Hej Allemaal.. Ik ben een beetje in de war met de telling. Het is toch zo dat je vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid moet tellen? In mijn geval is dat 13 november ( op een dinsdag) als ik dan 40 weken vooruit tel dan is dat 19 augustus.. maar als ik in maanden tel kom ik dan op 10 maanden uit, maar een zwangerschap is toch 9 maanden? HELP? zit nu in mn 26e week.. geteld vanaf 13 november..dus dan zou ik 7 maanden zijn over 2 weken.. HUh?
Zo ver ik heb gehoord duurt een zwangerschap niet precies 9 maanden. 9 maanden schijnt een verbastering te zijn van 9 manen. Vroeger werd namelijk gezegd dat een zwangerschap 9 manen duurt. 9 maanden is blijkbaar 40 weken en komt dicht in de buurt van 9 maanden. Vandaar de verbastering. dit is tenminste wat ik heb gehoord.
Ik tel toch echt 9 maanden vanaf 13 november hoor. 13 december - 1 maand 13 januari- 2 maanden 13 februari- 3 maanden 13 maart - 4 maanden 13 april - 5 maanden 13 mei - 6 maanden 13 juni- 7 maanden 13 juli- 8 maanden 13 augustus- 9 maanden. Je zit in je 26e week zeg je. Dat betekend dat je 6 maanden bent. (jaar heeft 52 weken, de helft daarvan is 26) Dus je bent pas 7 maanden over een week of 4/5. En zo klopt het dus wel En nee het is dus niet precies 9 maanden, maar het zit er wel vlak bij. Het zijn zeker geen 10 maanden.
Precies.. als je in '4 weken' telt dan is je zwangerschap 10 maanden. Als je rekent van b.v. 5 mei tot 5 juni dan is je zwangerschap ongeveer 9 maanden. Daarom spreken de meesten over aantal weken in een zwangerschap, is wat duidelijker..
nee die fout heb ik denk ik geteld.. de weken geteld.. 26 weken.maar das dus niet precies ook het aantal maanden.. maar goed ben er uit dankjewel !
Zo schijnen ze in China te zeggen dat een zwangerschap bijna 10 maanden duurt. Het is idd een beetje verwarrend, maar je moet idd niet een maand als 4 weken zien
ff een simpele telling... 13 weken is 3 maanden 26 weken is 6 maanden 39 weken is 9 maanden <----- hihi (52 weken is 12 maanden)
hay, ik toevallig vanaf 14 november en dus 20 augustus uitgerekend en had dus hetzelfde probleem. ik telde in werkweken en kwam dus ook niet uit. het zijn dus 40 werkweken en dat is dan 10 maanden. vind nu nog moeilijk om te zeggen ik welke maand ik ben, dacht bijna 7 nu maar blijkt dus 6 te zijn. haha lekker verwarrend hè, vind zo stom gerekend allemaal en dor de zwangerschap ben je meestal al niet de slimste en dan maken ze het zo moeilijk haha gr j
als je twee weken te laat bent ben je 10 maanden zwanger dus vandaar. als je gewoon 40 weken zwanger bent is dit negen en een halve maand. 1 maand is 4.3333333 weken.