Kind gepest op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamsVanRobin, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Hey meiden, zal mezelf eerst even voorstellen: ben denise, moeder van robin (4 jaar) en heb een probleem....

Robin komt al heel de week thuis met verhalen dat ie door een aantal van zijn klasgenootjes gepest wordt (was vorig schooljaar ook al zo, toen zat hij maar 6 weken in de klas omdat hij in mei jarig is). Hij speelt graag politeagentje en doet dat dus ook op school, maar sommige kinderen vinden dat niet leuk wat ik ook wel begrijp (hij is dan best druk). Maar heb hem duidelijk gemaakt dat ie dat niet meer mag doen.Nu ga ik hem net ophalen en zie ik dat robin met 1 van die meisjes een gesprek probeerd aan te gaan, gaat ze vervolgens ontzettend tegen hem lopen schreeuwen :$ Op een gegeven moment komt dat meisje met die andere pestkoppen naar hem toe en pakken ze zijn touwtje af waar die mee aan het spelen was, robin wil hem terug en wat gebeurd er dan: gaan ze met ze drieen op hem in lopen slaan!!!! Gewoon kinderen van 4 jaar!!!! Vond dit zo erg om te zien, ben er naartoe gerend heb robin opgepakt en heb tegen die kinderen gezegd dat ze daar heel snel mee op moeten houden!!! Ben gelijk naar de juf gegaan en heb gezegd dat ie al heel de week met deze verhalen thuiskomt en of ze er wat aan wil doen want dit kan echt niet!! Straks heeft me mannetje geen zin meer om naar school te gaan door een paar van die pestkinderen!!! :x Sorry dat ik het zo zeg hoor, maar dat zijn t echt!! Arm kind heb al zoveel mee moeten maken (ziet ze vader niet enz enz) en dan zou die dit ook nog is mee moeten maken, nou echt niet dus!!!!

Ben zooo ontzettend boos!!!:x:x:x:x:x:x:x:x:x

PS: die ene pestkop (dat meisje) zit ook bij hem op de BSO op vrijdag en maandagmiddag, en toen ik hem daar een keer kwam brengen zei ze tegen me: robin speelt altijd lekker alleen!!!

Wat moet ik hier nu mee, vind het zo erg om te zien....:(

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Poeh, dit blijft altijd heel lastig.
    Ik begrijp je gevoel en zou precies hetzelfde hebben.
    Kinderen van deze leeftijd moeten nog leren spelen.
    Ze kunnen zich nog niet altijd inleven in de gevoelens van een ander. Ze zijn erg vatbaar voor wat ze zien en als ze bij een groter kind (waar ze tegen op kijken) een keer zulk gedrag hebben gezien dan denken ze hiermee succes te hebben.

In de klas wordt dit leren spelen gestuurd. Dit heeft echter veel tijd nodig. Ook jouw kind moet leren spelen. Hij moet nog leren om van zich af te bijten en om een wat minder drukke politieagent te zijn. Er zijn natuurlijk wel grenzen. Wat jij hebt gezien gaat echt te ver. Het is goed dat je dit aangeeft bij de leerkracht.

Als het probleem blijft bestaan kun je ervoor kiezen om je kind op een weerbaarheidscursus te doen. Dit vinden ze vaak erg leuk (spelenderwijs). Omdat je kind nog maar net op school zit zou ik het goed in de gaten houden en even aankijken. Je kunt ook een gesprekje aanvragen met de leerkracht om je zorgen te uiten en het spelen te bespreken. Zo krijgen jullie beide een beter beeld van de situatie en mogelijke oplossingen.

Succes!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat ontzettend vervelend. Zoiets breekt je moederhart he....
    Helemaal eens met de bovenstaande topic. Dit probleem moet tweezijdig aangepakt worden. Uiteraard moet vanuit de school hier goed op toe gezien worden, echter is het belangrijk dat je kind leert van zich af te bijten. De praktijk leert dat zolang een kind een makkelijke prooi is voor de pestende kinderen zal niets en niemand goed genoeg kunnen helpen. Al doet de school super veel haar best, zolang de pestkoppen op een kind gemunt hebben zal het probleem blijven bestaan. Is het niet op school, dan zal het ergens anders zijn. Pestkoppen zijn overal. Kinderen zijn zo verschrikkelijk hard voor elkaar. Idd zo'n weerbaarheidscursus lijkt me een heel goed idee.

Heel veel succes!

4. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    dit is je grootste nachtmerrie..

hoe reageerde de juf? denk dat zij het meeste in haar macht heeft om er iets aan te doen.. meld het ook bij de bso

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou dit met de juf overleggen. Op deze leeftijd moeten ze toch nog wel begeleiden in het spel, als het echt niet gaat. Misschien laat ze het wel bewust gaan, om te kijken of hij zelf weerbaar genoeg wordt. Maar als het niet lukt, dan zal ze hem toch moeten aansturen. Of zelf, of door een cursus.

6. MamsVanRobin

Thanks voor jullie reactie, ik ga het zeker goed in de gaten houden en zoals jullie al zeggen zal een kind hoe goed anderen ook opletten toch een prooi blijven voor de pesters. Vind het een goed id om als dit aanhoud hem op zo`n cursus te doen, hij moet ook voor zichzelf op leren komen.

@ kiwi

Het gebeurde naast de lerares maar ze had het niet in de gaten :(, ik moest vanaf het andere schoolplein naar hun toerennen om het te stoppen... Ze zei dat ze met de klas een gesprek aan zou gaan vanmiddag, ben benieuwd....hoop dat ze dit doet en het ook goed in de gaten gaat houden. Heb hem ook gezegd dat hij zelf geen politieagentje meer moet spelen omdat de kindjes dat niet leuk vinden. Maar waarschijnlijk is die nu al de sigaar...:(

Dit breekt een moederhart echt, ik ben zelf vroeger gepest en dat wil je absoluut niet voor je kind. Want als je eenmaal het pispaaltje bent zul je dat meestal ook blijven.:(

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Het lijkt me vreselijk om een kind te hebben dat gepest wordt. (ik zou er overigens ook alles behalve gelukkig mee zijn als mijn kind zou pesten)
    Je moet er zeker mee naar de juf gaan en ook op de BSO vragen of ze het in de gaten willen houden. Je zoontje is misschien nog niet zo weerbaar en dat voelen pesters. Probeer hem was assertiever te maken. Ik weet niet of hij heel verlegen is, maar het zou al kunnen beginnen met simpele vragen/opdrachtjes in de supermarkt. Dat hij bijvoorbeeld moeten vragen aan iemand van de winkel waar (ik noem maar iets) de bruine bonen staan. Of dat hij zelf ergens een ijsje besteld. Als hij niet graag nee zegt, kan je ook met hem oefenen om te leren ergens nee tegen te zeggen als hij niet wil. Misschien helpt het hem om tegen het meisje te zeggen dat hij niet praat met haar als zij zo schreeuwt en dat hij dan wegloopt ipv dat zij anderen erbij gaat halen.
    En ook al lost het niets op, mijn dochtertje zal later best terug mogen slaan als ze geslagen wordt, dat ze weten dat ze niet over haar heen kunnen lopen.
    Oh schiet me ineens te binnen, als ze nog geen weerbaarheidstraining geven op die leeftijd is misschien kleuterjudo een goede oplossing. Daar krijgen ze meer zelfvertrouwen van.

8. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Jeetje zeg. Je hebt het nog netjes gezegd tegen die kinderen.

Hopelijk stopt het allemaal snel. En zou hem over 2 jaartjes lekker op karate doen. Leert hij ook zelf vertrouwen te krijgen.

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    o wat moet dat rot zijn om dat te zien gebeuren.
    onze boef gaat maandag voor het eerst naar de kleuterschool, ben er zooo bang voor dat hij gepest gaat worden.
    hij is ook echt heel klein, en ben bang dat dat straks een mikpunt gaat worden.
    gelukkig was hij op het kdv erg populair bij alle kinderen, daar was ik wel heel blij mee, maar kinderen kunnen zo hard zijn.

hopelijk kan het voor jullie en je kindje opgelost worden, want dit is heel naar.

veel liefs joyce

10. MamsVanRobin

Thanks voor jullie lieve berichtjes, was heel fijn om het even van me af te kunnen typen en heb veel aan jullie adviezen. Heb het doorgegeven op de BSO en ze gaan het daar en op de basisschool heel goed in de gaten houden. Zag dat meisje vanmorgen ook en heb haar een stille hint gegeven, ze stond heel raar naar robin en een vriendje van hem te kijken op een afstand (precies voor mijn neus) dus ik zei tegen haar: zooo das leuk he dat robin er ook is!!!! kun je gezellig en lief met ze spelen!!!!! Hahahaa, kon het niet laten :p

Nogmaals bedankt meiden!!

Deel Deze Pagina