40.2 en morgen balloncatheter ..ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door liza76, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza76

liza76 Lid

26 jul 2011
    41
    0
    0
    Goedemiddag ieder1
    Ik ben momenteel 40.2wkn zwanger en heb behoorlijk last van bi.
    Vandaar dat ze morgen willen gaan inleiden dmv een balloncatheter.
    Vorige week hebben ze gestript met 39.2 en ben ik de slijmprop geheel verloren verder weinig actie op ene paar harde buiken na.
    Vandaag dus weer gestript maar moeten morgen om 7 uur bellen naar de verlosafdeling en dan gaan ze een ballonnetje.
    Heb ondertussen 1,5 (krap2) cm ontsluiting en ze willen ongeveer 3cm hebben en dan de vliezen breken.
    Tis mijn 3de kindje en had toch echt gehoopt dat het allemaal wat soepeler zou gaan maar helaas..

Heeft iemand hier ervaring mee? ik moet iig in het ziekenhuis blijven tot de kleine er is, mag je na de bevalling naar huis of moet je ene nacht blijven enz hoe lang duurde het bij jullie met deze methode?

De eerste is ook ingeleid maar das alweer 13jr geleden en toen ging alles toch net even anders en was ik 38.3 zonder enige ontsluiting enz dat duurde 28uur totaal.

2de kwam ook pas na strippen met 40.3
    kids zitten geloof ik wel goed in mijn buik

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mn zusje is dik drie weken terug ingeleid met balloncatheter (zij had HELPP syndroom) bij haar werkte het prima. De ballon moet/mag maximaal 12 uur blijven zitten en dan checken ze de ontsluiting, mn zusje had na die twaalf uur al 3 cm ontsluiting.

Of je moet blijven na inleiding is van diverse dingen afhankelijk: tijdstip van bevallen, hoe doen mama en kleintje het, is de bevalling "geholpen" met bijv vacuum dan moet je vaak langer blijven ivm extra controles van de baby.

Maar je ligt nu vermoedelijk al in het ZH... dus ik hoop dat je vlot mag bevallen en vandaag nog je kleintje in je armen mag houden.

3. joxa

joxa Actief lid

22 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ingeleid met balloncatheter, die heeft 3 uur ingezeten, toen ik op 3cm was braken ze de vliezen, en ging ik aan het infuus 6:15 uur later was mijn dochter geboren. dus zeer vlot ging alles

Deel Deze Pagina