Bij 9cm ontsluiting. De verloskundige kwam nadat we gebeld hadden voor de eerste controle even kijken. Tja al meteen 9 cm, en mijn vliezen waren nog niet gebroken. Besloten om thuis te bevallen, de stagiaire mocht met mijn goedkeuring mijn vliezen breken. Dit deed ze met een soort naald.... en riep..."Oh ik ben bang om het hoofdje te raken"! Tja ... de vk riep meteen, "prikken, gewoon doen". En tja toen kwam er water, veel water . Nog geen kraamhulp te bekennen, maar gelukkig mbv manlief, vk en stagiaire een perfecte bevalling gehad. Maar om één of andere reden heeft ons zoontje altijd een klein deukje in zijn voorhoofd zitten... toch van het prikken haha
Bij dochter: tijdens de poging tot inleidenzijn na 1 dag en een aantal uur de vliezen nog spontaan gebroken. Verder gebeurde er weinig meer (nouja een hoopweeenstormen dankzij het infuus maar geen ontsluiting meer erbij) en is het uiteindelijk `s avonds laat een ks geworden. Ik kan me nog herinneren dat ik erg boos werd want degene die kwam kijken (ben hele stukken kwijt omdat het niet zo`n hele leuke ervaring was) beweerde dat het niet kon en ik in bed had geplast. Grrr amehoelah! Bij zoonlief zijn ze door de gynaecoloog gebroken, omdat de arts-assistente het niet zelf durfde te doen: de kleine was niet ingedaald en ik had een gigantische hoeveelheid vruchtwater (bij dochter trouwens ook). Was heel raar, ik had een ruggeprik en ik voelde de weeen door het vruchtwater dat dan weg stroomde.
's morgens toen ik op de wcpot zat om te plassen...betere timing was er niet geloof ik. Die bevalling is ook begonnen met te breken van de vliezen. En nu is het nog even afwachten
Bij mijn thuiskapster op het toilet. Daarna met smoes snel naar huis en haar de volgende dag gesmst dat ze een nieuwe handdoek van me zou krijgen. Ze vroeg zich al af waar de handdoek was gebleven maar had dit nooit verwacht. Vanavond komt (andere) thuiskapster hier knippen en ie grapte l dat baby dan vanavond gaat komen.
Met 38.4 weken. Het rommelde de hele dag al, en dacht sinds 10 s'ochtends dat ik vruchtwater verloor. Vk stuurde me door naar het zh, maar die zeiden dat het niet zo was. Om 20.00 weer thuis. En om 22.00, ik was in de keuken wat drinken pakken, ik loop terug de woonkamer in, en halverwege dacht ik dat ik in mijn broek syond te plassen 2 sec later drong het pas tot me door dat m'n vliezen gebroken waren Snel naar de wc gehobbeld, en wat opgevangen en de vlos gebeld. Uiteindelijk met 38.6 bevallen dmv ks.
