Hoi allemaal, Een beetje een rare vraag vind ik zelf en ik weet ook niet of ie onder het kopje 'zwanger' hoort, maar ik weet niet zo goed waar ik hem anders moet stellen. Steeds meer mensen vragen mij wat voor wensen we hebben voor de kleine als die geboren is. Op zich wel logisch, want dat is bij een tweede moeilijker, dat vind ik zelf ook bij anderen. Maar ten eerste weet ik niet zo goed wat ik zou willen en ten tweede vind ik het op één of andere manier niet echt passend om een 'lijstje' te maken. Nu mompel ik dus steeds maar iets van dat het niet nodig is of dat we als het een jongetje is altijd blij zijn met kleertjes. Maar ja... het kan ook een meisje zijn en mensen willen toch wat kopen. Hebben jullie leuke kraamcadeautjes gekregen bij een 2e of 3e kind waar je echt heel blij mee was en die ik misschien dan toch door kan geven als 'wens'? Alvast bedankt voor het meedenken! minipi
als je er echt niet uitkomt kun je cadeaubonnen vragen, dan kun je zelf kopen wat je op dat moment nodig hebt, verder zou ik ook niet weten wat ik moest vragen, gelukkig vraagt niemand het in onze omgeving, ik vind het leuk om verrast te worden dus als ze het vragen zeg ik dat gewoon
Bedankt voor je reactie. Maar ja, dat van die verrassing zeg ik dus ook, maar dat is voor de gevers bij een tweede toch moeilijker blijkbaar. ennuh... geld en cadeaubonnen wil ik echt niet! Het gaat om het aardigheidje en ik voel me daar niet prettig bij. Sorry, had ik misschien even moeten zeggen, want dat antwoord had ik natuurlijk wel kunnen verwachten
Ik had van collega's een houten bewaarbox gekregen. Waar haar naam en geboortedatum in relief opstaat en nog wat versieringen (vlinder enz.) Vond ik zelf errug leuk! Hadden ze hier besteld: www.liefebees.com Kun je zien wat ik bedoel!
Tsja, ik heb er ook al even over nagedacht, want ik ben echt absoluut geen prullenmens. Ik hoef geen spullen waar ik niets aan heb. Ik vind kleertjes altijd handig en verder zou ik gewoon wel specifiek iets vragen aan mensen. De een wil natuurlijk ook iets groters geven dan de ander.
ik denk niet dat het een rare vraag is, mensen willen je graag wat geven wat je ook leuk vindt. dus niet een pakje wat zij helemaal het einde vinden, maar wat jij direct achter in de kast hangt. als je zelf nog het idee hebt om iets aan te schaffen, bijv een buikband, of een speelkleed, kan je dat natuurlijk gewoon vragen. Ze vragen het jou ook niet voor niets hoor! gewoon doen
Ja, dat wil ik nu dus ook gewoon gaan doen; maar wat vraag je bij een tweede? Ik heb al zoveel spullen...
Ik zit met hetzelfde "probleem". Als we een meisje krijgen vind ik kleertjes wel leuk omdat we al een zoontje hebben. Ik vond de gepersonaliseerde cadeautjes erg leuk om te krijgen. Een 't shirt met naam, of een beer met geboortedatum en naam, een groeimeter, tanden/haarlokpotje, babydagboek, etc. zou ik voor onze uk wel leuk vinden om te krijgen omdat mijn zoontje dat soort dingen ook heeft gekregen. Is leuk voor later. Verder heb ik ook weinig inspiratie.
Wij kregen de vraag ook vaak en ik heb wel een lijstje gemaakt zie onze website over hoe ik dat neergezet heb. Voor inspiratie heb ik webwinkels bekeken, en alles wat ik ook maar een beetje leuk vond erop gezet.. boekjes, fotoboek, speelgoed enz. inderdaad iets personlijks, bv. iets van koterkado met naam erop als die kleine er is of iets dergelijks.
