Ik mag onderhand wel een waarschuwingsbordje aan de kinderwagen gaan hangen.... Elian is nu 7 maanden en heeft 5 tandjes en nummer 6 is onderweg en hij stopt alles in zijn mond. Nadeel is dus ook dat hij ook op alles bijt. En hard! Maakt niet uit wat. Gisteren zat hij dus naast een dochtertje van een vriendin van mij en hij probeerde uit alle macht in haar handje of voetje te bijten.. Ik bied hem ook een bijtring aan maar babies onderzoeken nou eenmaal alles met hun mondje. Prima, maar Elian knauwt dan ook gelijk. Het is nu al zo dat als ik hem bij iemand op schoot zet ik echt moet waarschuwen: pas op hoor, hij bijt! Hij bijt in de speen van zijn fles, zijn kinderstoel, zijn speelgoed, zijn tutje, als ik hem uit een glas probeer te laten drinken... Zit zelf dus ook regelmatig onder de tandafdrukken... Hij doet het natuurlijk niet uit frustratie zoals een peuter, toch? Hij krijgt zijn tandjes zo kort achter elkaar nu (5 in 3 maanden) dat het misschien alleen maar daar aan ligt? Iemand meer met een bijtend kind en is dat over gegaan? Het is maar goed dat hij niet naar een kdv gaat, hij zou zo een ander kind bijten!
wij hadden het ook heel erg, en het gaat godzijdank weer over hier was het ook nadat ie ineens heel veel tandjes gekregen had
Ik kan je helaas niet helpen, die van mij heeft nog geen enkele tand en is maar 5 dagen jonger dan die van jou!
Merel had dat ook. Maar toen de tandjes eenmaal goed door waren werd het harde bijten wel minder. Wel nog alles in de mond stoppen.
Ik werk op een kinderdagveblijf en daar zie ik het heel veel! Het is een fase waar kindjes in kunnen komen... het gaat weer over!
Hier ook hoor, gelukkig niet in iemands hand of iets dergelijks, maar alles moest die mond in, alsof ze op zoek was naar verzachting! Is overgegaan, gelukkig.....we hebben wat minder afgelebberde, slijmerige speeltjes nu en het slakkenspoor in huis wordt ook steeds minder!
hier geen tips over bijten maar ik las dat je een glas gebruikt om hem soms te laten drinken. Mag ik je waarschuwen....? ik heb toen ik zelf baby was eens een stuk uit een glas gehapt omdat ik precies hetzelfde deed. Daarna alleen nog maar plastic bekers omdat mijn moeder zich kapot schrok!
Hoi hoi! Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik heb zelf heel weinig vrienden met kleine kinderen dus ik weet niet wat 'normaal' is, altijd fijn zo'n forum Hopen dat het straks weer wat minder is als de ergste 'tandjesstorm' weer over is... Arielle, heb je ook gelijk in! Ik schreef glas maar eigenlijk drinkt hij alleen maar uit plastic bekers. En na jouw verhaal helemaal!
hier wilde ik een kusje geven toen ik hem op bed gelegd had, beet ie in mn onderlip! AUW! Hij heeft net zn derde en vierde tandje door (boventandjes), dus mi staat denk ik ook nog meer te wachten...