Nu ben ik nog een leek maar als ze de hele weg had geroepen 'nee Pietje die krijg je niet!' was het ook niet minder geworden. Negeren, volhouden en doorgaan waar je mee bezig was lijkt me in deze ook het beste.
Precies, beter zoveel mogelijk drama voorkomen... en dat doe je in zo'n situatie vooraldoor er geen aaandacht aan te schenken.
Inderdaad, mijn zoontje wordt ook alleen maar extra boos als ik steeds nee blijf zeggen. Afleiden kan soms ook helpen, maar zo niet dan ga ik gewoon door met mijn lijstje. Ik ga echt niet bij iedere driftbui naar huis, dan blijf ik heen en weer rijden
Oja nog iets wat ik lichtelijk irritant vind is als er bij de kassa gevraagd wordt "heb je het niet kleiner". Nou nee, anders had ik dat wel meteen gegeven
Oh, die had ik een paar jaar terug ook even zitten. Niet voor mezelf, maar voor een vriendin. Zij kreeg haar tweede en moest na de keizersnede herstellen. Dus ik nam de oudste mee tussen ziekenhuis en huis, zodat papa zijn handen vrij had en langer in het ziekenhuis kon blijven. Kom ik met een verwonderde peuter haar kamer binnen, begint ze net aan een kuipje yoghurt. Meneer gaat ernaast staan, trekt zijn scheur open, en krijgt zo het halve kuipje. Normaal gesproken zou ik dat geen probleem vinden, maar ze had alle voedingsstoffen die ze kon krijgen dus wel hard nodig om te herstellen. Alsof zoonlief niet op ieder moment zijn eigen bakje yoghurt kon krijgen. Maar nee, die van mama was beter. Ik heb toen even flink op mijn tong moeten bijten.
Nou ik vraag dat ook regelmatigen krijg dan een nee te horen terwijl die portomennee rinkelt van het klein geld. Veel mensen hebben geen zin om het op te zoeken.
Lichtelijke irritatie is voor mij als ik uit lunchen ga o.i.d. met een vriendin/kennis en we beide wat anders bestellen (ieder gewoon waar ie zin op heeft op dat moment). Dan komt het eten en nog voordat we een hap hebben genomen (vriendin/kennis dus ook nog niet van hun eigen eten) krijg ik de vraag "mag ik ook even proeven?" en vervolgens wordt er van uitgegaan dat ze mogen proeven nog voordat ik zelf een hap van de door mij bestelde maaltijd heb gehad?!! Dacht het niet, ik wil graag eerst zelf even mijn bestelde eten proeven.. vervolgens krijg ik verontwaardigde reacties. Ben ik nou raar of?!
Of ze hebben het ergens anders voor nodig In de weken voor Koningsdag (als in; rommelmarkt) kopen wij altijd een zo goedkoop mogelijk product (blikje energydrink ofzo) en dat betalen we dat ook met briefgeld. Dan heb ik het wel kleiner, maar dat kleingeld ben ik dan juist aan het opsparen. Zullen de caissières vast ook vreselijk vervelend vinden De rest van het jaar betalen we wel netjes met kleingeld hoor Ik vind het dan weer vervelend dat als je een bedrag van 12,05 moet betalen en je betaalt met 15 en vraagt of ze er 5 cent bij willen, je regelmatig wordt aangekeken alsof je niet helemaal spoort.. 'Eh, nee, dat hoeft niet hoor.'. Okay, dan niet
Ja ik vind dat raar haha. Zou mij echt niks uitmaken wie er eest van mijn bord eet, m'n vriendin of ik. Ik neem aan dat ze niet meteen het hele bord opeet.
Nee, ik snap sowieso niet waarom je van elkaars bord moet eten. Bestel dan wat anders als je dat liever hebt