Zoontje van 9,5 maand kan heel goed kruipen, zelf spelen, en oorzaak gevolg herkennen ook kletst hij nu al goed en probeert hij al woordjes te zeggen dit, dat, en eend gaat al een beetje. En heel gefrustreerd zijn dat kan hij ook heel goed.
Ik vind werkelijk alles wat hij doet leuk! Maar op het moment smelt ik echt van zijn kopieergedrag. Als je zegt: we gaan eten, doe jij de tv uit, regelt hij dat. Hij moest vandaag een onderzettertje hebben om zijn beker op te zetten. Hij had er bende van gemaakt met het eten van cake. Loop ik weg om een nat doekje te pakken, kom ik terug heeft hij een vies vaatdoekje van de verwarming gepakt en druk aan het poetsen. Het gaat ineens zo snel! Hij zegt bijna niets verstaanbaar maar lijkt alles te begrijpen wat je zegt. Ik heb tot nu toe iedere fase leuk gevonden, maar ik vind deze leeftijd echt zo leuk! En hij heeft dus nu echt al een tekenfilm die hij leuk vindt. Dan zit hij met gemak een half uur gebiologeerd te kijken
Mijn dreumes kan ontzettend goed mopperen! Ook vandaag heeft ze weer flink haar best gedaan! Verder geeft ze al heel lang echte kusjes met getuitte lippen en smakgeluid, die geeft ze dan ook graag aan iedereen. Ze snuit haar neus als ze een zakdoekje in haar hand heeft. En weet heel goed wat wel en niet mag, helaas heeft dat laatste haar voorkeur.
Mijn kleinste meisje is superlief en altijd vrolijk! het is een heel rustig kindje, huilt eigenlijk nooit (behalve bij honger of slaap) eigenlijk altijd heel makkelijk. Verder kan ze heel goed op haar buikje draaien en onderzoeken Mijn grote meisje is dan wel al bijna 4 maar is zwaar gehandicapt en ben zo trots op haar dat ze zo'n humor heeft als er wat grappigs gebeurd dan moet ze keihard lachen en soms blijft ze er zowat in met d'r slappe lach heerlijk om haar zo te zien.
Zo leuk hoe baby op muziek reageren. Onze dochter "danst" bij het horen van elk muziekje. Zelfs van het muziekje van haar loopauto, zoef zoef dier etc. Vorig weekend waren wij bij Legoworld en stond ze te dansen tussen de grote kinderen. Ze loopt namelijk al een maand en ze is nu 10,5 maand oud. Ze is maar een klein tenger meisje en loopt al alsof ze al maanden loopt. Ze is totaal niet bang om te vallen. Ook weet ze gewoon al hoe ze op het loopautotje moet gaan zitten en hoe ze af moet stappen. Ze komt er alleen nog niet mee vooruit. Ze is klein maar hartstikke pienter en staat haar mannetje.
Hier kan dochter erg goed observeren. Dochter was relatief laat met draaien maar toen ze het deed was het meteen beide kanten op.
Onze zoon kon met 10 maanden vader jacob neuriën. Daarna heeft hij heel snel heel veel andere liedjes geleerd. De jongste zoon (12 weken) kan heel intens kijken, alsof hij alles begrijpt haha. Net een volwassene af en toe.
Och teveel om op te noemen bij beide kids. Soms denk ik dat ik doodga van trots. Maar waar ik wel heel erg van sta te kijken bij onze zoon is hoe snel hij gaat ten opzichte van zijn zus. Hij doet bijna alles 3 maanden eerder. Inmiddels kruipt hij super snel, trekt zich overal aan op, zet kleine stapjes als hij zich vasthoudt.. Hij is echt heel sterk. Soms zeg ik dat ie op moet houden.. Mijn kleine baby. Hij gaat me veel te snel. Maar goed daarom prop ik hem maar nog steeds in de wandelwagenbak, dat is het enige moment dat ik denk; zo en nu ben je een baby ghehe.
Mijn zoontje kan heel goed slapen en eten... Vanaf de 6 maanden slaapt hij 's nachts het klokje rond en de middagslaapjes zijn ook nooit een probleem. Hij eet echt alles, maar ik had al begrepen dat dat rond de anderhalf kan veranderen (hij is nu bijna 13 maanden.) Verder is hij met zijn ontwikkeling iets langzamer dan "gemiddeld" (niet zorgwekkend of zo.)
Dat mijn zoontje van 22 maanden simpele liedjes zingen kan zoals Schaapje heb je witte wol, Mickey Mouse ging visjes vangen etc. En dat hij opeens van alles setjes van 2 maakt. Als hij ergens 2 van ziet roept hij bv 2 katten, 2 eekhoorns etc. Sinds gisteren roept hij ook 6,7,8,9,10 (het echte besef van cijfers is er natuurlijk nog niet maar het klinkt wel leuk ).
Onze zoon heeft een ontzettend goed ontwikkeld grove motoriek. Nadat hij kon lopen kon hij al heel snel heel goed rennen en springen, bijv met twee voeten tegelijk de lucht in springen. Hij kan klimmen als de beste. Een paar dagen geleden klom hij op de salontafel (ong 50cm hoog) en sprong er gewoon vanaf, zo recht op z'n voetjes! Alsof het niks was!Echt knap voor een net tweejarige vond ik.
Mijn zoontje is heel heel erg goed in het leeghalen van ALLES. De hele dag trekt hij alles, maar dan ook alles uit kasten, lades, schoenenbakken, speelgoedkist. Als ik het een heb opgeruimd en bv aan het koken ben, trekt hij ondertussen mijn halve keuken leeg Ik hoop dat het gauw stopt, haha.
Uk kan heel goed helpen, hij is 18 maanden en bij het woord helpen komt hij snel. Helpen met de was, koekjes bakken vooral plat maken van het koekje. Helpt mij ook altijd met het eten geven van de poezen. Het allerliefste is toch echt hoe goed hij deelt , knuffelt en kysjes geeft hopelijk blijft dat zo!
Sinds een paar dagen, in doorslapen!!! Vorige week besloten dat het toch eens klaar moest zijn met die fles 's morgens om 5.00, hij vond het namelijk eerder in de nacht ook wel tijd voor een fles. Samen met m'n man besloten om ervoor te gaan en binnen 3 dagen sliep hij door. Nu slaapt hij de laatste 2 dagen gewoon minimaal 12-13 uur achter elkaar door, erg blij dat we deze stap toch hebben gezet! Verder is hij hier goed in alles overhoop halen en nergens mee spelen. Ook eten kan hij als de beste, als hij het maar zelf kan/mag doen!