Het is verschrikkelijk dat zo'n jong meisje dood is en dat haar ouders met zoveel onzekerheid achterblijven. En ik vind het heel erg dat mensen die er niets mee te maken hebben gaan zitten speculeren hoe dat dan gekomen zou zijn. Het lijkt me voor de nabestaanden vreselijk hoe er nu over hun Dascha en haar laatste uren geroddeld wordt. Ik ben blij dat een patholoog heeft aangeboden dit verder te onderzoeken. Dit is iemand die er wèl verstand van heeft en die er dus hopelijk nog iets zinnige over kan zeggen. Zodat er meer duidelijkheid komt voor deze familie. Maar zodat er hopelijk in de toekomst ook beter omgegaan zal worden met dodelijke ongelukken bij het spoor.
En met goede reden blijkt al! Ik denk dat ze het geroddel voor lief nemen als het ze maar antwoorden oplevert..
Om èchte antwoorden te krijgen. En gelukkig hebben ze nu in ieder geval de hulp gekregen van die patholoog. Wellicht zijn er mensen die getuige zijn geweest en nu toch over de brug komen met informatie. Maar wie er niet bij was en wie er niets van weet, zou er niet over moeten speculeren en allerlei spookverhalen de wereld in moeten helpen. Dan wordt het juist moeilijker om de waarheid boven water te krijgen. Soms is het ook voldoende om mee te leven. Je hoeft er niet een soort van real-life detective verhaal van te maken. Het is geen boek of film: het zijn echte mensen met echte pijn. Ik vind het echt vreselijk ongepast om daar dan hele verhalen bij te verzinnen van 'misschien dit' of 'ze zal wel zo'.
. Door het opzoeken van de media en het bekent maken van het verhaal, hebben ze er zelf voor gezorgd dat iedereen er een mening over heeft. Ik vind dit niet iets slechts; hoe meer mensen er vanaf weten, hoe groter de kans op antwoorden.
Ben ik met je eens. Beter dan het zoveelste verhaal wat in de doofpot wordt gestopt. Ik begrijp die ouders volkomen. Ik zou nl ook zoveel mogelijk antwoorden en duidelijkheid willen als ik zeker wist dat het geen (vrijwillige) zelfmoord zou zijn. Of al zou het dat wel zijn; als je als ouders dit totaal niet aan zag komen, zou ik nog willen weten over haar laatste uren, evt geheimen die ze had en zaken waar je als ouder geen weet van had. Om het te kunnen begrijpen en af te kunnen sluiten. Je hebt toch niks meer te verliezen en je moet verder voor je andere kinderen.
Zo heftig. Maar helaas hoor je het wel vaker. Jongeren die hun gezelschap verlaten en in hun eentje aan de wandel gaan, waarna ze op ongewone plekken dood terug worden gevonden. Onder invloed van alcohol kunnen er rare dingen gebeuren als je alleen of in verkeerd gezelschap bent... 😟 Ik weet dat het een kennis van de familie ook overkomen is. Een gezonde jongeman die wat aangeschoten de groep kwijtraakte. Zijn vrienden maakten zich niet veel zorgen, misschien was hij naar huis gelopen? Dat was wel ver, maar had hij weleens gedaan. Helaas is hij nooit aangekomen, maar enkele dagen later ergens in een afgelegen weiland, totaal uit de richting, dood aangetroffen. Zijn kleren waren nat, in een sloot gevallen en onderkoeld geraakt? Maar verder lag hij erbij alsof hij lekker was gaan slapen... Ik heb nooit gehoord dat er duidelijke antwoorden gevonden werden over wat er nu precies gebeurd was... Het lijkt me een nachtmerrie, en ik hoop dat de ouders snel antwoorden vinden en daarmee de rust die ze zo nodig hebben om dit te verwerken...