Hoi Meiden, Hier een beetje mijn wanhopige vraag! Sinds zaterdag avond heb ik menstruatie krampen gehad tot vanochtend om een uurtje of vijf toen werden het echt weeën. Ze doen echt ontzettend pijn, herken het van de vorige bevalling! Zo gaat het al de hele dag, maar ze worden maar niet regelmatig dan weer 5/10/15 minuten er tussen, geen peil op te trekken! Het maakt me echt een beetje wanhopig omdat ze wel zo'n pijn doen! Zou het kunnen dat het nog dagen gaat duren of zouden ze wel al voor ontsluiting zorgen? Hebben jullie hier ervaring mee? Het is mijn tweede bevalling, vandaag 40+0, vorige keer ingeleid dus is toch een beetje nieuw voor me! Liefs
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik snap dat je hier heel onzeker van wordt. Kun je niet je verloskundige bellen om het haar voor te leggen? Zij zal ook wel begrijpen dat dit voor jou moeilijk is en graag duidelijkheid wil. En misschien wil ze wel even komen kijken of je al ontsluiting hebt....
Ik zou de vk bellen. Ondanks de onregelmatig weeën kun je toch al flink ontsluiting hebben! Mocht het gebeuren vandaag,heel veel succes!!!
Hoi meiden, heb net gebeld met verloskundige, ze komen niet voor ze regelmatig zijn! Baal echt flink kan zo moeilijk ontspannen tijdens wee doet echt zo'n zeeer. bedankt voor jullie reacties
Hier ook vk gebeld mrt onregelmatige weeën. Ben binnen 7 uur bevallen, waarvan de eerste 5,5 uur onregelmatige weeën (om de 10, dan om de 5 en dan weer na een kwartier). Toen plotseling in een weeenstorm en half uur persen. Ik had met die onregelmatige weeën al 6 Cm gecreëerd. Als ik gebeld had bij enige regelmaat was ik bevallen zonder vk. Bizar dat ze niet even komen kijken.
Ik weet niet hoe het ondertussen gaat, maar ik zou de vk sowieso nog een keer bellen. Hopelijk zijn ze overdag sneller geneigd te komen. En dan kunnen ze je misschien even strippen, zodat het wat beter doorzet. Dat hielp bij mijn eerste bevalling ook goed. Succes!
Pfff tjonge jonge ze laten je ook maar gewoon door sdderen he. Ik had harde buiken die op den dur wel regelmatig kwamen maar geen pijn deden. Midden in de nacht gebeld dat ik twijfelde of het begonnen was maar dat mijn man nog een eind moest rijden ds dat ik graag wat zekerheid wilde. Had dus al 6cm he door alleen harde buiken. Gewoon straks weer bellen en zeggen dat je nu gewoon wil weten waar je aan toe bent en dat ze ondanks dat het niet regelmatig is je niet zo makkelijk moeten afschepen.
Hoi Allemaal! Nou heb een uur later nadat ik dit schreef m'n man van z'n werk gebeld dat ie echt moest komen hield het niet meer! Hij heeft toen VK gebeld, toen kwam ze wel en ik had gewoon al volledige ontsluiting en persdrang! Ben echt nog wel een beetje boos geweest! Maargoed, een gezonde zoon geboren! Bedankt voor jullie reacties!
Van harte gefeliciteerd!! Ik mag hopen dat je echt goed boos bent geworden! Wat een idioot van een vk zeg Bij mijn 3e zat totaal maar dan ook totaal geen regelmaat in, ik heb zelfs geen weeen gehad die langer dan 20 a 30 sec aanhielden. Vandaar dat ik ook twijfelde of het wel was begonnen. Gelukkig mocht ik komen van het zh, bij aankomst had ik 4cm ontsluiting en 45 min later is ook onze zoon geboren. Als ik dus had moeten wachten op regelmatige weeen van een minuut, zat ik hier nu dus nog op te wachten. Goed dus dat je nog eens gebeld hebt. heel veel geluk met je kleine mannetje.
Bijzonder verhaal, ik heb in mijn omgeving ook wel verhalen gehoord dat bij onregelmatige weeën toch de ontsluiting op gang kwam (daar reageerde de vk wel adequaat..). Heel veel geluk met jullie zoon!
Gefeliciteerd met jullie zoon! Bij ons was het ook niet regelmatig met het verschil dat we zelf niet gebeld hebben. Mijn man wilde wel maar mocht niet bellen van mij, ik dacht dat het nog niet echt begonnen was. Hoe naïef, ik barstte van de pijn hahaha! Toen hij eindelijk mocht bellen moest ze nog even een bevalling afmaken en was er na een half uurtje ofzo, ze toucheerde me en begon ineens te rennen voor de spulletjes. Daarna mocht ik meteen persen .
Gefeliciteerd! Hier een vk die wel bij me bleef (nou ja, bijna de hele tijd) maar die toch zei dat ik nooit veel ontsluiting kon krijgen met de korte weeën die ik had (20-40 sec, wel iedere 2-3 minuten). Uiteindelijk ging ze rond 0:15 nog even weg omdat ze dacht dat het nog wel een tijdje zou duren en iemand anders haar ook had gebeld, maar ze was maar nét op tijd terug om dochterlief om 0:45 op te vangen. En alleen de laatste 1-1,5 uur had ik weeën die ongeveer een minuut duurden. Zo'n tweede bevalling kan héél anders lopen dan een eerste. Onregelmatige weeën, heel kortdurende weeën, alles kan, en dan ineens is je kindje er. In elk geval, heel veel geluk gewenst met jullie baby!