Wat is jouw beste tip?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladydi85, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Dag meiden!

Het leek me erg interessant om een topic te beginnen voor de beste tips. Het kan maar zo zijn dat je kleintje bij iets tegenstribbelt of dat je een huishoudelijke klus heel lastig vindt. Terwijl een ander daar een geweldig idee voor heeft om het op te lossen.

We openen hier nauwelijks topics voor heel kleine probleempjes, want "om daar nou een heel topic voor te openen...". En toch zijn die kleine probleempjes bij elkaar opgeteld erg vervelend. Dus hier dan hét topic voor alle tips, of het nou gaat over opvoeden, eten, slapen, het huishouden, met je uk op vakantie of wat dan ook: vertel hier je beste tip en help andere mama's :)

Groetjes van LadyDi

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Water uit een fles was een ramp en uit een glas was wel interessant. Inmiddels is hij er aan gewend en drinkt het nu ook uit een tuitbeker..

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als Lucas erg onrustig was aan de borst en niet echt door dronk, zong ik vaak een liedje voor hem. Werd ie rustig van en zo kon ie wel goed doordrinken.
    Hij wordt er nu nog steeds rustig van overigens, werkt als een trein!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    De tenen van een sokje er af knippen en als "kniebeschermers" gebruiken. Julia kan al een poosje kruipen, maar het is zonde van haar broek en doet zeer aan haar knieën om buiten te kruipen. Voila!

Je hebt trouwens ook kniebeschermers voor baby's, maar die waren nog veel te groot!

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

vervelend gedrag: negeren negeren negeren.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Bij kleine babies die jengelen op tijdstippen waarop het écht even niet uitkomt een drupje vitamine D op het speentje of in de mond...hmmmmm én weer slapen!

7. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Leuk idee dit topic:
    Een badmatrasje voor in bad. Kun je je baby opleggen, voor hun lekker genieten en jij kan lekker onderuit in bad gaan liggen. Voor beide erg relaxed!!!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    thanks voor de tip :D meneer begint met kruipen en als hij zo doorgaat duurt dat niet lang meer.. handig joh..

uhm heb zelf geen tip geloof ik :)

Oja, toch één :D, Voor de tv de nageltjes knippen.. (iedereen zal de tip wel kennen denk ik, maar zet m toch maar neer :D)

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Komt dat niet omdat daar alcohol in zit? Al is het dan maar heeel weinig.
    Wel handig, maar dan kan het wel maar tót ze tandjes hebben.

Als heeft frummel die nog niet, dus dat is nog geen probleem.

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat een geweldige tip! Ga het morgen meteen proberen! :)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tip heb ik wel een tip??????

Eens even denken. Hihi. Als een baby jengelt en is nog niet moe. Lekker in de box leggen. Vaak willen ze ook gewoon even vrij liggen.

Speeltjes verwisselen aan babygym. En speelgoed zelf ook verwisselen.

Dat was het dan. Kan er niet meer bedenken maar zal vast denken bij andere tips o ja doe dat ook zo.;)

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    de box ergens neerzetten bij een raam zodat ze naar buiten kunnen kijken, vind onze kleine heerlijk in ieder geval, kan tijden naar buiten staren! :)

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    hmmm een tip. Ik zou werkelijk niet zonder mijn kookwekker kunnen. Goed de oudste valt onderhand onder de peuters maar met kleintjes die niet willen slapen helpt dit geintje ook. Mijn oudste moest zich zelf schijnbaar altijd in slaap huilen. Maar wat een vreselijk gevoel zeg. En om te voorkomen dat je dus iedere 2minuten heen rent (het voelt als een half uur):( zette ik de kookwekker op 10 min. Even troosten en dan meer weer met de wekker op schoot.
    Gelukkig slaapt mijn jongste beter:)

groetjes Janna

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter vind het verschikkelijk om truitjes en rompers over haar hoofd te krijgen. Als ik haar iets aan wil trekken speel ik kiekeboe.. En als ik wat uit wil trekken zeg ik hieperdepiep... waarop zij haar armpjes de lucht doet en ik snel het shirt ofzo uittrek.

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

mijn dochter vind douchen leuk maar haren wassen minder... Nu geef ik haar, als we samen onder de douche staan, een trekkertje waarmee ze de douchedeuren ´droog kan houden´. Dat vindt ze geweldig. Zodra het tijd is om haar haren te wassen zeg ik: dit stukje moet ook nog droog!' en wijs dan op een hoog plekje zodat ze met haar hoofd in haar nek komt en dan spoel ik hophopsnelsnel haar haar! En zodra ze dat door heeft verzin ik weer een andere... ik heb meer tips maar kom er even niet op..

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    inbakeren... na 6 weken van alleen maar gehuil kregen we deze tip, kan nog huilen van dankbaarheid. En dan gewoon ouderwets inbakeren, strak met 2 doeken... Moet er wel voor waken dat ik nummer 2 wel de kans geef het eerst zonder te doen;)

Oja, dat rompertjes ook naar beneden uitkunnen:) (wist ik dus écht niet he)

17. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    O dat wist ik ook niet van die rompertjes, wel zo handig bij een poepincident

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

zo echt wel trek ze nu standaard zo uit haha. Beter dan over het hoofdje. Want dan is het meestal brullen haha.

Met aankleden doe ik gek zingen en van alles en nog wat om haar maar af te lijden. Voor al dingen over haar hoofd heen ja dan is het brullen. En kiekenboe doe ik ook al maar daar trapt ze niet in haha.

En sokken aan doen. Als ik niet weg hoef begin ik er niet eens aan.Zeker nu in de zomer niet. Straks in de winter hoppa gelijk een mallot.

19. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Huilen onderweg: een muziekdoosje meenemen die je kunt laten afspelen zodra hij begint te huilen. Bij mijn zoontje werkt het heel geruststellend.

- Fles geven: Je baby op een (oud) hoofdkussen leggen en dan dat kussen met baby op je schoot als je hem de fles wilt geven. Hierdoor hoef je hem niet in je armen te houden en heb je dus één hand vrij.

- Bad: Mijn zoontje vindt het babybadje verschrikkelijk, maar sinds ik hem in het gewone bad doe, is hij verkocht! Kennelijk wil hij graag wat meer ruimte.

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nee hoor,dat komt door de zoete anijssmaak. Bij tandjes helpt chamodent maar die werkt ook in een overvolle winkel waar je écht nog iets moest halen..:D

Deel Deze Pagina