Zit ik dan samen met een vriendin ons lekker te maken met snoepjes van vroeger. Welke snoepjes aten jullie toen? Hier: Dummies in een keer in je mond leeggooien en dan met moeite het kauwen poederstokken: salmiak of regenboogkleurachtig Dobbelsteenpoederdoosje fluitzuigdingen die ze ook in lipstickvorm hadden rolkaugom in zon rood rond doosje die je dan in een keer in je mond propte en dan bedacht dat het niet echt past en lekker was het zo ook niet Fireballs en dan stoer doen tegen je vriendinnetjes dat je het echt niet zo heet vond en dan blij was als ze even niet keken en er dan snel uithaalde Knetterpoeder: en dan aan iedereen laten horen hoe het knetterde(stond je dan als een jong vogeltje met je mond naar boven toe) Glibberfiguurtjes die je als je ze ophad vulde met cola of iets derg en ze dan in de vriezer legde. (natuurlijk elke 5 minuten kijken of ze hard waren....en na 4 keer kijken het opgeven om ze vervolgens dagen te vergeten ) en natuurlijk Double dip: lekker dippen met je stokje in het zakje vol met poeder (en dan natuurlijk niet te hard zuigen op het stokje anders had je nog poeder over en moest je het met de hand doen ) Sorry ik weet de namen er niet meer van dus maar proberen te omschrijven Hier de Doubledip:
pas was hier ook een topic over en toen zei iemand iets over meeuwen flatsen die aten wij vroeger ook al die soorten van dat merk. Jammie heb meteen trek
die poepluiers, meeuwenflatsen, rioolratten ofzo die waren zoooo lekker en die Dino's, croco's en toto's van croky chips
die witte muizen trekdroppen rijtjes tubetjes zwart wit kauwgumlollies likkoekjes druivensuiker brokken salmiakballetjes zaten per 5 in een zakje schuimblokken fluitlollies
Jaaaaaa die waren echt lekker Moest wel even googlen hoor. Zal het morgen eens tegen me dochter zeggen Wij aten vroeger snotapen, hondescheten, smultietjes, riooldrap, vieze luiers, en meeuwenflatsen Denk dat ze gelijk der koffers pakt hahaha
die kleine 'colablikjes' met heel zuur colapoeder erin. O zo chemisch, maar o zo lekker! en ook stroopsoldaatjes en zoethout, van het kleine bakkertje bij ons in de buurt... en die snoepkettingen...zo'n elastiek met ronde snoepjes eraan... zure matjes... en van mijn oma kreeg ik altijd rollen smarties...ja, dat zat in de jaren 80 dus in een kartonnen buisje...
oeh oeh...en donald duck kauwgom!!! Met zo'n stickertje erom... ik zie het zo weer voor me, en ik proef meteen die smaak weer 8)
Toverballen waren hier vroeger favo! Van die grote, en dan elke keer in een papiertje doen en de volgende dag weer lekker verder likken.
M'n vriend heeft het over 3 Musketiers repen, die wel gevlochten leken van chocolade, maar vind op google alleen maar repen die op Mars lijken...
Ahhh ik heb het, het heet nu 'Curly Wurly'. Google Afbeeldingen resultaat voor http://4.bp.blogspot.com/_X_J_1qmuWmQ/SekDFlwe-DI/AAAAAAAAAqI/GE8KBMwTcqU/s200/curly.jpeg
Volgens mij is dat hetzelfde als Curly Wurly's...die worden gewoon nog verkocht (maar dan misschien onder een andere naam?).
smarties zit nog steeds in rollen van karton of kartonnen doosjes? Die wijn/dropballen, die vet grote dingen waar je aan kon likken!
curly wurly lekker bij de kruidvat liggen die. En likkoekjes heeft ah nog van eigenmerk lekker hoor allemaal K ben een echte snoepkont
die kartonnen doosjes ken ik wel ja.. maar die rollen heb ik al heel lang niet gezien! toch 's kijken in de supermarkt.
- koetjesrepen - snoeppapier - likschelpjes. Zo'n schelpje met in het midden een laagje lollieachtig spul (lekker vaag haha) - vloeibare kauwgom in een tubetje En je had ook zo'n soort dikke stift met een dop. Daar zat dan een dikke ronde staaflollie in. Maar weet niet meer hoe dat heet.