Hoi allemaal, De titel zegt het al. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die ervaring hebben met het gebruik van progynova? Ik ben zelf deze cyclus begonnen met 2 keer per dag 2 mg op CD 3-7. Ik heb het voorgeschreven gekregen ivm dun baarmoederslijmvlies.
Bij mij werkte Progynova wel goed. Maar niet iedereen reageert er hetzelfde op, dat is afwachten. Anders kun je beter in het forumdeel Vruchtbaarheidsbehandelingen een topic openen, daar zijn meer meiden die ervaring hebben met hormoonmedicatie. Heel veel succes!
Bedankt voor je reactie! Fijn dat het bij jou geholpen heeft. Werkte het gelijk of moest je het een tijdje gebruiken?
Bij mij werkte het meteen. Maar ik gebruikte het bij de terugplaatsing van een cryo (ingevroren embryo). Ik moest op cyclusdag 1 beginnen. Alleen mijn baarmoederslijmvlies groeide, de eisprong werd tegengehouden. Toen het dik genoeg was, moest ik met progesteronbolletjes beginnen en kon de terugplaatsing gepland worden. Dit is de standaardprocedure voor een cryo-terugplaatsing in ons ziekenhuis. Alle andere keren heb ik geen Progynova gehad, omdat mijn baarmoederslijmvlies altijd goed meegroeit en dik genoeg is. Ik heb er dus geen ervaring mee als je een te dun baarmoederslijmvlies hebt. En ik neem aan dat jij ook gewoon een eisprong krijgt, anders heb je er zo weinig aan. Heel veel succes!
Ja, ik heb wel gewoon een eisprong, althans de laatste 2 maanden ging dat redelijk goed. Maar bedoel je dat je eisprong werd tegengehouden door iets anders of werd het ook tegengehouden door de progynova?
Als je aan het begin van je cyclus met Progynova begint en je slikt het door, dan houdt dat je eisprong tegen. Er groeit geen follikel, alleen je baarmoederslijmvlies wordt dikker. Ik gebruikte er dus geen Clomid of hormooninjecties bij en ik heb van mezelf geen cyclus. Dit werd alleen op deze manier gedaan bij een cryo-terugplaatsing, anders heb je natuurlijk geen kans op een zwangerschap. Jij begint pas op dag drie en je slikt het maar een paar dagen. Dus ik denk niet dat het jouw eisprong dan belemmert.
Oh, oké, bedankt! Dat wist ik allemaal niet. Vandaar dat ik het waarschijnlijk ook maar een paar dagen hoef te gebruiken.