Halloo, Ik heb een vitamine D tekort maar ik heb klachten waar ik wel over lees maar niemand over hoor namelijk: Hyperentileren----> daardoor wel eens paniek DuiZelig Extreem moe zo nu en dan Heeft hier iemand anders ook ervaring mee ? Mijn waarde was 30 en krijg nu 1 keer per week 50.000ie voor 4 weken en daarna divisun tabletjes
Ja hier ook Er moe, blauwe plekken en heb ook hyperventilatie... Nu altijd extra vit D omdat mijn lichaam het echt niet op pijl kan houden, dus altijd op doktersrecept ... Hyperventilatie zo goed als over, vermoeidheid niet maar heeft ook een andere reden
Nee heb met een logopediste gesproken en die Zei dat ik eerst even met de ha moest gaan prate omdat als ik ga hyperen krijgk paniek en dus een paniek aanval ik dacht oef krijg het aan me hart dus ze zei als je dat is gaat na laten kijke dan ga je niet zo panieken want je weetdat het dan goed is dan hoeft ze alleen de ademhaling te corrigeren en niet ook nog eens me gedachtegang
Hyperventileren heb ik niet. Wel erg moe, maar ik heb ook een b12 tekort ( was 81 ). Duizelig ben ik ook regelmatig, maar ik heb ook een nekhernia waar ik binnenkort aan geopereerd wordt dus vermoed eerder dat dat daar van is ( nekpijn enz ). Mijn waarde was 15, moet volgende maand bloedprikken. Ik heb geen stootkuur gehad maar gelijk divisun 800. Denk zelf dat het daarmee veel te langzaam stijgt. Gr MB2005.
met 800 ga je dat echt niet opkrikken! Mn zoon heeft een waarde van 60 en hij moet minimaal 2000 slikken per dag
Typisch weer hoe verschillend er met D wordt omgegaan. Ik kreeg in januari twee weken 50000ie per week en daarna over op divisun 800 1x per dag. Pas weer laten prikken; niets veranderd! Mijn B12 was wel gestegen, die was 190 en nu 285 en die heb ik uit een potje van de etos gehaald, omdat de huisarts het niet noodzakelijk vond daar wat mee te doen. Enfin. Ik ben me dus wel beter gaan voelen. Maar ik slaap nog steeds beroerd. Nu heb ik een stootkuur van 50.000ie per week voor zes weken lang en dan weer tabletjes. Ik ben benieuwd. Ik vroeg me in een ander topic ook al af of het te maken kan hebben met bijvoorbeeld de overgang en/of stress in hoge mate. Dat heb ik nog niet duidelijk. Enfin; hyperventilatie herken ik wel. Ook spierklachten en vermoeidheid. Maar die vermoeidheid speelt meer op na het eten, dus zal een bloedsuikerding zijn en ook mijn gebrekkige slaap. Lig 's nachts veel wakker en dan 's middags rond half drie kak ik in. Maar die hyperventilatie in combinatie met angst is zeker herkenbaar en heeft daar volgens mij wel iets mee van doen.
Ik heb 800ie divisun. Ik had al een artikel meegenomen naar de dokter, maar hij zei dat hij wel zou stijgen en dat het goed komt. Ik moet volgende maand bloedprikken voor de waarde, ik verwacht ook geen voldoende stijging. Gr MB2005.
Ik ook na het eten noem het maar de after dinner dip haha krampen zijn nu al iets minder vandaag de 2de week van 50.000 gekregen
Meiden, ik lees echt nergens dat jullie bij die extra D ook extra magnesium innemen. Vitamine D wordt opgenomen mbv van magnesium (en vise versa). Als je extra D slikt, slinkt dus je voorraad magnesium. Aangezien een heel groot percentage van de westerse mensen, net als aan vitamine-D, ook aan magnesium een aanzienlijk te kort hebben, verergeren sommige klachten behoorlijk. Zorg dat je naast de D ook een goed magnesium suplement gaat slikken. Dit ten eerste om de D goed op te kunnen nemen en ten tweede om je magnesium op peil te houden/krijgen.. Een goed supplement magnesium is bijvoorbeeld magnesium citraat, malaat, chelaat.. Eigenlijk simpelgezegd, als de verbonden hulpstof eindigd op -AAT is het goed. Zelf gebruik ik citraat. Wordt heel goed opgenomen en is de meest gangbare. Laat je geen oxide aansmeren. Is welliswaar een stuk goedkoper, maar wordt niet tot nauwelijks opgenomen door je lichaam en grote kans dat het laxerend werkt... Melaniejj; De klachten die jij noemt zijn juist typische D-tekort klachten..
Enkele interessante links; Chronisch moe door vitamine D gebrek Voldoende magnesium nodig voor opname vitamine D | Advance natuurlijke geneeswijzen Wat betekent een tekort aan magnesium voor je lichaam? - Dossier Magnesium | Gezondheidsplein.nl Zelf slik ik overigens met een in begin juni vastgestelde waarde van 48 dagelijks 4000ie vitamine D3 (van PharmaNord 1000ie per parel) en 400 tot 600mg magnesiumcitraat. De D tijdens mijn avondmaaltijd, de magnesium vlak voor het slapen gaan. Deze helpt namelijk om rustiger en dieper te slapen. Als ik een periode van slechter slapen heb, slik ik 600mg magnesium, als het goed gaat gewoon de onderhoudsdosis van 400mg..
Loetje, wat een fijne tip. Dank je wel. Ik ga daar eens op mijn gemak in lezen en overwoog zowieso iets van magnesium inderdaad.
Loetje wat fijn dat je dit verteld de huisarts zegt hier dus niks over slecht eigk hoe ze er mee omgaan zowiezow met vitamine tekorte
Maar toch doen we dat 400 mcg Magnesium citraat, omega 3, selenium, Ester-C en Solgar multi vm-75 en dan de 2000 ie Solgar D3
Waarom de rolling eyes? Het was alleen maar een vraag toch? Goed dat je dat extra neemt, maar je kunt niet van "we" spreken als je het alleen van jezelf weet..
Ik heb vandaag magnesium gehaald en ben er ondertussen ook wat over aan het lezen. Wel erg interessant en (ook) herkenbaar. Ik dacht ook nog aan extra calcium, ijzer en zink (een combi in één) , maar dat heb ik even gelaten. Eerst even dit en in combinatie met die vit. D nu ben ik nieuwsgierig naar het resultaat. Zowieso heb ik een bezoek in de planning aan een orthomoleculair arts. Nog even navragen hoeveel er nog in mijn verzekeringspotje zit. Ik wil de boel eens op een ander niveau door laten meten.
Extreem moe is inderdaad een verschijnsel. Wat ook helpt, zeker in de zomer, lekker in de zon lopen! Mits je er tegen kan natuurlijk. Vitamine D maak je aan door buiten te zijn. Verder gevarieerd eten is ook belangrijk! (Gekopieerd, sorry daarvoor) Natuurlijke voedingsbronnen % ADH (volwassen man en vrouw) Makreel (1 stuk, 100 gram) 240 Zalm (100 gram) 200 Haring (gezout, 1 stuk) 180 Ei (gekookt, 1 stuk) 32 Halvarine, margarine (voor 1 snee) 15 Gehaktbal (1 stuk, 100 gram) 15