Slecht drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jodie, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Mijn zoontje is nu 15 wkn en is al een week of 6 slecht aan het drinken. Een maand geleden woog hij 6250 gram en 61 cm lang, hij groeide toen gemiddeld 250 gram per week, dus zal wel langzaam richting 7 kilo gaan...
    In de eerste weken dronk hij juist veel te veel, toen dronk hij wat hij nu zou moeten drinken. Oke wat is moeten....maar 650 cc gemiddeld is wel erg weinig. Het gevolg is dat hij nachts niet meer doorslaapt sinds bijna 2 weken, volgens de nutrilon lijn omdat hij gewoon niet genoeg drinkt om zoveel uren door te komen.

Ben al bij de HA geweest omdat hij ook huilde tijdens de voeding, en veel krampen had, Die zijn nu weer wat beter lijkt het. HA en KA denken niet aan koemelkallergie.....

Net advieslijn van buro gebeld, advies is avonds 1 schepje voeding meer er door en weer johannesbroodpitmeel.....Dat gebruikte ik al door elke fles eerst ivm dat hij te snel dronk, maar dacht dat hij daar misschien krampjes van kreeg en slecht dronk omdat het teveel vulde....Het maakt qua hoeveelheid drinken echt niet uit dus....Dus misschien heeft hij wel genoeg aan het aantal cc's maar is hij niet lang genoeg verzadigd?

Ik weet het even niet meer, ben gister weer begonnen met werken en het is echt slopend die gebroken nachten, ik denk dat hij 2 weken in totaal heeft doorgeslapen....

2. bridget078

25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Hi Jodie,

Wat vervelend dat je kleintje minder aan het drinken is, ik heb er thuis ook eentje zitten van bijna 6,5 kilo met 11 wkn en hij doet het er gelukkig nog goed op en slaapt de nachten nog door....
    Maar heb er ook al cct over gehad met cb en zij adviseerde een andere voeding ( ik gebruik nu nog steeds omneo, maar frio is iets zuurder van smaak )
    Toevallig daar gister mee begonnen en dat ging helaas niet goed ( zie anders mijn andere topic, lust de fles niet meer ) hij spuugde alles maar dan ook alles weer eruit, maar zijn er achter dat het een buikgriep moet zijn en nu gelukkig sinds vanmiddag blijft er weer wat binnen. Ben er dus niet mee door gegegaan ( was bang dat het door de andere voeding kwam ) MIsschien is dit een idee....ik opper ook maar wat. Ga alleen niet gelijk radicaal over , maar meng het eerst met je oude merk.

Succes.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #3 Jacky78, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    Hoe ziet je schema er nu uit en hoeveel cc krijgt hij per voeding?

Onze Amy is nu 4,5 maand en krijgt 5x per dag 165cc
    07.30-08.00
    11.00-11-30
    14.30-15.00
    18.00-18.30
    21.30-22.00

Ze slaapt hier heerlijk op door!

In het begin deden wij de laatste voeding (voor het slapengaan) iets meer geven dan normaal. Maarja dan moet hij het wel opdrinken natuurlijk!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben vorige week de hele week gehad dat hij slechter dronk. Hij liet tussen de 50 en 100 cc staan van de 180cc die hij normaal drinkt. Wel kwam hij doordat hij minder dronk weer eerder voor een volgende voeding. Die week hebben wij ook 6 soms 7 voedingen gegeven van minder hoeveelheid. Hij sliep wel de nachten gewoon door. Nu na die week is het weer als vanouds.

Zou het voor jou misschien een optie zijn om tijdelijk wat vaker een kleiner flesje te geven, zodat hij ieder geval de nacht door gaat slapen. Is wel belangrijk als je ook weer aan het werk bent is al zwaar genoeg.

Dit is ons meestal ons schema (voeden op verzoek):
    7 uur 180cc
    10.30 180cc
    14.30 180cc
    17.30 180cc
    20.30 180cc
    Hij drinkt niet altijd zijn fles leeg soms laat hij 10 á 20 cc staan

5. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Hij kreeg 5 flessen van 165 cc die hij niet altijd op dronk, maar sliep er wel op door (dronk dan bijv. 3x125 en 2x 165) Dit werd steeds minder.
    Het meeste wat hij vandaag heeft gedronken is 125 cc.....Vanacht 4uur de eerste fles, maar was om half 3 al wakker.
    Ik zat ongeveer op 6/7 uur, 10/11 uur, 14/15 uur, 18/19uur en dan de laatste rond 22/23 uur. Nu wisselt het heel erg weer omdat hij ook nachts komt en dan ook wel goed drinkt. Misschien moet ik hem toch maar weer laten huilen nachts? Want hij went er ook weer aan zo....
    Gister had hij 765 cc, heel knap dus! Maar ook toen sliep hij niet door....
    Meestal rond de 620.

Pas al sinds de 3e week rust&regelmaat toe en dat houden we ook goed vol....Lastig!

Deel Deze Pagina