nieuw virus!

Discussie in 'De lounge' gestart door sim, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

Hallo,

niet schrikken, maar lees even aandachtig onderstaande bericht. Dan ben je ook voorbereid.

Lees onderstaand bericht goed door, het kan veel ellende voorkomen.
    Deze informatie is vanochtend gearriveerd, rechtstreeks van zowel Microsoft als Norton.
    Stuur het naar iedereen die u kent die toegang heeft tot het internet.
    Mogelijk ontvangt u een ogenschijnlijk onschuldige e-mail met een Power Point presentatie 'Het leven is mooi.'
    Als u het heeft ontvangen, ga het bestand dan onder alle omstandigheden NIET openen! Gooi deze direct weg!
    Als u dit bestand opent, verschijnt er een bericht op uw scherm met de mededeling: 'Het is te laat nu, uw leven is niet langer mooi.'
    Vervolgens verliest u alles op uw pc en de persoon die dit naar u toestuurde krijgt toegang tot uw naam, e-mail en wachtwoord!
    Dit is een nieuw virus, dat is begonnen te circuleren op zaterdag namiddag.
    AOL heeft al bevestigd dat de anti-virus programma's niet in staat zijn dit te vernietigen.
    Het virus is gemaakt door een hacker die zichzelf 'leven eigenaar' noemt.

Stuur een kopie van dit bericht aan al uw vrienden en vraag hen om het ONMIDDELLIJK door te sturen!

groetjes

2. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Oh oh oh, daar gaan we weer.

Mensen, als in een mail staat 'stuur het door naar iedereen die je kent', kun je er bijna al vanuit gaat dat het een HOAX is, een nepvirus dus. Alleen maar bedoeld om zoveel mogelijk email vergaren en het internet te belasten met oneindig veel (onnodige) emails.

Dus als je zo'n berichtje krijgt, stuur het aub niet zomaar door aan iedereen die je kent, maar google eerst even. Dan zou je te weten komen dat dit een mailtje is die als sinds 2001 (!) op internet rond zwerft en gewoon totale onzin is.

Ik weet dat het goed bedoeld is van Sim, maar er is dus echt geen reden tot paniek ;)

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    (voor diegenen die de term HOAX niet kennen:)

Hoax is in het Engels een woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij. Het woord is waarschijnlijk een samentrekking van hocus pocus.

Hoax in de computerwereld
    In de computerwereld wordt het woord in het bijzonder gebruikt voor een vals gerucht, een bewering die niet waar is en per e-mail wijde verspreiding vindt. In deze betekenis begint het ook in andere talen door te dringen. Het betreft hier meestal zeer bijzondere aanbiedingen (o.a. het beloven van grote sommen geld), reddingsacties van zieke kinderen of een aankondiging van uitzonderlijk gevaarlijke computervirussen. Het bericht gaat meestal vergezeld van de oproep om het bericht vooral toch ongelimiteerd naar iedereen door te sturen.

4. sim

sim Niet meer actief

het was inderdaad goed bedoeld ;) wij hebben namelijk echt een keer een virus gehad door een mail (zogenaamd leuk kaartje van hallmark) vandaar dat ik hier dus altijd erg voorzichtig mee ben.

5. Niet meer actief

6. Ik trap hier eerlijk gezegd dus nooit in en verzoek mensen altijd nadrukkelijk om mij zulke 'doorstuurberichten' NOOIT te sturen! 99 van de 100 keer is het inderdaad een HOAX.

Daarbij zou een serieuze waarschuwing al nooit middels een power point bestand worden verspreid... :rolleyes:

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Aangezien Bas, al het antwoord heeft gegeven op deze oproep, sluit ik dit topic. ;)

Deel Deze Pagina