Onze jongste wordt vlg maand 2 en ik weet gewoon echt niet wat ik voor d'r moet kopen/vragen. Ze heeft een zus van 5 dus we hebben al zo ontzettend veel (keuken, poppenhuis, poppen, little people, duplo enz enz).. Weet iemand nog wat leuks?? Wou anders kleertjes doen maar dat vind ik ook weer niet leuk voor haar....
Er zijn al wat topics met ideen. Hangt naar mijn mening puur van budget/interesse kind. Loop eens in goede kinderwinkel soortelijk als ilovespeelgoed.nl maar dan fysiek. Hier favos van 2 jaar met uitzicht op tot 3 jaar: - boeken vooral j donaldson - stickersboeken usborn princessen etc - puzzels djeco/janod 2+/3+ - mozaiek djeco 3+ - kinetic zand/bubber/klei - stiften djeco/verf etc - zandspeelgoed spielstabil - poppen - magneet huisje poppen - magneetjes djeco - kijk/zoek boeken - moelijke vormenstof 3+/5+ jaar - schleich dieren - popUp boeken -microstep - loopfiets (hier is early rider) - verkleed kleding - haarbanden, frutsels,armbanden etc - zonnebril babiators - leuke tasje/portnomeetje - springkussen of trampoline als jullie tuin hebben - paraplu
Ik heb toen mijn dochter 2 werd ook veel kleertjes gevraagd want je hebt al zoveel speelgoed. Zijzelf vond dat prima, echt begrip van jarig zijn heeft ze toch nog niet. En als mensen er bijvoorbeeld een ballon of flesje bellenblaas bij doen dan is het al gauw goed, het papier is op deze leeftijd vaak toch het leukste deel van het cadeau! Wat speelgoed betreft zou je kunnen denken aan een watertafel, erg leuk in de zomer, of houten treinset; kun je aan iedereen een paar stukken rails vragen. Kleurboeken, potloden/stiften, klei etc. heb je ook niet snel teveel. Plastic kinderserviesje of boodschappenmandje doen het ook altijd wel. Misschien al een pop met kleertjes?
Hier ook knutselspullen gekregen, ze kreeg een boerderij "poppenhuis" ( we hebben al een gewoon poppenhuis VD oudste). Verder vind ik leuke nieuwe boekjes ook altijd leuk. Echt boekjes die kinderboek vh jaar zijn geweest bijv. En dan echt voor haar leeftijd...; Boekjes van Mies van hout bijv. Met kleine kinderliedjes Of boekjes op rijm. Klipperdeklop is erg leuk ook voor die leeftijd...