Ben ik nou echt zo gek? Schoonmoeder in huis nemen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik wordt door heel veel mensen voor gek verklaard, maar wat vinden jullie.

Mijn schoonmoeder is 6 jaar geleden weduwe geworden. Na het overleiden van mijn schoonvader kreeg ze een verzekeringsuitkering elke maand. Daarvan kon ze altijd netjes de huur betalen.
    Na 5 jaar liep die uitkering af, en nu moet ze alles zelf betalen.
    Ze moet 660 euro betalen alleen huur, hier komt nog gas licht water en verzekering en zo bij. Ze krijgt wel wat huursubsidie maar dat is maar 200 euro of zo.

Ze is overdag bij ons thuis want ze past op onze dochter tot 3 uur. En dan gaat ze werken van 15.30 tot 19.30u
    Als ze klaar is met werken, komt ze bij ons eten, en wat kletsen/tv kijken en rond 22.00 gaat ze na huis om te slapen.

Nu heb ik voorgesteld dat ze bij ons komt wonen. We hebben een hele grote zolder die leeg staat en daar kan ze netjes al haar meubels in kwijt, een klein keukentje heeft ze ook.
    Ik vind het zonde dat ze heel veel geld per maand kwijt is om alleen maar te slapen.

Zaterdag wordt ze verhuisd, maar heel veel kennissen verklaren me voor gek. Je neemt toch niet je schoonmoeder in huis??

Ik vind haar een schat van een vrouw, en mij boeit het echt niet.
    Wat vinden jullie, ben ik nou echt zo gek?

2. Loe

Loe Niet meer actief

gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als jullie goed met elkaar opverweg kunnen, dan vind ik het heel lief van je.
    In mijn hoofd zou het nooit opkomen. Maar zowel mijn man als ik liggen niet echt op 1 lijn met mijn schoonmoeder.
    Ik hoop dat het bij jullie goed gaat!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Denk dat die mensen niet zozeer reageren op jouw schoonmoeder, maar op schoonmoeders in het algemeen (want er zitten wat duivelse exemplaren tussen :p). Of dat ze er niet aan moeten denken hún schoonmoeder of überhaupt iemand anders in huis te nemen.
    Vind het erg lief van jullie!

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ze heeft een eigen verdieping tot haar beschikking, dus lijkt het me niet zo'n probleem. Er veranderd niet heel veel aan de situatie als ik het goed lees, want nu is zo ook bij jullie in huis.
    Zolang je beide een plekje hebt om je even af te kunnen zonderen is het toch goed...
    En als jullie het fijn vinden is het toch prima...

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    heerlijk van genieten!!!
    klinkt prima... en ik vind t heel lief

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    dat is inderdaad per situatie verschillend, kijk, als zij ook af en toe gewoon lekkers 's avonds op haar zolder blijft zodat jullie ook gewoon samen es op de bank kunnen hangen, dan zie ik het probleem inderdaad ook niet zo...

8. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik vind het super van jullie! En als je je er goed bij voelt is het goed heej! :)

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Van april tot september zijn we sowieso op een camping waar ze een eigen caravan heeft en wij ook, dus het gaat eigenlijk alleen over de winterperiode.

Ik heb echt geen last van haar, en privacy hebben we genoeg.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik zou het dus echt never nooit doen. En dat heeft niets met mijn schoonmoeder te maken, ik zou mijn eigen moeder ook niet in huis nemen. Voor mijn gevoel zou ik dan dus altijd iemand "op visite" hebben en ben je nooit meer echt alleen met je eigen gezin. Maar als jij, je partner en je schoonmoeder het zien zitten dan is het toch helemaal prima?! Ik vind het wel heel erg lief van jullie!

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mensen die je voor gek verklaren hebben waarschijnlijk een slechte band met schoonmoeder en zouden er niet aan moeten denken!

Maar jullie hebben dus blijkbaar een goede band en ze heeft notabene veel plek voor zichzelf. Ik vind het juist een heel mooi gebaar en het ontroert me dat jullie dit doen! Geniet er van met zijn alle!

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Mijn schoonmoeder had het nooit van mij verwacht dat ik dit zou voorstellen, want ik kan nogal een bitch zijn. Maar ze vind het super, want ze kan nu maar net de eindjes aan elkaar knopen.
    Toen ik het eerder met Roy erover had, had hij dit ook van mij gedacht, maar hij had wel meteen zoiets meteen doen.

13. Tese

Tese Niet meer actief

Tja ik moet er niet aan denken maar jullie vinden het een goed idee. Ik zit alleen met 1 ding. Je hebt geen privacy meer!! Als je ruzie hebt hoort ze het. Als je sex hebt, hoort ze het enz.
    Ik zou dat niet willen.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou het zelf denk ik niet doen, omdat ik dan denk ik met mijn man niet veel privacy meer heb.

Maar ieder moet dat voor zich weten toch? Ik verklaar je niet voor gek. Dat is jullie keus.

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Heerlijk juist, als ze toch al vaak bij jullie is kan ze lekker op de avondjes af en toe op je dochtertje passen.

Nee hoor, heel lief juist dat je dat doet. Ze heeft nog privacy en toch super voor haar om het 'einde' bij jullie te spenderen.

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ze is pas 53 dus ze heeft nog even te gaan ;)
    Maar we denken er wel over als dit goed gaat, om over een jaar of 2-3 een groter huis te kopen, waar we echt 2 woningen van kunnen maken, zodat we beide echt een plek voor onszelf hebben.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vind het ook heel lief van je, en aangezien ze toch al de hele dagen bij jullie is behalve de nachten.
    Is er weinig verschil toch ?

Zolang ze maar verder niet met jullie leven bemoeit lijkt het mij geen probleem.

18. Tese

Tese Niet meer actief

Ondanks dat ik het nooit zou doen vind ik het inderdaad ook wel superlief!!!

19. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik zou het niet doen, maar puur omdat ik een schoonmoeder heb die ik gewoon niet elke dag om me heen wil hebben. Maar als jij een hele lieve schoonmoeder hebt, die jij wel om je heen wilt hebben, dan lekker doen. Tis niet aan anderen om daar over te oordelen. Jij moet doen wat jij wilt en ik denk dat je schoonmoeder heel blij mag zijn met een schoondochter als jou!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    vind het heel lief van je!!
    En als het nu ook goed gaat!

Bij ons zou het niks zijn,( mijn moeder dan) schoonmoeder woont te ver hihi.
    Maar altijd doen waar jij je goed bij voelt!

Deel Deze Pagina