Als ik het forum zo lees zou ik denken dat élke baby met 2 maanden rolt, 4 maanden staat, 5 maanden aan de hand loopt, 6 maanden papa en mama zegt, 7 maanden kruipt, 10 maanden loopt en ga zo maar door Maar dát geloof ik natuurlijk niet. Waar was of is jou kindje nou laat in? ps. Dit topic is leuk en níet aanvallend bedoeld
Tanden krijgen. Hij is nu bijna twee en heeft nog geen hoektanden en slechts een paar kiezen.... Maar goed, dat maakt hem er niet minder knap om
ik weet niet wanneer ze echt een woordje kunnen zeggen maar jayden brabbelt altijd en al vanaf 4 maanden maar geen een keer mama of papa of iets verstaanbaars. maar zal ook wel te vroeg zijn nog.oh ja, hij heeft ook geen enjkele intentie om de fles zelf vast te houden. armen gewoon langs zijn lichaam groetjes
Mijn dochter rolt nog niet hoor, ze is 5 maanden. Misschien rolt ze wel niet ze zal in ieder geval deze dingen wel kunnen als ze 12 is. Het maakt mij niet uit en ik laat me absoluut niet gek maken door die moeders die vinden dat hun kind zo fantastisch en snel is. Ik hoop hier zelf niet bij te gaan horen, vind het walgelijk!!
tanden, daar is ze laat mee, en ze vertikt het om mama te zeggen, ze heeft het 2 keer gezecht, 1 keer recht in mijn gezicht, ik ape trots heel blij, maar sinds dien nooit weer, nu is alles papa (wat ze ook nog maar 2mnd zegt) ik ben papa, opa en oma zijn papa
met alles.... We zijn nu ook bij een kinderarts en binnenkort krijgt ze een mri....om te kijken of ze geen probleempjes heeft in haar koppie..... zucht....
Lopen! Deed ze pas met 16,5 maand terwijl ze met nog geen 9 mnd stond en liep langs de box. Ik vind het wel een grappig onderwerp!
Kruipen... met 10 maanden kroop hij pas.. Okay, met 6,5 maand tijgerde hij wel in een rotgang de kamer door maar kruipen kreeg hij pas door toen hij zelf kon gaan zitten en staan.
Tanden, pas een paar dagen terug brak de eerste door. En ik weet niet of het laat is of niet, maar kruipen kan hij in elk geval ook nog voor geen meter
Zelf zijn flesje/drinkbeker vasthouden dat gaat wel, maar hij heeft 't nog steeds niet door dat hij het omhoog moet doen om er iets uit te krijgen.... verder heeft ie al maanden 7 tandjes, maar er komen er geen meer bij! Mijn oudste is erg langzaam met leren luisteren...
onze zoon liep ook met 9 maanden langs, maar vind het nog steeds zo eng, dat hij nu met 19 maanden nog niet los loopt (wel steeds meer losse stapjes) maar meneer wil het volgens mij goed kunnen! en onze dochter van nu 4 kreeg pas met 11 maanden haar 1e tand!
9maand is een mooie gemiddelde leeftijd hoor!!, de meeste kindjes gaan dan pas zitten. ik las ook drinkebeker vast houden, hier ook 1, volgens mij was ze daar gewoon lui mee hahah, ook pas heeeeeeeeeeeeel laat hield ze zelf de fles vast (en nu loopt ze al drinkend door het huis)
Als ik het baby en dreumes gedeelte moet geloven zijn grove motoriek, als ik bij de prematuren kijk valt het wel mee. Omrollen 8 mnd, zelf gaan zitten en kruipen 11+ mnd en los lopen 18-19 mnd.
Hier zelf uit de fles of tuitbeker drinken...hij snapt idd maar niet dat hij het iets om hoog moeten houden! Erg raar dat ie het met een gewone beker wel doet! En hij was in vergelijking met de junibaby's best laat met dingen als "klap eens in je handjes" en "hieperdepiep hoeraaaaa!"
Met haar krijgen, ze wordt morgen 1 en heeft nog nauwelijks haar En ze heeft nog geen losse stapjes gezet, niet erg laat maar veel andere juni baby's wel al.