Ik zal heus mensen met een zichtbare beperking/belemmering voorlaten bij de lift. En in de trein. En en en Maar...dat gezonde, energieke mensen geen gebruik van de lift mogen maken vind ik echt kolder. Ben ook wel eens moe, chagerijnig, futlooe, zere voeten, weet ik veel wat. Mijn kinderen vinden de lift ook wel eens leuk. Etc etc Daarnaast ben ik de tel al ruimschoots kwijt hoevaak ik met kinderwagen/buggy en vooral draagdoek/drager de roltrap heb gepakt.. Beetje handigheid En... Ook ik heb veel onzichtbare beperkingen gehad en ook wel eens moeten wachten. Nooit iets van gedacht eigenlijk...
Lief. Dank je. Dat het nergens op slaat, daar bedoel ik mee dat ik wéét dat men nu eenmaal geluid maakt met eten. En dan men daar doorgaans niet zo moordlustig of suicidaal van wordt als ik. De ene keer is het erger dan de andere keer. Zo heb ik vooral last van mijn oudste dochter, mijn man en mijn moeder. Van mezelf nooit.behalve in de auto met een appel.dat doe ik dus niet meer. Bepaalde situaties mijd ik en mijn man heeft meestal begrip.
Oh ja vreselijk. Ik doe dat ook gewoon niet. Feliciteer de jarige, diens partner of ouders als het om een kindje gaat en dan ga ik zitten na een 'proficiat allemaal'. Ik vind het ook altijd zo raar om dan gefeliciteerd te worden door de moeder van de buurvrouw, met de verjaardag van de buurvrouw Bekijk bijlage 510608 Ik lig hier ook altijd om in een deuk
Ik heb ook wel eens scheve blikken gehad van mensen in rolstoel of met buggy omdat ik in een lift ging, ik was toch gezond? Maargoed, hoe het oogt is niet altijd hoe het lijkt. Ik kan zomaar ineens heel felle steken in m'n been krijgen, zenuwpijn (vooral met traplopen). Als ik in de stad ben, en dan ga ik meestal lopend, wil ik niet dat risico nemen. Maargoed mensen denken maar wat ze denken.
Ik ben zo fit als een haas, maar traplopen is net het enige dat ik niet kan zonder pijn; je ziet het dus niet aan me als ik de lift in stap, maar noodzakelijk is het helaas wel. Dus je zou mooi op me moeten wachten als ik eerder was en jij er niet meer bij zou passen
Dit is inderdaad gewoon stom , doe ik ook liever niet. Wat ik ook zo erg vind is een gewoonte bij/van mijn schoonfamilie; elkaar allemaal zoenen als je binnenkomt en dan ook weer als je weggaat, even serieus?! Ben ik heel snel mee gestopt! En dan ook nog graag als je elkaar toevallig tegenkomt op straat....
Oh ja dat feliciteren doen ze bij mijn ouders dus ook; al het bezoek wordt gefeliciteerd! Maar hier waar ik nu woon feliciteert men alleen de jarige en als het om kinderen gaat ook de ouders; that's it! Wat een verademing om niet de buurvrouw van de neef van de jarige te moeten feliciteren!
Ja is bij mijn moeder ook en ik weet dat mijn vriend dat niet leuk vind maar hij doet het uit beleefdheid
Vooralsnog een heel andere situatie dan wanneer je met zijn 7-en naar binnenstapt. En wat taliaa zegt klopt hoor; er staat nergens dat de lift enkel is voor mensen met zichtbare/ onzichtbare beperking. Echter vind ik het toch een beetje een fatsoensdingetje. Net zoals het opstaan in de bus/ metro enzovoorts. Geen must, maar wel zo netjes en vriendelijk. Mits er natuurlijk een reden is waarom je zelf niet kan staan. Dat mijn zoon de lift geweldig vindt kan me dan ook weer weinig interesseren. Ook hij mag van mij best leren dat er plaats gemaakt mag worden voor iemand die het net wat harder nodig heeft dan hijzelf. En als ik moe/ futloos o.i.d. ben vind ik dat niet meten met iemand die geen keuze heeft. Zichtbaar, of onzichtbaar.
Maar jij weet dus zeker dat die mensen niks onzichtbaars hadden? Ik ken het oordelen in de trein bv erg goed, heb me vaak moeten verontschuldigen over waarom ik echt niet op kon staan en dan nog kreeg ik een boze 'jaja, het zal wel!'-blik.
