we hebben een parkietje

Discussie in 'De lounge' gestart door conny75, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij hebben sinds gisteren een geel/groene parkiet, hij is vier weken oud en komt recht uit het blok. Helemaal geweldig, hij fluit al goed en als ik mijn hand in de kooi doe dan komt hij al op mijn vinger zitten.
    Zijn er hier mensen die ook een parkiet hebben, misschien hebben jullie wat tips hoe ik hem goed tam kan maken.

groetjes
    conny

2. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi Conny,

Lees net je berichtje! Wij hebben ook een parkietje. Inmiddels al drie jaar.
    Dit vind ik persoonlijk een erg leuke en informatieve site:
    www.parkietenfreak.nl neem er maar een een kijkje als je wilt.

Zorg dat ie niet schrikt van je hand, laat hem er rustig aan wennen.
    Je kunt ook een takje torstgierst(vinden ze erg lekker) op je hand leggen, zodat hij het eraf moet eten. Dan went ie aan je hand, en leert ie dat een hand ook iets leuks kan zijn!

Je mag mij wel een prive bericht sturen als je nog vragen hebt ofzo.
    Wens je veel plezier aan je vogeltje!

Liefs Britt

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Wij hebben nu alweer zo'n 4,5 jaar een roodrugparkiet. Het beestje was 2 jaar oud toen we hem kochten, dus heb hem niet volledig tam gekregen. Maar wel zover dat ie eet van mijn hand, dat ie nooit bijt en dat ie vanzelf weer in zijn kooi teruggaat als ie even vrij mag. Dit heb ik gedaan d.m.v. eerst te laten wennen aan zijn kooi en de omgeving. Vervolgens na een dag of 3 laten wennen aan mijn hand, m.b.v. trosgierst, en zo telkens een stapje verder. Elke week weer iets. Tot ie dus zo tam was als ie nu is. Tammer word ie gewoon niet, want hij was daarvoor al te oud toen we hem kochten.

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    O en natuurlijk kan ie wel zitten op mijn vinger. Dat wil ie bij iedereen wel. En verder kan ik hem gewoon vastpakken zonder dat ie bijt.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ze zelf 'gefokt'. Geweldige beestjes hoor, alleen ze kunnen flink herrie maken. idd veel geduld met ze hebben en rustig laten wennen. Tips niet echt voor de rest. Alleen misschien ietwat hun veertjes vd vleugeltjes kortwieken. Bij mij vlogen ze s avonds ook altijd buiten de kooi. Geweldig vonden ze dit. (wel dan de gordijnen dicht doen anders knallen ze tegen de ramen).

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb ze héél vroeger gehad.. Dat is echter zó lang geleden dat ik alleen hun namen nog weet: Twitty & Bluebird!
    Ik vind 't leuke beestjes maar we hebben al 4 katten (al oud) en die kan ik niet meer laten wennen om lief te zijn voor 'n vogel! :)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben vroeger een voliëre met 45 parkieten gehad. Om ze tam te krijgen veel met je hand in de kooi en evt met iets lekkers.

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dank jullie wel voor de antwoorden, ik vind het leuk dat er meerdere zijn die parkieten ook leuk vinden.
    Hij (roepie) gaat al op mijn vinger zitten en ik kan hem al uit zijn kooi halen. De eerst twee keer vloog hij nog weg, voor zo ver het kan want zijn vleugels zijn geknipt maar nu blijft hij lekker bij je zitten. Hij vindt mijn nagels heel erg leuk en zit er aan te knibbelen, ik heb acrylnagels. Het is echt een leuke vogel, we hebben hem nou drie dagen en begint al echt aan ons te wennen.

groetjes
    conny

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wij hebben 3 parkieten gehad. en ze waren redelijk tam. ze vlogen ook door het hele huis.

maar ik heb ze aan de buren gegeven toen tamer werd geboren.

kijk op deze site

www.parkietenfreak.nl

10. babyloveyaa

babyloveyaa Actief lid

14 okt 2007
    102
    0
    0
    Amsterdam
    geen parkiet, maar wel vogels gehad
    Ik heb ze tam gekregen door ze veel te aaien en ook uit hun kooi te laten

xx