Baby bijna 5,5 maand drinkt ineens weinig!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mississippi, 31 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Had deze vraag ook al in het flesvoedingsgedeelte gesteld maar dacht plaats m ook hier om te zien of er nog meer mama's zijn die dit herkennen!

Sinds een week drinkt onze dochter haar flessen niet meer leeg. Ze kreeg nog 4 flessen van 180+6 (ca. 8:30/12:30/16:00/19:30) in de laatste fles gingen 2 scheppen rijstebloem. Daarnaast in de ochtend fruit en Savonds groente (125ml van elk) dit ging prima. Ons meisje is altijd een hele goede eter geweest en was ook altijd goed in staat om zelf aan te geven als er een flesje af kon omdat ze er dan simpelweg niet meer om vroeg.

Sinds enkele weken gebeurde dat al met de derde fles, daar kwam ze niet meer voor en dronk hem dan ook niet op (vaak de helft maar of nog minder) bij het inloopspreekuur van het cb bleek dat ze 1kg was aangekomen in een maand tijd (8kg) dus daar gaven ze aan dat ik best die derde fles eraf kon laten als ze hem niet meer wilde. Ik vond dat zelf nog wat snel. Maar sinds een week drinkt ze eigenlijk bijna alle flessen niet meer leeg. Heb de pap eruit gelaten bij de laatste fles (maakt weinig verschil) heb de derde fles eraf gelaten zodat ze dan die andere beter zou drinken maar dat helpt ook niet. Vanochtend heeft ze weer 60cc laten staan en de 2de fles dronk ze maar 30-40cc.

Ben met d'r naar de huisarts geweest, ze is wel een beetje verkouden maar verder was alles in orde. De ha gaf aan dat sommige kinderen gewoon sneller 'melk-moe' zijn en dat ik als ze dan echt niet wil de groente en fruit wel mag ophogen (gister gedaan en er gaat 150-200 in met gemak, dus dat wil ze wel eten) en zodra ze 6 maanden is kon ik volgens haar dan wel yoghurt e.d. Gaan geven om haar zuivelinname op te hogen. Het zit me ondanks dat zowel het cb als de ha zich niet echt zorgen maken, niet lekker.

Van de week dacht ik misschien tandjes (omdat ze een paar zure luiers had) en nu las ik weer dat ze in een sprongetje zou moeten zitten volgens oei ik groei. Zou dat het dan zijn? Zit een beetje met m'n handen in het haar. Ze is verder gewoon vrolijk en slaapt goed. Ze lijkt geen pijn te hebben, overstrekt of huilt niet tijdens het voeden maar ze is gewoon klaar en gaat alleen nog maar een beetje spelen met de speen en lachen en als ik dan een beetje aandring duwt ze de fles weg of ze draait d'r hoofdje weg. Als iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik het graag!

Sorry voor het lange verhaal! Wilde even goed de achtergrond uitleggen :)

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Niemand?

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn zoontje heeft ook van die periodes gehad.. Zo erg dat ik op een gegeven moment de melk met een lepel heb gegeven. Dan wilde hij het wel en slurpte hij het zo naar binnen. Met een wat dieper lepeltje ging dat prima.

En als er tandjes doorkomen, drinkt hij ook niet zoveel. Heb je ook al geprobeerd om de melk koud(er) te geven?

Je kunt het er niet in proppen, probeer je geen zorgen te maken. Ik weet dat dat moeilijk is. Maar ze laten zichzelf echt niet verhongeren. Als het na een tijdje niet beter wordt, zou ik een keer extra gaan wegen en eventueel vaste voeding wat uitbreiden.

Bij mijn zoontje is het vanzelf weer goed gekomen. Ineens dronk hij al zijn flessen weer leeg.
    De 3e fles was er bij hem ook al vrij snel af. Ik geloof met 5,5 / 6 maanden.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wil ze wel een bordje pap? Dan krijgt ze de melk toch ook binnen.

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje zit nu ook weer in z'n periode!
    Hij krijgt dan maar 3 flessen,
    Eerst dronk hij 3 x 180+6 op.
    Sinds een paar dagen bied ik hem maar 3 x 150+ 5 aan, en daar drinkt hij ook niet alles van op. Ik krijg er gewoon niet meer in.

Mijn zoontje krijgt natuurlijk al wel groente hap en fruit!
    Ik geef hem tussen door wat sap, daar drinkt hij ook niet veel van Max 50 cc

Ik vraag me dan ook wel is af of hij genoeg vocht binnen krijgt:(

6. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Kan een fase zijn, maar dat kinderen melk-moe kunnen zijn, klopt ook.

Mijn zoontje wilde toen hij 6 maanden was, ook steeds minder melk drinken. Flessen gingen maar half leeg. Ik ben het blijven aanbieden, maar met 8 maanden was het gedaan. Hij dronk geen druppel kunstvoeding meer. Hij sloeg de fles meteen weg, niets hielp meer. Toen ben ik overgegaan op gewone koemelk en karnemelk. Niet echt geweldig als ze nog geen jaar zijn, maar je moet toch wat. En gewone melk en karnemelk (met een heel klein beetje diksap erin) dronk hij achter elkaar op. Later heb ik het nog eens geprobeerd om de kunstvoeding weer te introduceren, maar dat vond ie geen goed idee. Bij de eerste slok sloeg hij de fles meteen weer weg...

Blijven aanbieden, maar als het echt niet meer wil, dan andere zuivel aanbieden. Mijn zoontje is er ook groter van geworden (bijna 4 jaar nu) en heeft er niets aan overgehouden.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb gisterochtend in een helder moment de fles even opgewarmd nadat ze dus niet meer wilde en toen dronk ze hem bijna helemaal op. Gister op het kdv hetzelfde alleen die van 16:00 liet ze 70cc staan. Vanochtend zelfde trucje en zowaar heeft ze eindelijk weer eens een fles helemaal leeggedronken :D hallelujah!

Deel Deze Pagina