Nou meiden, ik woon in Amersfoort maar mijn mannentje en ik zouden wel ergens willen gaan wonen waar het wat rustiger is en wel gezellig en leuk. Noem eens wat tips....
Tja, er zijn zoveel mooie plekjes in Nederland. Waar hou je van en hoe ver weg van Amersfoort kun/wil je?
Ik woon ook in Amersfoort en ik vindt Amersfoort het hier juist erg leuk wonen. Overal dicht bij (Amsterdam, Utrecht, Veluwe) Leuk centrum...
de provincie groningen want er gaat niks boven groningen, dat zegen ze sommige denken dat we nog wat achter lopen dus nog op de klompen lopen hiero maar dat is niet zo en welk dorp is leuk ik zou wel in sellingen bourtange ofzo willen wonen lekker in de buurt bij bossen enzo en het is rustig daar
Friesland natuurlijk, Ik woon er nu even niet, maar ik wil zeker binnen 5 jaar terug. Ze zeggen inderdaad, er gaat niks boven Groningen, maar dat geldt voor mij niet,
overijssel: twente/ salland! super mooie natuur, veel bossen (sallandse heuvelrug bijv.) Lekker rustig! Aanrader!
Waar het leuk is om te wonen is heel persoonlijk denk ik. De mensen die in Groningen wonen zeggen Groningen is The Best. Mensen in Limburg..Limburg is The Best! Etc. Belangrijker is dat je voor jezelf bedenkt ...Wat je belangrijke dingen vind aan je woonomgeving! Vind je rust belangrijk, de natuur, zee ..ehhh...een leuke bruisende stad in de buurt etc etc. En wat voor soort huis je wilt...huur/koop..., want hier in de Randstad zijn de huizen om te kopen best heel prijzig. Zelf heb ik in meedere delen van Nederland gewoond en er zijn hele leuke plaatsen te vinden wel heb je toch wel cultuurverschillen (vind ik) in bepaalde regio's van Ned. Zo zijn de Brabanders vaak weer heel anders dan de Friezen etc. Amersfoort ligt natuurlijk heerlijk centraal. Het lijkt mij erg leuk om daar in die regio te wonen, maar ik ben van Brabant (Breda, Tilburg, Eindhoven) weer B A C K to The Kust gegaan omdat ik erg van het strand en de zee hou! Kortom leuke plekjes genoeg in Ned om te wonen, maar overdenk wat je zoekt/wilt...de must en pre's zijn. Succes! Mirre
Ijselstein misschien? Is niet zo ver van waar je nu woont en ik hoor er altijd goede verhalen over (heb zelf geen idee hoor lol) Of Culemborg dat schijnt ook leuk te zijn.. Heb je wel een bepaalde provincie waarin je zou willen wonen of maakt het niet uit?
Is natuurlijk een beetje afhankelijk wat je zelf wil: strand/zee of bos/veluwe of weilanden/akkerland. Ook inderdaad qwa mentaliteit verschilt het hier en daar nogal, dus is best wel een moeilijke vraag! Ik heb altijd in de stad gewoond en woon nu sinds 3,5 jaar op het platteland en ik zou niet meer terug willen!
En is Drenthe ook leuk? Dat vind ik nou mooi en de Veluwe ook trouwens! Wij houden heel erg van natuur, wandelen rust en ruimte, maar de mensen moeten wel gezellig en aardig zijn en openstaan voor anderen. Nog meer tips?
Tis een heel persoonlijk iets denk ik want wat er al gezegd is meestal als je ergens geboren en getogen bent zul je er niet vandaan willen. Dat is zeer zeker mijn ervaring, ben geboren en getogen in Hillywood en zou voor geen goud ergens anders willen kunnen wonen. Ben wel eens met de vriend van mijn moeder meegeweest met zijn alleen weekendje naar Friesland, en tja als je daarvan houd is het heel leuk wonene, tis een soort van ons kent ons. rustig etc. wij zijn in de zomer tijdens sneekweek geweest en dat was ontzettend gezellig dus voor ons leuk voor een weekendje maar daar is het mee gezegd je moet er van houden in ieder geval. succes
Ik heb vroeger in Friesland gewoond tot mijn 10e en daarna richting Amersfoort verhuist. Ik vind de Randstand alleen zo super druk en de huizen zijn belachelijk duur! Ik heb nu wel een huis maar als ik straks klaar ben met mijn studie moeten we wat groter gaan wonen want dan start ik een praktijk aan huis en zo'n soort huis is hier echt onbetaalbaar! Verder zie ik de middelbare scholen heel hard achteruit gaan hier (ik werk er zelf nl.) en dan vraag ik me steeds af, wil ik mijn kinderen hier wel laten opgroeien?