Ben erg benieuwd waar jullie vruchtwater is gebroken? Bij mijn eerste lag ik net op bed. Ik hoorde plop en daar gebeurde het. Bij mijn tweede ( inleiding donderdag) gaan ze het doorprikken, dus dan lig ik in het ziekenhuis.
Terwijl ik lag te slapen, 's ochtends vroeg. Gelukkig geen hoos, maar steeds kleine straaltjes. Ik liep naar de wc, me nergens van bewust en dacht onderweg dat ik in mijn broek plaste
In bed hihi, was al wakker omdat ik flinke weeen had en gaf ook over van de weeen *weestorm* en toen zei ik ineens 'eh schat.. het is warm tussen mn benen, zijn mn vliezen gebroken?' toen keek hij en inderdaad hahaha bed nat! Daarna nog geprobeerd naar de wc te lopen om te plassen en toen was het FLATSSSSS op de vloer hahaha. Succes donderdag!!
In het ziekenhuis op zondagavond, een hele stroom en een nat bed. De volgende avond is mijn meisje geboren.
Beide keren in bed. Eerste: volledige ontsluiting, half uurtje aan het persen, toen brak de VK de vliezen. Vruchtwater werd keurig opgevangen in de ondersteek. Tweede: volledige ontsluiting, perswee, ik draaide me op mijn rug zodat de vk mij kon toucheren (ze kwam nét binnen) en plop, ik voelde een heleboel nattigheid lopen. Ik kon niets zeggen (had een wee) maar trok aan haar arm en wees naar beneden. Ze zei heel droogjes: je vliezen zijn gebroken (duh, alsof ik dat niet doorhad). Ik voelde het hoofdje al staan en 2 persen later was onze dochter er. Intussen lag ik nog in de nattigheid (op een celstof matje, dat dan gelukkig wel), de kraamhulp was er nog niet en vk was te druk met alle controles en het eruit krijgen van de placenta. Voelde niet echt lekker, kan ik je zeggen. Ik was érg blij toen de kraamhulp kwam om mij weer in een schoon bed te krijgen.
Bij de eerste in het bevalbed (ZH). Ik had toen ongeveer een cm of 5,6 ontsluiting. Toen heeft de VK de vliezen gebroken om de weëen wat te bevorderen. Bij de tweede ook in het bevalbed (ZH) maar dat was spontaan.... ik kreeg aandrang, mn vliezen klapten.... "uhm... ik geloof dat het bed nat is" en direct daarna vol in de persweëen..... 20 minuten later was ze dr.
bij de 1e brak er een topje tijdens het eten aan tafel haha.....bij de 2e hebben ze hem gebroken op bed auwww....en bij de 3e braken me vliezen voor het eerst helemaal tijdens me slaap in bed haha....
O wat leuk al die reacties! Ik moest net nog even wat bij prenatal halen en ik dacht. Het zou je gebeuren. Zeker als je kindje nog niet is ingedaald. ( want dan moet je geloof ik gelijk plat)
Thuis op de bank. was gelukkig maar een heel klein beetje net genoeg om te zien dat mijn dochter in het vruchtwater had gepoept.
Mijn VLIEZEN braken thuis in bed, vlak voordat de vk arriveerde. Water kan niet breken(sorry beetje flauw)
In ben vlak voor het slapen gaan dus lekker een nachtje doorhalen met weeen en een dochter om 12 uur s middags
voor het slapen gaan, net nadat ik tegen mijn man grapte; hoe zou het klinken als mijn vliezen breken als eerste... ik draai me om in bed... plop plop
bij de eerste braken ze mijn vliezen in het ziekenhuis tijdens de bevalling. Bij de tweede braken ze, jawel, op een verjaardagsfeestje van mijn neefje *grijns* Gelukkig een scheur, dus de schade is beperkt gebleven en niemand had iets door. zelfs mijn man niet. Thuis alles in de was gegooid (was wel zeiknat) en de verloskundige gebeld. Tip: gooi niks in de was, want ze had willen ruiken... haha
Haha hier grapte mijn man ook nog dat ik hem niet hoefde wakker te maken als er iets gebeurde want hij was vanavond zo moe. We kwamen terug van een etentje en ik was 37+5 w en ik ga nog even plassen en jawel hoor: pats, waterzee... Mijn man stond trouwens wel ineens naast zijn bed toen ik hem riep.