Vaccinaties en zwanger worden/zijn

Discussion in 'Zwanger worden' started by Visje1403, Mar 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Visje1403

Visje1403 Lid

Jan 26, 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, heeft iemand misschien ervaring op het gebied van vaccinaties/intentingen als je op vakantie gaat naar de tropen, denk Thailand, Indonesië etc..ik heb wel al het e.e.a. gelezen, maar vind het toch heel moeilijk..er wordt aangeraden als je je laat inenten om dan de eerste drie maanden niet zwanger te raken, omdat het heel gevaarlijk is voor moeder en kind. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

Jul 2, 2010
    1,593
    0
    36
    overijsel
    ik zou me zo snel mogelijk inenten als ik jou was het is namelijjk veel gevaarlijker om je in te enten als je al zwanger bent

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi Visje,
    ik zou even goed op internet speuren, want voor verschillende vaccinaties gelden verschillende regels. Zo schijnt een bepaalde buiktyfus vaccinatie zelfs gewoon te mogen tijdens een zwangerschap. Voor de meest gebruikelijke vaccinaties DTP en hepatitis kreeg ik destijds van mn huisarts te horen dat ik na deze prikken 1 menstruatie af moest wachten en daarna weer verder mocht proberen. Dit geldde toen zelfs voor mn rabiesvaccinatie, wat toch geen kinderachtig goedje is. Dus ik kan me haast niet voorstellen dat je 3 mnd moet wachten.
    groetjes

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Ik weet niet waar je in Indonesië en Thailand wilt zijn, maar het is bijna zeker dat je je in zal moeten smeren met Deet en dat mag niet in je zwangerschap. Dit wordt zeker afgeraden in de eerste 4 maanden! Zou even lekker wachten als dat nog kan;)!

5. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @deet: Deet gebruiken of niet is altijd je eigen keuze en heeft meer te maken met je verdraagzaamheid voor muggensteken en jeuk dan met gezondheid. Ik ben al meerdere keren in Thailand geweest en ook in een aantal Afrikaanse landen waar je lekgestoken wordt door de muggen en ik gebruik nooit deet op mijn huid, precies omdat ik het troep vindt. Soms smeer ik een beetje op een oud t-shirt of op mn sokken om de muggen te verjagen, maar meer ook niet. Muggebeten kunnen volgens mij geen kwaad als je zwanger bent of wilt worden, mits het geen malaria muggen zijn uiteraard, maar daar helpt deet ook echt niet tegen (moet je aan de malarone). Ik kom zo'n beetje elke vakantie terug met minstens 20 muggebeten, maar dat liever dan die vieze deet :)

6. Visje1403

Visje1403 Lid

Jan 26, 2011
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ben er wel wat wijzer van geworden:)..ik kijk het nog even aan en anders bel ik de ha even kijken wat hij me aanraadt...Liefs Visje

7. Froggie

Froggie Actief lid

Jul 22, 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Als je op vakantie wilt naar Thailand of Indonesië wilt worden er wel vaccinaties aanbevolen. Deze mogen (hep A, DTP en Buiktyfus) gegegeven worden als je zwanger bent of wilt worden.

Malaria wordt voor bepaalde gebieden in indonesie aanbevolen en afgeraden in een zwangerschap of als je zwanger wilt.

Deet mag gebruikt worden maar tot 30 %.

Groetjes
    Froggie

Share This Page