Hihi, wat leuk om te lezen zeg! Mijn dochter was eerst altijd bang voor mannen, dan ging ze echt heel hard gillen, dus ook bij beide opa's. Dat gaat nu gelukkig goed. Daarna had ze het met scooters, doodeng vond ze het, het geluid natuurlijk, nu wil ze er telkens op zitten. Wat ze nog wel iets eng vind is de motor van mijn vader, maar dat ding maakt ook een herrie als je hem aanzet! O! En ze ontwikkelt nu al een spinnenfobie.. Komt door haar mama denk ik.....
Mijn kleine man is bang voor badeendjes, haha. Hij vondt ze best interessant totdat ik erin kneep en piepte, helemaal in paniek en hij kijkt ze sinds die tijd niet meer aan! En hij is bang voor het geluid van de staafmixer, ik maak sóchtends altijd verse fruithapjes en zet hem er dan bij in de kinderstoel om te kijken, eerste 4 a 5 keer ging hij echt piepen, nu kijkt hij alleen nog maar hongerig toe omdat hij weet wat voor lekkers er komen gaat!
Hij is nooit bang voor voorwerpen of zo. Wel heel erg voor de dokter en de kapper. Dat is altijd een compleet drama! Ik overweeg nu maar om zijn haar gewoon lang te laten groeien
Je bedoelt als de tandarts jouw gaatje boort? Oh, daar ben ik ook zo bang voor dat zoonlief bang voor de tandarts zal zijn, daarom neem ik hem niet mee!
Mijn zoontje is bang voor de stofzuiger. Als de stofzuiger uit is, is er geen probleem, gaat hij er altijd naar toe. Maar als ik eenmaal aan het stofzuigen ben, begint de paniek. Nu dus ook maar 's avonds stofzuigen, en af en toe proberen of hij er al beter tegen kan.
maskers! als ze iets op tv ziet waarbij ze maskers dragen bijv bij dora,gaat ze helemaal door het lint. zit te gillen en te trillen echt heel zielig.
Mijn dochter is ook bang van de deurbel. Verder vindt ze alle knuffels en poppen een beetje eng. Tenminste dat lijkt zo. Als we een knuffel aanreiken draait ze haar hoofdje weg en duwt ze het knuffeltje weg. Heel apart. Of ze vindt ze gewoon stom....
Hier de stofzuiger (dat is geloof ik toch een eng ding he) En ook als de wasmachine gaat centrifugeren... Ook als ik met hem de trap afloop en hij kijkt naar voren..wordt ie helemaal rood in zijn gezicht en houdt ie zijn adem in en gaat heel stijf met zijn armpjes naar buiten...heel gek..omdat ie de diepte inkijkt ofzo?meestal draai ik hem dan maar lekker tegen me aan. Die spons is trouwens hilarisch gek he wat er in die koppies rond kan gaan..
Eigenlijk overal voor. Ze is bang als we vreemden op straat tegenkomen, voor de vissen en noem alles maar op. Ze wordt echt angstig en klampt zich helemaal aan mij vast. Ik heb het eens met de HA besproken (was daar voor iets anders) en die zei dat ze heel erg met haar fantasie bezig is. Meestal zijn de kindjes dan wat ouder. Als ze bv een auto hoort verzint ze er van alles bij zodat het eng wordt.
Hij is een tijdje bang geweest voor de deurbel. Elke keer krijsen als de bel ging. Nu niet meer gelukkig. En van de week schrok hij doordat hij mijn man door het raam zag, maar het raam was beslagen dus hij zag niet dat het pappa was. Grote paniek! Was weer over toen pappa zich liet zien. Verder is hij nergens bang voor gelukkig.
Mijn zoontje is al heel bang, heel bang voor de mixer. Zodra hij dat ding ziet begint 'ie al te roepen: nee mama, niet aanzetten hè. Wel jammer, want koekjes bakken ed. vind 'ie heel leuk, maar dan moet ik dus als hij er niet is het deeg maken. Verder is 't een hele stoere vent .
De mixer vond ze de eerste keer spannend, maar verder heb ik haar eigenlijk nog nooit bang gezien. Wel dat ze iets stom vind (grote hond van mijn ouders), maar die duwt ze dan weg ofzo. Ze is nog nooit van angst in mijn armen gerend, vindt alles interessant en mooi. Ik vind het heerlijk dat ze zich niet snel druk maakt om dingen! Enige nadeel is dat ze ook nogal een bikkel is (huilt nauwelijks als ze valt) en dat in combinatie met nergens bang voor zijn betekend... KLIMMEN!! Ze doet alles. Laatst in Ballorig klom ze (zonder dat ik het zag) zelf een trap op van ong 1,5 meter hoog (ijzeren trapje) en gleed de glijbaan af Ik kon haar nog net opvangen onderaan de glijbaan! En daar ligt dan nog een zachte mat onder, maar stel je voor... Ik hou regelmatig m'n hart vast!!
Op dit moment nergens voor eigenlijk.... (is dat wel normaal?) Toen ze een maand of 6 was was ze een keer heel bang voor een bruine slab. (normaal wit/roze of blauw)
ons mannetje is bang voor kabouters!!!!!!! hihi ja apart he haha. wij hadden een pop die kabouter is maa zodra dat de pop te voorschijn komt gaat hij helemaal over de rooie hij begint te trilllen en te krijsen! dus dacht dat het alleen de pop was maar nee hoor als er een kabouter op tv komt bijv wordt hij ook helemaal gek!
Niet zozeer voor dingen, maar meer voor geluiden. Ze is kennelijk (begin dit voorjaar) heel erg geschrokken van de trekker van onze pachtboer, nu is dat ook een joekelgrootgevaarte En de eerste periode als ze maar een trekker of motorfiets hoorde, dan zat ze echt te shaken!!!! Meteen gillend naar papa of mama en dan echt klemvast!!! Nu is het beter en zie je haar nog wel wat trillen bij een trekkergeluid, maar niet meer zo overstuur. Het geluid van de decoupeerzaag en de accuboor die "droogdraaien", dus niet eens wanneer je ze gebruikt, maar gewoon het aanzetten.
Onze dochter is bang voor honden. Geen idee waar ze die angst door ontwikkeld heeft. Heeft nooit wat vervelends meegemaakt met een hond (in onze ogen dan....) Hoop dat ze er wel overheen groeit. Ik was doodsbang voor honden als kind en dat was niet tof.