Zucht, onregelmatige cyclus :(

Discussion in 'Zwanger worden' started by MumL, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MumL

MumL Actief lid

Sep 11, 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik schrijf niet zo heel veel hier. Ben een echte meelezer. Maar nu wil ik even zelf mijn gal spuwen..
    Ondertussen zit ik in ronde 8 en had nooit verwacht dat het 'zo lang' zou duren. Was er van uit gegaan dat ik zeker tegen september zwanger zou zijn. Dat is dus niet het geval..

Ik heb heel erg last van een super onregelmatige cyclus en dat breekt me echt op. Heb het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat en dat we nooit zwanger zullen mogen zijn.
    Deze maand dus al weer een lange cyclus en denk rond deze periode mijn ei te hebben. Heb namelijke pijnlijke tepels.. Dat heb ik anders ook rond mijn ei. We hebben de laatste dagen heel erg veel geklust, maar ik denk dat ik pas vandaag mijn eitje heb. Of misschien zelf morgen maar..

Waar ik nu mee zit, we hebben zaterdagavond voor de laatste keer geklust. Deze morgen nog even geprobeerd maar VL voelde zich niet goed en kon dus niet klaarkomen. Hij is nu vertrokken tot morgen avond voor het werk en kunnen dan pas weer klussen. Als ik morgen of deze nacht mijn ei heb, heb ik erge schrik dat enkel zaterdag avond niet genoeg zal geweest zijn en als we dan alsnog morgen avond klussen het te laat zal zijn. Ik vrees dus weeral voor een gemiste maand :(

Zijn er nog meiden met zo'n onregelmatige cyclus en gewoon even heel erg triest worden van het zwanger worden?

Bedankt om mijn klaag bericht te lezen!!

2. Liefvlindertje

Liefvlindertje Actief lid

Dec 12, 2012
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid ik weet precies hoe je je voelt!
    Ik heb al 11 dagen een positieve ovulatietest en weet dus niet of mijn ei al is gesprongen of nog moet springen, we hebben zondag voor het laatst geklust en aangezien ik een weekje bij mijn moeder ben en hij druk aan het werk is zie ik hem pas vrijdag avond..... Mijn NOD als mijn cyclus een soort van normaal zou zijn zou woensdag of donderdag zijn, aangezien mijn ovutesten zolang positief bleven heb ik vanmiddag een zwtest gedaan en die was Omowit.....
    Ik ben nu ook bang dat mijn ei als hij nog niet gesprongen is dat hij deze week springt en dat we dus weer mis schieten pfffff

heb er echt af en toe een hard hoofd in!
    Dikke kus en een digitale knuffel

3. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook ik ken het gevoel!
    Voor het zwanger worden kon ik de klok erop gelijk zetten.. En nu varierend van 27 tot 41 dagen. Deze maand kon ik mijn ei niet vinden.. Maar ik werd ineens keurig ongesteld op dag 28. Ik wist niet eens meer of ik nou blij of teleurgesteld moest wezen. Zat ik terug te rekenen en net niet rond om mijn ei geklust.. Dus tja dan is het ook niet heel gek dat je ongesteld wordt.

Echt super frustrerend.. Maar ja we doen er zo weinig aan!

Vandaag kreeg ik te horen dat een vrouw van een collega zwanger is.. Ik echt zo: wat zij?? Die zijn vet oud! Oeps niet netjes, maar mijn collega dacht gelukkig hetzelfde ;) Wordt ook echt gek van de zwangeren om mij heen. IK WIL OOK!!! ;)

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pff ik ken het, bah.
    Vanavond weer ongesteld geworden, ik voelde het aankomen maar toch is het elke keer weer zo'n tegenslag. Kan het dan ook even niet aanhoren als ik hoor dat anderen zwanger zijn. Heel egoïstisch eigenlijk, maar ik wil ook zo graag!

