Wahhhhhhhhh!!!!! Zo dat is er uit. Mijn 2 kleine draken hebben CONTINU ruzie om speelgoed, elkaars eten, drinken, duwen, trekken, slaan, knijpen, huilen, gillen en schreeuwen. Oh man en ik word er gek van! Het is zonder te overdrijven iedere 5 minuten raak en ik vind het verschrikkelijk. Ik heb al 10x hardop gezucht en 1 keer geroepen: jongenssssssss hou ajb even op!!!! En nu baal ik daar weer van! Ga ook met ze naar buiten enz, maar ook daar is er wel weer iets. Stom!
Ik heb 1 kind(dochter van bijna 1,5) die vol temprament zit en donders goed weet wat ze wil, en vooral wat ze niet wil, haha! We hebben hetzelfde karakter, dus dat botst hier regelmatig, ik ben een enorme driftkikker als iets niet gaat zoals ik wil, en zij dus ook....En ja, als zij niet doet wat ik wil, dan barst de bom. Ik voel mij er ook niet fijn bij, dat ik zo snel uit mijn slof schiet. Het ligt ook meestal aan mij, zij doet gewoon wat ze doet en daarom vind het zo erg. Hoe vaak ik wel niet heb gejankt na zo'n uitbarsting. Dan haat ik mezelf.
Leer jezelf aan om op die momenten echt letterlijk even op de gang of ergens anders in de kamer te gaan staan. Haal heel diep adem en denk even rustig na. Vaak kun je dan veel kalmer reageren en daar hebben jullie allebei baat bij. Je dochter zal zo ook leren hoe je met flink temperament om kunt gaan. Echt doen hoor, anders krijg je over een tijdje echt geen leuke situatie met dat geruzie dan. Even oefenen