Je kunt een spaarpot neerzetten en vragen of ze daar wat in willen doen! Vinden veel mensen dat niet echt leuk om te geven maar al die spullen waar je toch niet op zit te wachten zijn ook niet leuk!
ok, heb al een paar ideetjes opgedaan (met dank aan jullie): - kinderbestekje - boxzak - shirtje met naam oid - zonneschermpjes voor in de auto met plaatjes (heb nu saaie zwarte) daarnaast heb ik zelf nog bedacht: - tasje om straks schriftje, flesjes ed mee te nemen naar KDV - speeltjes voor aan de maxi cosi / wandelwagen (hebben we nu eigenlijk niet) Alhoewel dit voorlopig voldoende moet zijn, blijven tips welkom Toch wel leuk een lijstje maken
Wij vinden het geen probleem om cadeaubonnen en geld te vragen (die spaarpot is een goed idee!). We geven in de zomer een groot babyfeest in onze nieuwe tuin (gelijk ter inwijding van het nieuwe huis). Ik ben een behoorlijke control-freak, zeker qua spulletjes. Ik wil het liefst alles (of het meeste) zelf uitzoeken. Ik heb geen zin om straks met 5 dezelfde Prenatal-pakjes te zitten, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik vind het ook niet leuk voor de mensen die die dingen geven, als ik dingen later helemaal niet gebruik of stiekum op zolder zet. Liefs Monique
Hai, wij hadden een beetje hetzelfde, maar dan met de eerste. We hebben alles al! Daarom hebben we op t geboortekaartje een leuke tekst laten drukken: Ik kreeg al zoveel mooie spullen, waarmee mijn ouders mijn kledingkast konden vullen. Willen jullie mij graag iets schenken, dan kunnen mijn ouders nog wel een centje, of cadeaubon bedenken. Gr Irene
tsja, ieder zijn ding, maar ik ga dus écht niet om geld vragen... Ik vind het juist zo leuk om verrast te worden! Prima dat jullie het wel doen hoor, maar ik weiger Maar goed, ik ben al blij met de ideeen die ik heb opgedaan hoor, vind dat ik (samen met kleertjes) al een aardig lijstje heb. Tips blijven welkom, maar ik voel me niet meer zo 'lullig' als mensen me naar wensen vragen.
lijkt me idd best wel lastig hoor. dit wordt ons eerste kindje maar wij hebben ook alles al...teveel zelfs en nu al wordt mij gevraagd wat ze kunnen kopen voor de baby. ik heb echt geeeen idee. tjah aan mn broer vroeg ik een spaarpotje. verder kon ik echt niks verzinnen.
Mocht er bij ons een tweede komen, dan komt er 'cadeautip -envelopje- + goed doel' op het geboortekaartje te staan. Al die kleertjes, zijn juist zo mooi om zelf te kopen, vond ik. Ze zijn er zo uit gegroeid. En dan krijg je een knuffel of een pakje in maat 62... Superlief, maar overbodig en zonde.
wij hadden bij de eerste ook geld gevraagd. hadden een kraamfeest. en op het kaartje stond beertjes en kleertjes heb ik al genoeg in de kast ik heb liever iets dat in een envelopje past. zo goed als iedereen heeft hier gehoor aan gegeven. en hebben er toen zelf mooie spullen van gehaald die we echt nodig hadden. vind namelijk ook kleren ed zo smaak gevoelig. heb echt een hele andere smaak als bijv mijn oma. dat spul wat zij haalt trek ik mijn kind echtn iet aan en dat is ook zonde. verder heb ik aan mijn schoonzusje altijd apparte dingen gegeven. zo heb ik bij de laatste een mooi babyboek besteld waar ook al haar gegevens instaan http://www.yoursurprise.nl/cadeau/geboorte bij nog een, had ik zon gipsvorm gedaan voor handen en voeten of bestek met naam, of kleed met naam ed. zijn erg veel van zulk soort dingen te krijgen. wij krijgen van een oma een bankrek voor de kleine met zakcentje erop ook erg leuk.
Ik vind een cadeau tip op het keertje echt heel erg storend! Een kaartje is toch om een geboorte aan te kondigen?Toch niet om iets op te zetten om te krijgen? Mij stuit dat enorm tegen de borst, en als het een apart kaartje voor een kraamfeest is , kan het prima, maar anders vind ik het echt heel raar. Ik zou later ook echt geen kaartje van mijn geboorte willen met een cadeau tip er op. Zelfs niet als het een goed doel is. Dat zou ik de mensen zelf vertellen als ze bellen.
ik ben nog lang niet zo ver maar ik zou ook niet zo snel weten wat ik moet vragen. zelf heb ik een aantal keer de boekjes van woezel en pip met cd gegeven. vind ze persoonlijk er leuk en je kan dan aan meerdere mensen vragen want er zijn meer delen. volgens mij steun je ook nog het guusje nederhorst fonds of iets dergelijks. liefs Hellen
Ik vind dat ze bij koterkado.nl heel leuke dingen verkopen. ook veel met de naam. Is altijd persoonlijk. En voor elk budget zo hoef je je ook niet schuldig te voelen dat je iets groots vraagt want er zijn ook goedkopere dingen op de site.