Essence gellak

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Ik overweeg sterk de gellak van Essence (met het lampje) te kopen. Wie heeft er ervaring met deze gellak? Ik hoor graag van jullie :). Thanx! :)

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vond het een ramp.
    Had alles aangeschaft, maar het is niks voor mij.

Je moet heel precies werken met die peel off base, als je te veel gebruikt hoopt het zich op bij je nagelriemen en krijg je opstaande randjes, lelijk!
    Ook vind ik de topcoat erg dik en blubberig.
    Ik had meestal 8 of 9 nagels mooi en dan 1 lelijk... zo irritant.
    Veel werk met een net-niet resultaat.

Ik heb de hele zooi weer op marktplaats gezet en verkocht aan een tienermeisje :D

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik heb hem en werkt prima, ga wel als de peeloff base nog nat is langs mn nagelriemen met een tandenstoker oid :) het is wel ff werk omdat er maar 1 nagel in het lampje gaat, maar opzich voor de prijs prima ding :)

4. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Anakin. Oh dat vind ik jammer om te horen! Had net bedacht dat deze juist makkelijk werkt. Heb je nu een alternatief gevonden?

@bllondiie. 1 vinger per keer is wel lastig. Maar op zich kan ik een grotere lamp wel ergens anders kopen toch?

5. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb al m'n nagellak van Essence, maar de gel serie vind ik dramatisch. Dan zou ik die van Sensationail (heet het zo?) kopen. Die is heel fijn (ben zelf nagelstyliste geweest en vind deze het fijnst van de twee).

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook een ramp! Ik heb nu die van Pink en ondanks dat het duurder is wel veeeeeeel mooier resultaat!

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik heb ook de gellak van Essence. Op zich werkt het prima, maar mijn ervaring is dat je al snel teveel spul gebruikt, waardoor het bij de nagelriemen gaat ophopen en/of tegen de huid aankomt waardoor er lucht onder komt en het loslaat.

Ik gebruik het nu eigenlijk niet meer. Mocht je evengoed interesse hebben in de set (met een grote lamp waar al je vingers tegelijk in kunnen) dan kun je me een pb'tje sturen.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb de set ook, en als je heel netjes kunt lakken met dunne laagjes dan wordt het mooi.
    Ik heb een tijd gehad dat mijn nagels wel lang maar wat slap waren, ik gebruikte de set dan om mijn nagels stevigheid te geven.
    Ik gebruik meestal de basiscoat of peel of coat ;)/ uitharden (gaat heel snel) en dan kleurtje. Dan zijn ze al mooi stevig en ik kan makkelijk van kleur wisselen. De basiscoat blijft zitten als je de lak verwijderd. Als ik wel de topcoat gebruik, doe ik nooit de kleur er tussen maar altijd als laatste. Omdat ik dat makkelijker vindt als ik na 2 dagen weer wat anders wil.

Mijn nagels blijven mooi, basiscoat haal je als een sticker van je nagel, mijn nagels beschadigen niet. Mijn nagels zijn er mooi hard door geworden.
    Nu een tijdje niet gebruikt, maar als mn nagels weer wat slap voelen gebruik ik het weer.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb het ook. Werkt op zich prima, oefening baart kunst.
    Alleen vind ik het heel lastig om het eraf te halen. Peel off wordt dus echt pielen.

10. anatomical

anatomical Niet meer actief

Geen ervaring mee maar gebruik de gellak van Sally Hansen en dat is echt een aanrader! Gewoon 2x lakken en dan de top coat erover en het zit minstens een week netjes erop! Vind het ideaal, geen gedoe met lampen etc

11. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle adviezen! Daardoor heb ik wel besloten de Essence gellak niet te kopen. Ik heb nu een set via Groupon gekocht. Ik ben benieuwd :).

Deel Deze Pagina