Maar hé er is maar 1 zaadje nodig he, dus niet gelijk van het slechtste uit gaan. Het kan echt nog :)

5. Liefvlindertje

Dec 12, 2012
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je gevoel hoor! ik heb ook vaak dat ik denk jullie wel, hallllloo ik wil ook grrr hihi

6. MumL

MumL Actief lid

Sep 11, 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Ben gelukkig ( of net niet) niet de enige dus!
    Pfft, het is soms zo frustrerend ook he! :(

Lief vlindertje Had het al gelezen van je posi ovutesten en je nega test vandaag. Erg frustrerend he! Vind je anders je eitje wel goed? :)

Mart Jij ook een onregelmatige cyclus dus. Zo frustrerend he! Ben nu begonnen aan tarwekiemolie, dat schijnt te helpen. Ben pas begonnen met slikken op dag 24. Dus zal waarschijnlijk nog niet helpen.. Tot nu toe nog geen effect in ieder geval.
    En kan ook niet goed om met het nieuws van andere die zwanger zijn. Ik heb nog niet zo lang geleden de opmerking gekregen, zwanger worden is helemaal niet zo moeilijk hoor! Ik dacht dat ik het kreeg!

Weten jullie trouwens hoe lang zaad precies leeft?

7. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    Bekend verhaal. Na het stoppen met de pil werd mn cyclus niet meer zoals die was (was altijd rond 28 dagen, kon de klok erop gelijk zetten). Nadat ik na 1,5 jaar nog niet zwanger was en niet wist wanneer ik mn ei had ben ik ovutestjes gaan gebruiken+tempen. Daarna tot 2 maal toe zwanger geworden. Helaas mochten ze niet blijven, dus nu weer opnieuw bezig (met behulp weer van de testjes en tempen, want dat geeft in iedergeval duidelijkheid over mn cyclus). Misschien voor jou anders eventueel ook een idee? Of wil je het liever nog 'spontaan' houden?

8. MumL

MumL Actief lid

Sep 11, 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    Wat erg van de miskramen! :(
    Ik temperatuur al.. En daarin merk ik dat ik vandaag of morgen mijn ei zal hebben. Ik vind meestal mijn ei wel. Maar het duurt zo lang de laatste cyclussen.
    En mijn vriend heeft een drukke job, dus we kunnen niet altijd even goed klussen.
    Zou het volgens jou voldoende geweest zijn:
    * zaterdagavond ( klussen)
    * maandag ochtend klussen , maar VL niet klaargekomen ( wegens ziekte)
    * maandag of dinsdag ei
    * Dinsdag avond klussen

9. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Destiny: jij bent al een tijdje bezig. Echt vervelend. Loop je inmiddels in de MMM?

Mum: Zitten ze bij jou ook zo te kijken of je nog wel een glaasje meedrinkt? Ik krijg er ook echt veel opmerkingen over. Laatst op een etentje op mijn werk de opmerking of ik voor twee at.. Zegt een graatmager persoontje dan die net van school af is. grrrr

10. MumL

MumL Actief lid

Sep 11, 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    mart, ja doen ze bij mij ook ! Op kerstavond dronk ik geen wijn ( gewoon geen zin in. Vind het sowieso al niet super lekker en had er echt geen zin in). Kwam iemand in mijn oor fluisteren, nou je bent toch niet zwanger??
    GRRR!!! Kon ik maar roepen! JAA!!!!
    Doe jij iets om je cyclus regelmatiger te krijgen? :)

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Hee mumL! Als je wil mag je ook weer in de mei-club je hart komen luchten :) niet erg als je ons drukke geklets niet bij kan houden..

Maar ik ken je gevoel enorm! Ik heb ook nog steeds last van een onregelmatige cyclus... Al dat wachten is gewoon zoo vervelend en je weet nooit van te voren wanneer je vruchtbare dagen zijn.
    De afgelopen 3 rondes(incl deze) heb ik iig wel een ei gehad. Ovutesten in combi met tempen werkt best goed. Maar nog is het niet ideaal zo.

Ik ben een paar weken geleden ook al doorgestuurd naar de gyn vanwege mijn cyclus. Ook omdat ik ook bekend ben met een trage schildklier. Vorige week eerste gesprek gehad en dat was heel fijn. Hij wil gaan proberen om mijn cyclus korter en regelmatiger te krijgen. Hoe krijgen we as vrijdagse horen. Spannend dus..

12. Liefvlindertje

Dec 12, 2012
    296
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja normaal gesproken heb ik 1 a 2 positieve ovutestjes dus ik snap er werkelijk geen reet van! Sorry voor mijn taalgebruik ik baal verschrikkelijk!

13. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb getwijfeld om iets te nemen, zoals tarwekiemolie.
    Ronde 2 t/m 5 met de etos pillen gedaan en zie mijn banner, mijn cycli waren langer en nu zonder pillen lijkt het beter te gaan. Dus ik ben met die pillen gestopt! Probeer er minder mee bezig te zijn. Daarom temp ik ook niet meer. Mijn temperatuurkaartje was elke maand net een stuiterbal, dus op die manier vond ik mijn ei ook niet echt.

Misschien heel naief maar ik had ook niet verwacht er al een half jaar over te doen. Mijn moeder en zusje waren zo in verwachting, dus ik dacht oooo dat lukt mij ook wel.

Mijn man begint nu te twijfelen over zijn zaadjes omdat hij zolang rookte. Hij was deze maand echt heel erg teleurgesteld. Maar we blijven gewoon proberen :)

14. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Trouwens bij mij wordt mijn cylcus en de hevige menstruatieklachten ook onderzocht. Kwam hier 1,5 jaar geleden al mee bij de gyn, maar er kwam iets tussen door. Dus nu onderzoeken (2x bloed prikken en inwendige echo) en eind van de maand de resultaten bespreken.

15. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    ok,goed dat je tempt :)! Tja het is verdrietig de miskramen, maar heb wel bewijs dat het kan (ik probeer nu weer positief te kijken). Het is inderdaad vervelend als de cyclussen zo lang duren he! Gezien je klusmomenten en je vermoedelijke eisprong zou je wel zwanger kunnen worden. Het is wel afhankelijk van allerlei omstandigheden, maar zaad kan gemiddeld 3 tot 5 dagen overleven. Ik zou zeker morgenavond ook meepikken, aangezien ei na het springen nog bevrucht kan worden :)

16. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    Ja zeker vervelend maar niks aan te doen. Ik zit niet in de mmm. Ben wel even bij gyn geweest ivm 2e miskraam. Ons toen laten testen op chromosomen, maar we zijn beide gelukkig ok. Naar de rest werd niet gekeken omdat ik wel zwanger kan worden, dus moet nu weer een jaar afwachten wat er gaat gebeuren.

17. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    O enneh ik gebruik tarwekiemolie. De cyclussen tussen de miskramen gebruikte ik tot de eispong ook teunisbloemolie. Momenteel slik ik die niet om te kijken of mn lichaam zich misschien zelf heeft gereset.

18. MumL

MumL Actief lid

Sep 11, 2012
    481
    105
    43
    NULL
    NULL
    FloraWat ontzettend lief en leuk dat je me nog kent en dat ik nog gewoon welkom ben op het mei topic! Daar ga ik ook gebruik van maken! :)
    Ik heb de laatste 3 cyclussen ook wel een ei'tje gehad maar helaas nog zonder resultaat.

Spannend naar de gyn! Ik heb morgen een afspraak :) Omdat ik veel last heb van schimmelinfectie, maar ga mijn onregelmatige cyclussen toch ook even laten vallen :)

Mart Ooh bij jou hebben de pillen dus geen goede invloed. Ik slik tarwekiem. Denk, baad het niet dan schaad het niet!
    Jij dus ook al onderzoeken gehad! Ben benieuwd naar de uitslag!

Destinny Zaadcellen kunnen dus zo lang leven? :) Ik dacht altijd maar 2 dagen, omdat ze zeggen om de dag klussen..
    Morgen avond klus ik indd sowieso! :) Hoop het zo dat het genoeg zal zijn! :)

19. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    1,156
    99
    48
    Dat klopt ook muml, niet al het zaad zal meer dan 2 dagen overleven.daarom wordt er geadviseerd om het om de dag te doen. Zodat je continu een nieuwe lading levende zaadcellen binnen krijgt en het is goed voor de zaadproductie als je met regelmaat klust...maar dit alles zegt niet dat je niet zwanger zou kunnen worden als je het alleen de zaterdag hebt gedaan..snap je? :)

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    @muml: ja hoor gewoon doen :) af en toe lekker ergens kunnen klagen is heerlijk ;)
    Idd slim om je cyclus ook vast ff aan te kaarten. Ze kunnen er maar vast vanaf weten en hopelijk willen ze daar misschien ook nog ff naar kijken binnenkort.

@desstiiny: is er al eens op je schildklier bloed geprikt?

Share This Page