Hi allemaal! Ik ben nieuw op deze pagina en ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen. Ik ben een afstudeerstudente van de opleiding Product Design op de Hogeschool van Amsterdam. Op dit moment onderzoek ik naar de veiligheid bij het onbeheerd achterlaten van je kinderwagen. Op deze pagina heb ik al meerdere forums gelezen over kinderwagen diefstal. Mijn doel is om een product te ontwerpen dat dit probleem kan oplossen! Maar hiervoor heb ik jullie mening, verhalen, ervaring en visie nodig over de volgende vragen: - Hebben jullie een onveilig gevoel bij het onbeheerd achterlaten van je kinderwagen? In welke situaties heb je dit gevoel? - Hoe los je dit probleem op dit moment op? - Heb je een behoefte naar een product die dit probleem kan oplossen? Als jullie tijd hebben zou ik het helemaal geweldig vinden als jullie mijn enquête ook invullen. In deze enquête worden naast de bovenstaande ook andere vragen gesteld. https://goo.gl/forms/LuyydSjksYOuuxch1 tips en feedback is altijd welkom Bedankt! Liefs, Diana
Gewoon vastzetten met een los slot... Je hebt ook speciale kinderwagensloten, maar een kettingslot van de fietsenwinkel werkt natuurlijk net zo goed...
Nee, ik heb mij daar nooit onveilig bij gevoeld, maar had in pretparken en/of bijvoorbeeld CenterParcs (bij het zwembad) gewoon een simpel en goedkoop fietsslot mee. Daar hoef ik geen speciaal product voor, al dacht ik dat ik dit al wel eens gezien had..
Volgens mij bestaat een kinderwagenslot al. Wij hebben gewoon een simpel spiraalslot aan onze wagen hangen.
Ik laat de wagen niet onbeheerd achter, tenzij het echt niet kan. Bij centerparcs kon ik er niet onderuit. Als ik dat van tevoren had bedacht had ik ook een fietsslot meegenomen. Mocht je een speciaal slot ontwerpen is het handig als je zorgt dat het niet een extra frutsel is. En dat je hem voor drukke plekken ook ingeklapt nog vast kunt maken.
Hier een fietsslot. Werkt prima. En zoon kan die meteen vasthouden als hij niet in de wagen wil, maar ik wil hem wel in de buurt hebben. Slot vasthouden en bij mama blijven Ik ben niet van plan om iets nieuws te kopen wat mega veel geld gaat kosten iig.
Nee hoor, geen onveilig gevoel. Bij Centerparcs en de Efteling heb ik hem gewoon steeds vast gemaakt met een fietsslot. Voor die incidentele momenten zou ik ook geen behoefte hebben aan een speciaal iets voor de kinderwagen. Een fietsslot heb ik toch al.
Geen oveilig gevoel. In pretparken etc altijd een fietslot bij ons. Dus geen behoefte aan een speciaal product.
Nooit over nagedacht. Heel soms liet ik de buggy wel eens staan bij de AH, om verder te gaan met een winkelwagentje, maar dat is hier in het dorp geen probleem. Verder nooit over nagedacht, bij pretparken of zo. Ook nooit een slot gebruikt.
Ik ben niet bang dat onze kinderwagen(s) gestolen worden. We hebben overigens ook geen slot. Het zijn wat oudere modellen, tweedehands gekocht op marktplaats, en ik denk niet dat die de moeite waard van het stelen zijn (Ze doen het overigens prima, ik zou geen andere kinderwagen hoeven)
Ik denk dat het alleen interessant zou zijn als producenten een slot direct op de kinderwagen maken. Als deze handig verwerkt zou zijn zodat men er geen last van heeft, maar wel voordeel. In alle andere gevallen voldoet een fietsslot ook.
Hi allemaal, super bedankt voor jullie reacties! Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met de fietsslot! Ik ervaar zelf zo'n fietsslot (bij mijn eigen fiets) als een heel gedoe. Natuurlijk ben ik zelf al wat kleiner en sta je krap tussen al die fietsen. Nu kan ik zelf inbeelden dat een fiets- en een kinderwagenslot ook een gedoe kan zijn bij een kinderwagen.. bij sommige kinderwagens moet je tenminste rekening houden met de losse onderdelen. Wat zijn jullie (negatieve) ervaringen met zo'n slot?
Ik doe het slot altijd door de stoel en het frame, daarna vast aan een hekje ofzo. Zo kunnen ze in theorie wel de wielen meenemen... De kinderwagen van vrienden is ooit gestolen in de Efteling; iemand heeft 'm waarschijnlijk opzettelijk omgeruild. Ze hadden een dure wagen, en aan het einde van de dag bleek er 1 wagen achter te zijn gelaten (een hele goedkope buggy). Lekker dan... Dus dankzij hun verhaal nemen wij een slot mee.
Een kinderwagen is altijd een gedoe... Voor gemak neem je een draagzak mee. Onze buggy laten we zonder moeite staan bij de efteling etc maar straks hebben we de buggaboo donkey ter waarde van een kleine tweedehands auto en dan zullen we in de praktijk wel om en om gaan ( Gewoon omdat de babies dan nog klein zijn )