Bij de eerste braken mijn vliezen in 2 dgn.. het liep er zeg maar beetje bij beetje uit en 2de dag pas een grotere plas wat dus beter te verklaren was als vruchtwater. Ik was gewoon thuis, grotere plas lag ik in bed en toen ik rechtop ging zitten in de nacht liep t eruit. bij de 2de hebben ze mijn vliezen in t ziekenhuis gebroken met een naald tijdens inleiding...t bleef maar langs me benen lopen, goh wat komt er veel uit zeg en t voelt warm
hahahaha ik was 36 weken zwanger en wij zijn lid van de opel club dus dan heb je weekend meetings en daar ga je heen met je mooie auto en een tent of caravan en dan lijkt het een soort camping idee ik dacht nou deze pik ik nog even mee en dan durf ik niet ver van huis meer want ben bang dat ik dan ergens anders beval.........ik voelde me de hele dag al niet lekker bijna de hele dag een kneiter harde buik maar dacht ach dat zijn de laatste loodjes weet ik veel dat ik al bezig was met de bevalling.... wij naar limburg gegaan 2 uur van huis spullen uitgeruimd alles klaar gezet en de volgende dag zou de meeting echt beginnen..... lekker vroeg naar bed,in bed voelde het al net of mijn buik de baby er al aan het uitpersen was ik denk huh wat is dat nou?? weer eruit om te plassen (in een plasemmer) weer ff slapen en voelde ons meisje ook de hele nacht al niet dus ik steeds porren meisje beweeg eens ja daar voelde ik weer wat.... eindelijk in slaap gevallen....en pang ik schrik wakker van een knap om 6:15 en een hele vloedgolf barst eruit over t luchtbed me dekbed en wist gelijk dat t geen urine was......hahaha.. eindelijk de druk was van me buik af wat was dat een fijn gevoel ik zou snel gaan bevallen binnen nu en 2 dagen. ik was t zooo zat en had net de dag ervoor de 36 weken echo nog gehad en zei ze mag van mij wel komen en ze heeft geluisterd,binnen 3,5 uur floepte ze eruit in het ziekenhuis en waren we papa en mama heeel onwerkelijk
Na het eten bij mijn ouders, ff uitbuiken en toen was het 1 natte boel, 4 uur later was de kleine er!
Toen ik met persweeen langs het bed stond Vriend vond het nog leuk om te vragen of ik aan het plassen was
Smorgens onderweg naar mn badkamer om te piesen en gauw terug mn bed in te gaan! Dacht dat ik hele waterige afscheiding verloor, dacht nog even bij mezelf.. naja ga toch naar de wc dus kan ik me meteen ff wassen.. tot ik op mn badkamervloertje stond (hoe ideaal is dat ) en ik ineens iets hoorde spetteren op de grond besefde ik me dat mn vliezen gebroken waren! Terug mn bed in gaan werd niks meer van de zenuwen! haha
Bij de eerste heeft de vk het gedaan in 't ziekenhuis. Bij de tweede toen ik voor de voordeur stond, ik kwam net terug van een stuk fietsen met Milan, dus mooi op tijd .
In het ziekenhuis op de verloskamers - nadat er gel aangebracht was ivm inleiden braken m'n vliezen.... daarna kwam de rest op gang!
beide keren is het gedaan bij de eerste (inleiding) toen ik net 2/3 cm had om het verder te laten gaan met een infuusje erbij. En de tweede (ook inleiding) kwam ik met 4/5 cm binnen en hebben ze meteen gebroken en infuus erbij.
Hai, ten eerste succes donderdag, spannend!!!! Bij mij heeft de VK het thuis gedaan, nadat ik 4 / 5 cm ontsluiting had en daarna op naar het ziekenhuis (wilden we zelf), toen binnen 1 1/5 de overige 5 cm ontsluiting. Er kwam echt een hele plas uit, niet nromaal!
Op het toilet. Ik was net wezen plassen. broek weer aan en dacht dat ik het in de broek deed. Dus niet het was mijn vruchtwater wat kwam. Drie uur later begonnen de weeen. Nu nog 4 weekjes ongeveer............. ben benieuwd hoe het nu zal gaan. Anna
Thuis, NAAST bed haha om 2u snachts. Stapte uit bed omdat ik moest plassen (dacht ik) en ineens voelde ik het gewoon lopen, dacht dat ik in mn pyamabroek stond te plassen maar zo rook en zag het er niet uit, en twas wel een hele flinke plas. Heb maar naast men bed staan wachten tot het stopte want anders was het een heel spoor geweest naar de badkamer. Stond er op dat moment ook echt zo bij van "What the fuck is dit joh?!" helemaal int pikkedonker. En toch wetende dat mn vliezen gebroken waren, echt stom maar was gewoon ff helemaal van de wijs, denk omdat zoiets toch op een onverwacht moment komt en k het eerst niet kon geloven dat mn ventje dan toch echt die dag zou komen!