Krijgt man ook eten in het ziekenhuis???

Discussie in 'De bevalling' gestart door 2g4e, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dag dames,

Ik kan het zo snel nergens vinden in de papieren maar ik vroeg mij af of de partner ook te eten krijgt als ik moet bevallen. Morgen gaan ze me inleiden dus mijn mannetje zal heel de tijd bij me zijn! Wel handig om te weten of hij dan ook wat te eten krijgt. Misschien is dit per ziekenhuis verschillend? Ik heb het over Ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou ...hier in ieders geval niet hoor! Ik kreeg warm eten..maar manlief niet! Nu mocht ik het niet opeten van de Gyn...dus zei diegene die het rondbracht dan eet je man het toch op!

Maar in prinicipe geloof ik alleen degene die zorg krijgt krijgt ook maaltijden...

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Zelfde hier in Leiden, bij alledrie de ziekenhuizen
    Manlief kan wel eten kopen trouwens, kost ook niet heel veel
    Ik geloof 4 euro voor hetzelfde als wat ik kreeg

4. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Hier krijgt je partner wel te eten, zowel warm als koud eten. Ook werd hij van drinken voorzien. Maar het zal idd aan het ziekenhuis liggen, ze zijn het niet verplicht natuurlijk. Misschien kan je even het ziekenhuis bellen om het zeker te weten. ;)

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou dat is een beetje jammer... Maar volgens mij kan je toch altijd kiezen tussen een kleine maaltijd, normaal of groot??? Doe ik gewoon groot! Kan ie lekker met mij mee smullen! Het kan wel even duren mijn bevalling aangezien ze me misschien eerst een tabletje moeten geven maar ik zou gek worden als hij net ff weg is voor eten en dat het dan begint!!!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja kopen kan wel...een diner bon en ook voor overdag indien nodig...drinken word wel gewoon gegeven!

geloof dat dat echt een minimaal bedragje is hoor, dus niets om je zorgen over te maken...die 4 euro kan wel eens heel goed kloppen dat dat hier ook is.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier was het zo dat hij het avondeten niet kreeg van het ziekenhuis (ik ook niet, lag volop in de weeën, dus geen honger). Er staan vaak wel magnetron-maaltijden-automaten o.i.d. of er is een restaurant ofzo. Toen onze zoon geboren was, kregen we wél allebei ontbijt, dat dan weer wel.
    Ik zou er niet vanuit gaan dat het zo is, of je moet het even gaan navragen bij het zkh natuurlijk, dat is de beste manier om erachter te komen!

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij zijn op zaterdagochtend opgenomen in het ziekenhuis (vliezen waren 3 weken te vroeg gebroken). Die dag kreeg hij samen met mij avondeten.
    Die nacht is onze dochter geboren.
    Zondag mochten we NIET naar huis vanwege mijn veel te hoge bloeddruk. Ontbijt en lunch kreeg hij wel nog, avondeten niet meer. Hij moest maar gezellig in het restaurant beneden gaan eten :x)
    Op maandag kreeg hij officieel ook geen ontbijt en lunch meer. Maar dat was bij ons makkelijk op te lossen, ik bestelde gewoon wat meer broodjes dan normaal..... ook vond de vrouw die het kwam rondbrengen belachelijk en zij smeerde gewoon een extra broodje voor mijn man.

Het lijkt dus zo te zijn dat hij maar 24uur verzorging mee mag doen.

Wij lagen in het ziekenhuis in een zogenoemde prive kraamkamer. Mijn man heeft dus al die nachten wel gewoon bij mij en onze dochter op de kamer geslapen.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh heeft jouw man bij je mogen slapen!! dat is luxe...ik lag op en 2persoons kamer maar lag er alleen....en echt niet dat mijn man mocht blijven slapen....nadat oma even was geweest om half 12 in de nacht (toch nog ff kijken!! ze is geboren om 21.21) Moest hij naar huis hoor...en mocht pas na 8 terug komen in de ochtend........

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo,

Mijn vriend kreeg tijdens de bevalling, vanalles aangeboden door de kraamhulp. Ik ook maar ik wilde toen niet.

Wegens een ks, moest ik dus een aantal dagen in het ziekenhuis verblijven. In dit ziekenhuis bieden ze de mogelijkheid aan de vaders om(als er ruimte is) te blijven overnachten(rooming-in). Ontbijt kreeg mijn vriend sowieso. Warme maaltijd niet standaard, maar meestal bleven er wel maaltijden over na de ronde, dan kreeg hij een overgebleven maaltijd. Dit was in het martiniziekenhuis in groningen.

