Hey Regelmatig komen ze deur aan deur, of staan ze aan de winkels voor één of ander goed doel. Dan kan je voor "slechts" 5 of 6 of zelfs 10 euro steunen. Soms krijg je één of andere prul in de plaats, soms enkel een steunkaart. Nu vind ik persoonlijk veel geld om zomaar weg te geven. Maar aan de andere kant, de goede doelen slaan ook wel ergens op. bv nieuwe rolstoel voor een kindje, of iets ten voordelen van kankerpatientjes... noem maar op... Zelf zou ik ook wel willen dat mijn kind gesteund werd mocht er ooit iets ernstig voorvallen. Maar toch, het blijft veel geld Dus wat doe ik nu meestal? Ik geef 2 euro of zo, zonder die prul of steunkaart te ontvangen. Misschien een beetje gierig, maar alle beetjes helpen toch? Hoe doen jullie dit vraag ik me af? Groetjes!
Ik/wij geven naar draagkracht, wij hebben het geluk ons wel het e.e.a. te kunnen permitteren en vinden het dan ook niet meer dan normaal om ook goede doelen te ondersteunen in binnen-en buitenland. Onder andere KWF, Terre des Hommes en WNF krijgen elk jaar een schenking van ons. Ik geef wel alleen aan organisaties als ik voor 99% zeker weet dat het goed terecht komt. Het is toch mooi dat je af en toe wat geeft! Ook al is het maar een paar euro, als je je niet meer kan veroorloven, dan ben je absoluut niet gierig of vrekkig. Mensen die het echter wel goed hebben en dan toch maar een paar euro of helemaal niets geven zijn naar mijn mening echter wel grote Vrekken......
Wij geven maandelijks een vast bedrag aan een aantal goede doelen, geen hele hoge bedragen, maar als je alles bij elkaar optelt dan tikt het per maand toch best wel aan... Dat vind ik absoluut niet erg, maar dan ga ik niet ook nog eens een hoop geld in een collectebus doen, dus daar doe ik dan een euro of 2 in.
De enige die hier qua goede doelen langs komen zijn de dames van de Kankerstichting en deze geef ik 2 euro .. zelf ben ik ook bezig met een goed doel ( check mijn onderschrift ) maar dat is meer voor de mensen die het financieel moeilijk hebben en het meeste wat ik daar aanbied is gratis ...
Hallo sinds ik in het najaar een overzicht zag van wat de directeuren van de goede doelen aan jaarsalaris ontvangen heb ik moeite gekregen nog iets te doneren. Zelf heb ik ook een stichting opgericht voor dieren(konijnen en knaagdieren) die dakloos zijn , en zowel ik zelf als de vrijwilligers kunnen geen vergoeding ontvangen omdat er geen geld voor is. In het lijstje wat ik ga plaatsen ontbreekt de directeur van de dierenbescherming hij verdient ook ruim 100.000 en dan te bedenken dat de mensen op de dierenambulances niks krijgen. hier het lijstje Unicef Henk Franken 147.500 Unicef Jan Bouke Wijbrandi (huidige directeur) 121.122,- Rode Kruis Cees Breederveld 198.000 Hartstichting Hans Stam 181.119 Nierstichting Paul Beerkens 177.249 Kerk in actie Haaije Feenstra 176.000 KWF Kankerbestrijding Ton Hanselaar 175.135 Artsen zonder Grenzen Hans van de Weerd 174.000 Prins Bernard cult. fonds Adriana Esmeijer 160.400 Natuurmonumenten Jan Jaap de Graeff 154.000 Plan Nederland Tjipke Bergsma 136.000 Wereld Natuur Fonds Johan van de Gronden 129.498 Cordaid René Grotenhuis 128.514 Greenpeace Liesbeth van Tongeren 126.901 Woord en Daad Jan Lock 125.361 Astma fonds Michael Rutgers 125.000 Zonnebloem Marijke van Eck 122.416 Terres des Hommes Ron van Huizen 117.440 Amnesty Eduard Nazarski 115.955 Oxfam/Novib Farah Karimi 115.769 SOS Kinderdorp Albert Jaap van Santbrink 103.164 Cliniclowns Nederland Hans Geels 94.577 Liliane fonds Kees van den Broek 92.016 War Child Mark Vogt 87.600
hier in engeland werkt het weer anders, hier staan ze bijna elke dag bij de supermarkten, in het winkelcentrum etc. met een emmer waar je geld in kan gooien en bijna alle winkels hebben ook een emmertje op de toonbank. ook word er meerdere malen per jaar een live tv show inzamelingsactie gehouden. opzich hardstikke goed want ze halen gigantisch veel geld binnen, maar af en toe heb ik juist zo iets van; ik kan wel bezig blijven, moet straks een stichting opstarten om mezelf de winter door te helpen als ik ze allemaal elke dag geld ga geven! dus wat ik doe; als ik kleingeld terug krijg gaat dat altijd in zo'n emmer en verder steun ik 1 of 2 keer per jaar tijdens die live shows ook door mijn financiele bijdrage te leveren. maar ik heb ook niet altijd contant geld op zak om elke keer weer die liefdadigheidsmensen bij de deur van de supermarkt wat te geven. mijn vriend doet het meestal wel trouwens, dus via hem steun ik ze toch een beetje