Niet meer aankomen op het eind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door betties, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet heel vaak op de weegschaal gestaan. In het begin ging het heel hard met de kilos en ik was wel een beetje bang datik over de 100 zou gaan (startgewicht 78,5). Bij mijn eerste was ik 18 kilo aangekomen totaal.

Ik spiek af en toe eens op de weegschaal en -ik weet niet meer precies wanneer dat was, maar ik denk wel 2 weken geleden- was dat ergens in de 96. Afgelopen donderdag weer eens gekeken en toen was het 96,5 en ben ik dagelijks even op de weegschaal gaan staan want ik dacht echt dat het in de laatste weken nog wel even flink zou stijgen. Sinds donderdag fluctueerd het gewicht tussen 96,1 en 96,5. Vandaag is het weer gezakt naar 96,1.

Is het erg dat je gewicht eigenlijk stabiel blijft in deze fase? Ik heb ook geen enorme honger meer en al helemaal geen cravings.
    Vanmiddag weer naar de vk, daar zal ik het ook aankaarten.

Overigens is de kleine megaactief, dus ik maak me geen zorgen, maar vroeg me wel af hoe het bij anderen gaat...

2. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ik ben sinds week 37 niets meer aangekomen.
    Ben zelfs terug een kilo kwijt ( weeg me op dezelfde weegschaal telkens 's ochtends ). Volgens de gyn is het normaal.

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Beter toch..ik kom alleen maar aan dat is echt geen pretje.
    Maar lijkt mij niks ergs aan hoor zolang je kindje het goed doet is er niets aan de hand..en sommige mensen krijgen op het eind ook last van maagzuur en dan eet je ook niet zoveel.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    kan hoor, ik kwam vanaf 36 weken ook niet meer aan..
    was elke keer 56/57 kilo (begon op 44) en de ene controle was er een kilo af en dan weer 2 bij, dan weer 1 af.. en zo schommelde ik een beetje door tot het einde ;)
    Niks om je zorgen over te maken..
    En anders gewoon aan je vk vragen ;)

5. Smee

Smee Lid

23 apr 2012
    73
    5
    8
    Ik zit nog maar 1,9kg boven mijn startgewicht (eerst 3kg er af, daarna heel lang stabiel, 1kg er bij, weer heel lang stabiel, 1 kg er bij, weer stabiel, 400g er af in 1 week en laatste week 300g er weer bij). Onze baby groeit perfect op het gemiddelde, zit bij alle echo's op de middenlijn. Laatst voor de zekerheid ook aangekaart bij de vk, maar die maakte er ook niks van.

6. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Was hier ook... Totaal 28kg aangekomen maar allemaal de eerste 36 weken, laatste 5 niks meer... Zelfs iets afgevallen toen.

7. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik maakte me hier ook druk over. Ik kwam elke week 500 gr aan en nu al 2 weken niks meer. Mn vk zei dat ze daar toch niet meer naar keken nu...

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Dank voor jullie reacties! Toch ff fijn om te horen.
    Van mijn eerste kwam ik op het eind nog flink aan, maar dat was in een hete zomer, dus dat was vooral vocht vasthouden. Daar heb ik nu gelukkig echt helemaal geen last van.
    Tsja, en maagzuur heb ik deze hele zwangerschap al heel erg en speelt nu ook weer erg op, bleh. Avondeten gaat moeizaam, want op de een of andere manier wordt de baby precies dan heel actief. Ik krijg dan echt geen hap meer weg ;)

En jemig, maar 2 kilo aankomen! Wow... bizar he hoe je lichaam het allemaal doet.. Ik ben nu wel tevreden met mijn 18 kilo. Weet ook dat het er gelukkig allemaal best makkelijk weer af zal gaan...

Op naar de bevalling!:$

Deel Deze Pagina