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Thnx dames voor de reacties!!! Ik hoop ook nog stiekem dat er een éénpers.kamer vrij is want dan mag manlief ook blijven slapen... Nou het eten wacht ik dan wel af. Er zit ook wel een flink restaurant beneden en misschien kunnen we er voor een paar euro wel een bord bijbestellen... Moet wel lachen dat ik me daar druk om maak... Zou toch andere dingen aan mijn hoofd moeten hebben... Vrouwen!!!

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier kreeg mijn vriend geen eten, hij kon beneden in het restaurant wat gaan eten. Maar hij heeft tijdens mijn (lange) bevalling mijn maaltijden gehad omdat ik geen trek had.

Ik had trouwens wel wat liga's en krentenbolletjes enzo in mijn ziekenhuistas gedaan voor hem, voor het geval hij een acute hongeraanval zou krijgen en hij van mij niet weg mocht. Die bleken achteraf wel erg handig.

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

@ Miffy: Krentenbolletjes is sowieso wel een goeie tip!!! Mannetje gaat straks boodschappen doen dus die zet ik op het lijstje!!! Dank je!

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier krijgt manlief wel te eten en te drinken zolang ik aan het bevallen ben..wanneer de kleine er is, dan is de 'pret' meteen over en krijgtie niks meer;)

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben op maandagochtend opgenomen voor inleiding en uiteindelijk pas op woensdag bevallen...
    Mijn vriend kreeg in de ochtend ook een lijstje wat hij in kon vullen wat hij in de middag wilde eten..
    Hij kreeg dan ook gewoon brood / soep / fruit etc net wat hij wilde. (geen warm eten) en ook gewoon drinken enz!
    Wat dat betreft werden we best goed verzorgd!

Oh en de woensdagavond (ben om 16.09 bevallen door middel van een keizersnede) kreeg hij wel een warme maaltijd aangeboden maar dat was omdat het over was!

17. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn man kreeg op de dag van de bevalling gewoon eten, de dag daarna niet meer... Hij mocht wel blijven slapen maar heb hem lekker naar huis gestuurd! Ons eigen bed ligt toch beter en dan kon hij iig een beetje uitrusten van de hele dag! Drinken kreeg hij overigens alle 10 de dagen dat ik in het zh heb gelegen!!!

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn man kreeg standaard geen eten, maar kon voor 4 euro gewoon bestellen waar ik ook uit kon kiezen. Toen het eten werd gebracht lag ik volop in de weeën, 9cm, dus mijn man heeft alles in record tijd opgegeten.

Ik lag ook in een kraamsuite, eigen badkamer, keuken, baby verschonings unit. Mijn man mocht blijven slapen, maar ik wilden het zelf niet. Was zo hyper van de bevalling dat ik geen oog dicht heb gedaan. Dan was er de volgende dag in ieder geval 1 die had geslapen.

's ochtends met het ontbijt kon hij ook voor 2,50 net zoveel mee eten als hij wilden. Met de lunch ook.
    Van drinken was alleen de koffie en thee gratis, de rest moest betaald worden.

19. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons kreeg mijn man ook niks.
    Wel gewoon koffie en een koekje, maar geen brood of warme maaltijd.
    Op de dag van de bevalling hebben we de lunch allebei overgeslagen. Ik beviel om half 1 en moest direct naar de OK. Mijn man is met ons jochie richting kraamafdeling gebracht, en heeft een sultana uit de tas gepakt. 's avonds kreeg ik gewoon brood, mijn man heeft wat uit de kantine gehaald en dat bij mij opgegeten. En hij moest om 9 uur echt naar huis (een persoonskamer).
    De dagen erna moest hij om 12 uur naar huis, dan aten wij en moesten we even rusten, en om 3 uur ging de afdeling weer open voor partners tot 9 uur. Maar nee, eten echt niet..

20. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik maak me hier geen zorgen ;)
    Zelfs met de CTG (ofzo, met die banden om de hartslag te meten)
    Kregen we allebei drinken (lekker glas ijskoud sinas)

Ook mag hij blijven slapen (ik moet 24-48 uur blijven i.v.m. controles/in de gaten houden van Andy betreft mijn medicatie)

Deel Deze Pagina