Waar irriteer jij je aan .....

Discussie in 'Verzorging' gestart door noukie89, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Ohhh meid roep aub niet te hard...

Ik irriteerde me vaak aan onze vrienden met kinderen. De kleine lag in bed te huilen en werd om t minst geringste getroost. Wij hadden echt zoiets van laat hem maar ff huilen. We zijn altijd wel voorzichtig geweest met ons ideale beeld qua opvoeden aangezien we nog geen kinderen hadden. Nu hebben we een meisje van 3 maanden en we zijn er gauw achter gekomen dat t ideale beeld wat we hadden meteen komt te vervallen. Ik ben mezelf tegen.gekomen... Laat mn meisje ook echt niet altijd huilen. Moeder gevoelens....

Ik probeer hiermee te zeggen dat je jezelf nog wel eens flink kan tegen komen als je straks wel kids hebt. Geloof me het is/gaat niet altijd zo makkelijk als je denkt...

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik zeg niet dat alles fout is maar als jij om het minste geringste toegeeft dan krijg je vanzelf een kind dat vervelend word
    en ik denk dan wees iets harder het is wel je kind betekend dat je gelijk hoeft te slaan en te schreeuwen

het enige is dat ouders met elkaar overeen komen wat wel niet mag

als mama a zegt en papa b weet het kind oh als het bij de een niet mag dan mag het bij de andere vast wel.

ik ga nu filmpje kijken en bekijk later de reacties wel weer

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ouders die hun kind altijd hun gang laten gaan, in een winkel overal aankomen bijvoorbeeld, of iets stuk maken zonder er iets van te zeggen

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar hoe weet jij van mensen in de winkel dat ze om het minste geringste toegeven, ken jij ze persoonlijk? Ben jij er dagelijks over de vloer?

En verder, tja.. de kinderen mogen vaak veel meer bij papa als bij mama. Dat weten de kinderen zelf ook dondersgoed.. hoeft niet altijd voor problemen te zorgen hoor. ;)

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@woman21

Hier het zelfde.
    Ik riep ook altijd ik doe het zo of zo.
    Nu heb ik een zoontje van 5 mnd en doe t nu al anders als wat ik in mn hoofd had aangezien de realiteit vaak anders is als hoe je het voorstelt.
    En sindsdien veroordeel ik ook niemand meer om zijn of haar opvoeding want iedereen doet het anders en iedereen doet het goed op zijn of haar manier.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Precies, ieder kind is anders en iedere moeder weet vroeg of laat wel wat het beste werkt voor dat kind.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik irriteer me aan ouders die zich irriteren aan mij en mijn kids....

(ik heb een vrij druk zoontje, en geloof mij, er irriteerd zich minstens 1 keer per dag iemand aan mijn zoontje...maar toevallig, is mijn zoontje wel superrrrrr lief!)

8. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Precies!! Gelukkig beseften wij toen al wel dat het wel eens heel anders zou kunnen lopen. Idd iedereen is anders en doet t anders, waarom... Dat begrijp je pas als je zelf kids hebt!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier is het ook zo dat mijn dochter heel vaak in haar gehele eigen wereld zit en je dan gewoon niet hoort. Maakt niet uit of ik nou vraag of ze 3 grote stukken taart wilt want dat hoort ze ook niet.

maar heb dat ook weleens in het openbaar wanneer ik zeg dat ze ergens niet aan moet zitten en ze doet het toch, mensen hebben dan ook al snel zoiets 'wat een brutaal kind wat niet luisterd!'. Maar ik weet dat het 9 van de 10 keer is dat ze gewoon ontzettend onder de indruk ergens van is en mij serieus niet hoort. Ik moet haar dan echt even bij me pakken en aankijken en het soms een paar keer herhalen en dan doet ze het ook helemaal niet.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ik hoop voor jouw beeld dat je het juiste kindje krijgt
    maar o o o als het toch eens niet zo zou zijn...
    wat een mega tegenvaller zeg!

jij moet wel DE perfecte mama worden
    als ik het moet geloven

whaHAHAHHAHAHAHHALAMENIELAGUH

11. noukie89

nou als een kind begint te jammeren en gelijk een lollie in de mond prop dan kun je niet bepaalt zeggen dat er moeite word gedaan voor een andere optie of wopu je zeggen van niet

12. noukie89

ik snap ook wel dat dingen anders gaan dan gepland
    maar dat betekend niet dat ik overal aan toegeef dat weet ik gewoon

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja maar wat hebben we nu aan dit topic, soms loopt het gewoon niet zoals verwacht. Misschien doe jij wel dingen met je kinderen die ik weer enorm irritant vind, maar wat heb jij daar dan aan?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee vast niet.. dan doen de meeste moeders hier ook niet. Je vroeg je af waarom de pijlen op jou gericht waren / zijn.. dat komt omdat je nogal ongenuanceerd reageert op de posts van mensen.
    Het feit dat ik me stoor aan familie die 2 x per jaar snoep aan mijn kinderen geeft, leidt bij jou tot een reactie die buiten proportioneel is. Dat is niet handig. En het is gewoon zowiezo niet handig om ZO stellig te zijn als je zelf geen kinderen hebt. Goeie voornemens hebben is prima maar de wereld verandert als je een eigen kind hebt (feit). Ik voed ongeveer zo op als ik me voorgenomen had (gelukkig had ik niet zoveel hele concrete voornemens zoals 'geen speen' of geen tv tot 2 jaar ofzo) maar dat wil niet zeggen dat alles altijd zo gaat zoals ik dat graag zou zien.. En dat alleen maar om de doodsimpele reden dat er ook nog een papa is en opa's en oma's en de wereld!

Hou dus vooral vast aan je uitgangspunten maar kijk eens even naar hoe je reageert op daadwerkelijke mama's en generaliseer niet zo.. dat is niet chic.

15. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Jij bent wel heel verzekerd van jezelf... Poeh...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Geen idee, was er niet bij.. Misschien liep dat kind de rest van de dag al te jammeren en had die ouder er gewoon helemaal genoeg van op dat moment.

17. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

of dit is er gebeurd, of dit is er gebeurd, of dit kan ook een reden zijn of dit natuurlijk ook.
    wat nou als dit gebeurd, dan doen we het zo.

op dit moment oordeeld iedereen over iedereen.

mensen laten we gewoon ff on topic blijven

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ik heb niet eens doorgehad dat het topic verplaatst is ;)

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het eigenlijk niet netjes om kritiek te hebben op de opvoeding van andere.
    Maar ik erger me wel aan ouders die geen moeite doen om hun kind op te voeden. :)

Zo stom, 'vroeger toen ik nog klein was', vond ik het altijd zo idioot als kindjes in de winkel aan het huilen/krijsen waren. Dan dacht ik; 'ouders, doe daar toch wat aan'. Nu weet ik donders goed dat je dat helaas niet altijd in de hand hebt :)

20. Anice

Anice Niet meer actief

Ik erger me niet snel aan iets maar ben wel van mening dat je pas over een onderwerp mee kan praten, of in iedergeval als je zo'n uitgesproken mening hebt over iets dat je wel zelf ervaringsdeskundige moet zijn. En eerlijk gezegd vind ik 1 jaar Au pair niet voldoende ervaring ;)

Deel Deze Pagina