Wat betekenen deze "pijntjes"

Discussion in 'De bevalling' started by sharontjh, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sharontjh

sharontjh Actief lid

May 11, 2013
    388
    2
    16
    kinderverzorgster in een kinderdagverblijf
    willebroek
    Hey dames

Ik ben bijna 37 weken en weet niet goed wat te verwachten.
    Heb al een aantal dagen last van menstruatiepijn en pijn in de onderbuik, maar sinds deze morgen heb ik ook last van harde buiken ( vooral als ik rechtsta of wandel) mijn afscheiding is ook meer dan anders ook meer naar de slijmerige kant. ik weet dat de baby is ingedaald omdat ik hem vanonder voel bewegen, (voelt alsof ze met iets scherp vanonder in mijn vagina steke). Als ik wandel heb ik een drukkend gevoel.
    Omdat het mijn eerste kindje in weet ik niet goed wat dit allemaal te betekenen heeft. Ik dit normaal of wil dit zeggen dat de bevalling niet meer lang op zich laat wachten?
    Ook de hond in onrustiger wijkt geen moment meer van mijn zijde en wil het liefst zo dicht mogelijk tegen me aanliggen, als ik even naar het toilet ga huppelt ze al achter mij aan.

Hopelijk kan iemand mij helpen waardoor ik mijn lichaam beter kan begrijpen.

2. Foofer

Foofer Bekend lid

Jul 25, 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wat jij nu voelt is vrij normaal. Je lichaam is zich aan het voorbereiden en ze noemen dit ook wel voorweeen. Harde buiken zijn in dit trimester ook vrij normaal. Is ook weer een teken dat je lichaam zich voor aan het bereiden is op de bevalling. Houd wel goed in de gaten of je baby voldoende blijft bewegen. Zo niet dan altijd de vk even bellen.
    Het lastige is dat dit gerommel nog wel even aan kan houden. Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap 3 weken last van gehad!

En als je twijfelt gewoon even je vk bellen. Wanneer moet je weer op controle?
    Succes met je laatste loodjes!

3. sharontjh

sharontjh Actief lid

May 11, 2013
    388
    2
    16
    willebroek
    Normaal gezien moet ik maandag terug
    Baby beweegt nog enkel niet meer zoveel en niet meer zo hard als voorheen

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Mijn meisje beweegt ook minder omdat ik meer harde buiken hebt. Als je haar maar wel ieder uur even voel, dan lijkt het me ok. Dat advies kreeg ik iig. Als je haar echt langere tijd niet voelt, dan even je vk bellen.

5. Foofer

Foofer Bekend lid

Jul 25, 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Je moet de kleine 10x per dag voelen. En dan telt elke beweging als 1. Tenminste, dat is wat ik laatst terug heb gelezen in een topic van de verloskundige op deze pagina.
    Maar nogmaals, als je twijfelt gewoon even je vk bellen. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen. Al is het alleen al om je bezorgdheid weg te nemen.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Elk uur is wel voldoende, soms voel ik haar hier maar 3 x daags maar dan ben ik zelf te druk geweest om erop te letten. Nu ben ik met verlof en voel ik meer natuurlijk.

Wat je voelt is wel normaal. Als je echt continu pijn in de onderbuik hebt en moeilijker kunt plassen kun je wellicht een plasje laten onderzoeken op blaasontsteking, omdat zich dat tijdens zwangerschap vaak minder duidelijk presenteert.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wat betreft de pijntjes, dat klinkt als voorweeën en indalen.
    Ik loop er zelf ook al een tijdje mee.
    En wat betreft het bewegen, elk uur is een beetje onhaalbaar, de kleine slaapt ook wel eens in je buik ;)
    Zolang hij/zij beweegt als je erom vraagt, door even rustig te gaan zitten of door een duwtje te geven en dergelijken is het goed.
    Gisterrn bewoog ons manneke ook minder maar hij bewoog als ik het 'vroeg'.
    Maar voelt het voor jouw gevoel niet goed dan je vk bellen, daar zijn ze voor :)

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Die "pijntjes" had ik helaas 3 weken geleden ook al. En de hond (en katten) doen al een aantal weken anders. Maar zie mijn banner: nog geen baby. Al is het bij mijwel voorwerk geweest omdat de boel anderhalve week geleden al goed verweekt was. Dus ga er niet vanuit dat het helemaal niks doet hoor. :)

9. sharontjh

sharontjh Actief lid

May 11, 2013
    388
    2
    16
    willebroek
    Zaterdag toch even langs de materniteit geweest
    Baarmoederhals was al gehalveerd en heb al 2cm opening
    Harde buiken kwamen om de minuut terug dus moest ik blijven omdat ze dachten dat het begonnen was, die nacht zwakte het weer af waardoor ik terug naar huis mocht.

Share This Page