Wat voel ik nou steeds?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annika, 16 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik twijfel nu tussen het voelen van een harde buik of het hoofdje wat laag naar beneden duwt... Misschien kan iemand mij helpen?
    Ik heb de topic gelezen over de harde buiken maar ook daar word ik nog niet wijzer van.
    Ik heb regelmatig het gevoel dat er onderin mijn buik een soort druk is, ik kan het eigenlijk niet anders omschrijven dan dat dat het hoofdje moet zijn wat even drukt of laag ligt?
    Ik heb weleens gehoord dat een harde buik bovenin je buik begint? Klopt dat? Want dat heb ik namelijk niet.
    Wanneer ik op sta en dat voel grijp ik bijna automatisch met mijn hand naar de onderkant van mijn buik, omdat het me het gevoel geeft dat ik het moet vast houden?
    Volgen jullie het nog? :(

2. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Hoi Annika,

Ik heb precies hetzelfde...een soort druk van onderen...omdat het kindje aan het indalen is dus vandaar dat je dat hoofdje voelt drukken...
    En tja met harde buiken krijg je dus ook echt een harde buik...Ik heb dat nu ook al en dan word je buik gewoon helemaal gespannen...net alsof je huid word strak getrokken...Bij mij doet dat geen pijn hoor!!
    Dus ik denk dat je gewoon het hoofdje voelt drukken en dat je nog geen harde buiken hebt...

Groetjes Denise

3. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heb ik ook (nu nog steeds).
    volgens de vk komt dat door het gewicht van je kindje.
    Die wordt steeds zwaarder en dat geeft zo'n drukkend gevoel in je onderbuik.
    Heb ik ook veel last van.
    Mijn kleintje is al ingedaald en als hij/zij gaat bewegen wordt die pijn nog eens veel heviger; echt niet leuk meer.
    Maar ja, wij zwangere vrouwen zullen het er wel voor over moeten hebben ;) /
    Silly

4. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden zoals jullie het omschrijven voel ik het inderdaad ook. Alleen had ik het idee dat het bij mij misschien nog wat vroeg was => dat indalen.
    Maar in ieder geval zijn het dus geen harde buiken, dat is duidelijk naar aanleiding van jullie verhaal, bedankt!

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Yep, welkom bij de groep ... het indalen is begonnen ... Ik heb er ook veel last van ... nog even, en dan is de kleine er ... gelukkig !

Groetjes,
    Nikki F

6. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Annika,
    Ik heb het zelfde als jou. Heb soms ook nog echt het gevoel of dat hij eruit valt. Mijn beeb is helemaal ingedaald. Volgens de verloskundige duwt hij dan zijn gewicht op mijn bekkenbodemspieren die dan wat gaan hangen. Hierdoor die druk zoals je beschrijft.
    Groetjes Karin

Deel Deze Pagina