Egypte kenners?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minny, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij denken erover om in maart naar Egypte te gaan.
    Hurghada ziet er prachtig uit en het moet ook zeker een strandvakantie worden. MAAR... ik wil natuurlijk ook iets bijzonders van Egypte zien, zoals een tempel of piramide.

Is zoiets mogelijk vanuit Hurghada qua reistijd of moet je dan op een hele andere plek zitten?

2. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

hoi hoi
    ja hier een trouwe bezoekter van egypte!
    geweldig land veel te zien en te beleven!
    als ik je een advies mag geven titanic beach resort is een top hotel!
    met prive strand 3 restaurants en er is altijd wel iets te doen ook in de avond.
    en het is mogeijk om vnuit het hotel excurcies te boeken.
    bijv quad rijden in de woestijn paardrijden aan het strand..
    ik ben jaloers hoor haha '

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee, dank je voor je reactie.

Zit dat hotel in Hurghada? Kun je vandaar uit ook makkelijk /snel naar bv Piramides of is dat heel ver weg?

Hoe warm is het ongeveer in maart?

Ik hoop dat het een goeie vakantiebestemming is met 2 kleine kinderen...?

4. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Egypte is echt een geweldig vakantieland.
    Wij zijn vanuit Hurghada op excursie naar Caïro gegaan voor de pyramides e.d. Je kon met de bus of met het vliegtuig. Wij zijn met de bus gegaan en het was echt een lange rit, maar zeer zeker de moeite waard. En ja... ik ben ook wel een beetje jaloers haha!

5. imjustmyself

zoals mijn bovengangster al zegt je kunt met e bus of vliegtuig naar cairo op excurcies
    maar in hurgarda valt ook genoeg te beleven het hotel is idd in hurgarda ;)

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Is 't wel wat met kleine kids? Ze zijn 3 en 1 jaar oud. Beide bijna 4 en 2 trouwens... haha

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Mag ik vragen wat voor dingen je dan in Hurghada kunt doen?
    Wij willen namelijk wel echt iets van de omgeving zien... Vind het zo zonde om zo'n eind te reizen als we alleen maar in het hotel en bij het strand zitten.

8. imjustmyself

als je echt iets van het land egypte wil zien dan zit je in hurgarda niet goed.
    daar is het vooral veel uhhh zand :).
    het hotel is erg leuk ook voor kinderen hebben ze een apart peuter badje en het strand is werkelijk geweldig.
    het voordeel daar is ook dat je niet met de bus hoeft om naar het strand te gaan.
    wat ik alleen minder vond aan egypte is dat er veel armoede heerst er zwerven veel kinderen opstraat die letterlijk aan je gaan zitten en proberen je geld af te pakken!
    als wij nog een keer naar egypte gaan dan wordt het toch cairo.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben zelf in Egypte geweest. We hebben eerst een rondreis en cruise iop de Nijl gedaan en toen 1 week in Hurghada. Vanuit Hurghada was het bijna 8 uur in de bus naar Cairo om de piramides te zien! Zou ik niet doen met kleine kinderen.....
    Wij hebben toen een 2 daagse excursie gedaan: heel vroeg heen, wat in Cairo zien, overnachten, weer wat zien, terug en midden in de nacht aankomen.. Het was het dubbel en dwars waard, maar zou het dus absoluut NIET met kids ondernemen!
    Ik vond in Hurghada helemaal niks, behalve zon en strand...heerlijk hoor, maar niet als je wat cultuur wilt zien.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Die indruk hadden we inderdaad al. Dan vind ik het zonde om helemaal naar Egypte te reizen als we alleen maar zon en strand zien. Dan wacht ik liever tot de kids iets ouder zijn dat we een nijlcruise kunnen maken en afsluiten met een aantal dagen strand en zon in Hurghada.

Hoe is het om zo'n Nijlcruise te maken? Is dat wat met kids?

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb van de zomer een nijlcruise gemaakt. Ik vond het een hele mooie ervaring. We hebben heel erg veel gezien alleen geen pyramides, want cairo durfden we momenteel niet aan. (En dat zou ik jou ook voorlopig niet aan bevelen met kids). De excursies zijn wel zwaar. Je moet vroeg opstaan en het is echt heel warm. Ik denk dat het voor kinderen pas leuk is als ze een jaar of tien zijn. Mijn ervaring met Egypte is dat je er niet zomaar zelf over straat kan lopen. Mijn vriend en ik waren in Luxor op een vrije dag even de boot af gegaan en het was niet echt een succes. Continu werden we aangesproken van mensen die wat van ons wilden. Gek word je er van. Met gids is het op zich wel te doen.
    Wij zaten na de cruise nog een week in sharm el sheik om even lekker bij te komen en daar was ook niet veel meer te doen dan een beetje zwemmen en zonnen.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dank voor je reactie. Dat bevestigt mijn gevoel alleen maar meer dat we het niet moeten doen. Dan ga ik liever dichterbij...

Nog gefeliciteerd met je zoontje trouwens.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vond de Nijlcuise erg leuk, maar idd zoals Anne09 zegt met oudere kinderen. Excursies zijn boeiend als je wat van de onderwerpen weet, het land is HEET, er moet continue beveiliging mee......nee, ik zou het met kleintjes niet doen.
    Dan moet je idd puur voor de zon/zee naar Hurghada of Sharm-el-Sjeik gaan en niet meer die badplaatsen uitkomen.

14. happy3

happy3 Niet meer actief

Wij zijn 2x in Egypte geweest, eerste keer Hurghada tweede keer de cruise op de nijl (doen we nooit meer , is ons eigenlijk tegengevallen, omdat je vakantie volledig gepland is, excursies die we 2j eerder al hadden gedaan, enz.)
    Met kleine kinderen zou ik er ook niet naartoe gaan als je cultuur wil zien. Luxor is prachtig, maar ook lange reistijd vanuit Hurghada en niets voor kleine kindjes.
    Wij zijn normaal ook echte cultuurmensen, in Hurghada deden we alle dagen een excursie.
    Nu gaan we in mei naar El Gouna (10km van Hurghada) volledig in functie van onze kleine meid, zwemmen, speeltuin en wandelen, hopelijk valt het mee voor ons:)

15. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Misschien is Kreta wel wat voor jullie, ik ben er anderhalf jaar geleden geweest en lijkt me echt ideaal met kleine kinderen. Je kan er veel leuke dingen doen zoals naar de opgravingen in Knossos en de hoofdstad Heraklion is ook erg leuk. Zo kan je mooi een combi maken van aan de ene kant culturele dingen doen en aan de andere kant lekker zwemmen/spelen met je kleintjes. Wij zaten in het oostelijke deel van het eiland en we waren in een half uur ofzo met de bus in de Heraklion.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik ben in hurghada geweest het is 3 uur naar luxor en de excursies zijn gewoon te boeken in het hotel. Wij zaten in hotel ali babba. Was erg mooi.

Deel Deze Pagina