100 procent zeker kan je het nooit weten, maar de kans de Zonnebloem op excursie gaat naar de Primark lijkt me overall heel erg klein . Maar even zonder dollen: het was 1 bij elkaar horende groep. Wat ik al eerder zei; over een individueel geval zou ik niet snel oordelen. Simpelweg omdat je dat gewoon niet weet.
Zelfde geldt eigenlijk voor in de bus/ trein. In een overvol vervoersmiddel lijkt de kans dat alle passagiers allemaal een reden hebben waarom staan lastig, of zelfs onmogelijk is, zo goed als 0. Kan je deze personen zo aanwijzen? Nee. Maar dat neemt niet weg dat ik persoonlijk de mensen die best wel kunnen opstaan redelijk asociaal zal vinden en me daar flink aan kan ergeren. Zelfs al kan ik er geen gezicht op plakken. Desalniettemin moeten diegene vooral zichzelf in de spiegel kunnen blijven aankijken. En als ze dat ook gewoon kunnen... prima. Maar ik denk er het mijne van.
doet mijn man bij zn ouders ook, ik geef alleen een hand. Voelt echt zo vreselijk of je op visite komt, al is dat ook wel, zit er nooit lekker gelukkig komen we er ook haast nooit (laatste x was dik 2,5jaar terug, ze komen wel af en toe naar ons)
Eerlijk? Nooit zo overnagedacht eigenlijk.. En ben toch een beheurlijk (soms ietwat) overdreven sociaal persoontje. Maar nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen nooit op een lift sta te wachten? Realiseer ik me net. Ik druk op een knop, er komt een lift, stapt soms iemand uit, ik kijk of er meer mensen in willen en stap in. Heb jij dit ook of tref jij juist drukkere situaties aan? Ohja.alleen de ikea... Dan druk ik mn moeder met kar in de lift en spurt zelf met de kids naar boven. Als je uit principe de lift niet neemt, ga je dan uit principe ook niet zitten in de treintramlift? Want dat we opstaan voor ouderen, zwangeren en zichtbaar beperkyen : dat hebben we gemeen. Maar ik ga dus wel zitten.. En als ik zit... Kan het dat t effect hebben dat er in een andere wagon iemand moet staan die eigenlijk moet zitten.. Ik heb werkelijk nog nooit t nemen van de lift als asociaal beschouwd en twijfel nu dus even...
Dit is een prachtig voorbeeld van die voornemens die elke vrouw heeft voor ze kinderen heeft.. En waar vaak zo weinig van overblijft op het moment dat ze het zelf meemaakt en dat is niet slecht bedoeld hoor, het is gewoon heel herkenbaar! Ontopic, ik erger me aan het topic over werk en salaris.. Ik zou zó zó zó graag werken maar het gaat niet.. Ik verpieter thuis en in het topic hebben ze het alleen over degenen die weinig verdienen.. Zeur niet denk ik dan
O ik neem echt wel de lift hoor. Maar bijv. niet ten koste van... Ik woon in een appartementencomplex dus de liften draaien hier overuren . Maar als de buurman met zijn elektrische rolstoel (als zo een ding zo heet) aan komt rijden.. Dan laat ik hem wel voor, of pak op zo een moment liever de trap. Ag en wie weet is het enkel 'mijn dingetje'. Dat kan ook!
ik had al vanaf 12w bekken klachten en buik was nog niet erg zichtbaar maar god wat heb ik n vieze blikken gehad als ik de bus nam en bleef zitten als er ouderen binnen kwamen en zo ook met liften van sommige winkels.
Ooh idd hier ook Ik had ook heel wat meningen over driftbuien in het openbaar, op de grond liggen schreeuwen in de supermarkt bv. Realiteit blijkt anders
Toch zie ik op zulke momenten liever dat mama (of papa etc natuurlijk) voet bij stuk houden ipv toch nog toegeven. Als ze maar zorgen dat het kind niet midden in de pad ligt zodat er niemand fatsoenlijk langs kan. bijkomend irritatiepunt: (oude) mensen die commentaar durven te geven. Moest m'n zoon niet op de koude vloer laten liggen. Ja daar kiest hij zelf voor, misschien koelt hij ervan af Liever dat ik hem z'n zin geef zodat je over 10/15 jaar weer kan klagen dat het zo'n rotjong is die altijd z'n zin heeft gekregen?