Waar is/was jou kindje láát in?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mroos, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou vergeleken mijn zoon is het wel traag haha. Die was watervlug. zo zie je maar elk kind is anders. Die was echt een baby die wat wilden. En dochterlief is een kind dat graag rond kijkt en lacht. ;)

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn kleine meid heeft nog steeds geen tanden en ze is toch al 10 maand. En veel haar heeft ze ook nog niet, mama zal nog eventjes moeten wachten met staartjes maken. Voor de rest is ze volgens mij gemiddeld en dan nog, ieder kind heeft zijn eigen ritme.

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    De jongste is met ALLES vroeg (kruipen,lopen,zitten etc) maar de fles vasthouden (melkfles) en hem helemaal opdrinken vertikt hij! Hij drinkt hem alleen leeg als mama hem geeft en anders maar de helft.

De oudste was laat met alles ;), maar heeft nu een speurt gemaakt en kletst de oren van je kop (goed in vergelijking met leeftijdsgenootjes).

4. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    Mijn dochter is bijna 10 maanden en kruipt nog niet. Staan vind ze ook niks. Tijgeren doet ze nu sinds 1 week. Volgens mij gaat het kruipen ook nog wel even duren, op de knieen vind ze helemaal niet leuk. Ik vind het wel jammer dat ze nog niet zo mobiel is. Ze gaat 3 dagen naar kdv en het lijkt me voor haar zo fijn als ze daar lekker kan kruipen en op onderzoek kan gaan in de grondbox. Het cb zei trouwens dat 90% van de kindjes met uiterlijk 1,5 jaar kunnen kruipen en met 2 jaar kunnen lopen. Dus ze heeft nog even de tijd om het te leren.

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    zichzelf optrekken tot staan doet hij nog niet.. als ik iedereen moet geloven, deden hun kindjes met 8 maanden al zelf optrekken tot staan en rond de tafel lopen..

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn oudste heeft nooit gekropen (ja, nu, met gym of zo...), maar schoof op d'r billen rond. Tevens was ze laat met lopen. Ze was zo'n veertien maanden toen ze ging staan en 18 maanden toen ze fatsoenlijk los kon lopen.
    Praten deed ze volgens mij ook laat, en nu rebbelt ze me de oren van de kop.

Hanne is vooralsnog met alles wat sneller dan d'r zus.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Met alles. Nog geen tandjes, nog niet tijgeren, nog niet zelfstandig zitten. Maar lekker boeiend hoor, komt vanzelf. Ga me er dus niet druk om maken. Officieel moet ik haar leeftijd nog corrigeren, omdat ze te vroeg was, maar dat doe ik niet meer.

8. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Met alles, maar is nu een heerlijk kindje van 15 maanden die lekker kruipt en langs loopt.
    Tot de 11 maanden kon hij niks.

Zo zie je maar, toch in 4 maanden tijd leren, rollen, tijgeren, kruipen, optreken, staan en langs lopen, das best snel toch?

Qua praten: iedereen is pa pa, hihi. Verder veel acracedabra.

Liefs Suzanne

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier is ze met veel dingen heel vlug. Behalve met doorslapen. Ze wordt nog altijd wakker in de avond en 's nachts ook. En ze is ook laat met haar krijgen, het is nog maar heel kort, maar het is nu wel aan het groeien. Ik hoopte dat ze een speldje in zou kunnen met haar 1ste verjaardag maar denk niet dat dat gaat lukken haha.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dus als je een kindje hebt wat snel is en je verteld dit is dat walgelijk? Maar als je verteld dat je kind langzaam is is daar niks mis mee?! Wat een onzin ;)

11. LovelyDK

Enne hier ook zo;n snelle jelle (sunnycloud be ware hier komt een 'walgelijke' moeder)
    Mijn zoontje liep met 10mnd los en toen hij 16mnd was begon hij in 2 woord zinnetjes te praten... ik denk dat hij nu een vocabulair heeft van ruim 100woorden en hij praat 9 vd 10 keer al met 2-3-4 woordzinnen.

MAAAAAAR... mijn kind slaapt 9 van de 10 keer nog niet door!

ben ik toch zo walgelijk nog niet? ;)

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    op oorlogspad loverly? ;) hihi.

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Staan en lopen... ze is nu 16 maanden en doet dat nog steeds niet.

Maar goed, ze blijkt nu dus hypermobiel te zijn in knietjes en heupjes, dus is ook niet zo vreemd. Maar toch... daar is ze dus erg laat mee.

Praten doet ze als de beste... daar compenseert ze mee, denk ik :p
    Ze maakt al zinnetjes, praat erg duidelijk en heeft een woordenschat van meer dan 100 woorden (trotse mama :D).

14. LovelyDK

Yinte ooh nee hoor... vind het alleen vaag dat een moeder die verteld dat haar kind snel is "walgelijk" is maar een moeder die opnoemt waarin haar kind niet snel is dat is allemaal prima? Dat is toch onzin? Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier en tempo... boeiend?

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter liep pas met 19 maanden , maar dit kwam mede door dat ze slecht zag en met 16 maanden een bril kreeg en toen pas aan de hand mee durfde te lopen en met 19 maanden liep ze los.
    staan deed ze pas met 1 jaar trouwens , verder ging het volgens de richt lijnen.

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje ging "pas" met 10 maanden zitten. Kruipen deed hij na zijn eerste verjaardag, dacht eigenlijk dat hij dat ging overslaan, hij kon snel tijgeren.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als ik het forum soms lees lijkt het ook alsof mijn kindje traag is.

Hij zit nu pas stevig maar valt ook nog best wel eens om. Hij kruipt niet maar buikschuift het huis door. Hij drinkt nog steeds niet uit een tuitbeker. Trekt zich op aan je handen maar helemaal nog niet aan de box.

18. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Sommigen hebben het over niet pappa en mamma kunnen zeggen met 10 maanden en optrekken met 8 maanden. Dat vind ik persoonlijk erg raar om te zeggen dat dat laat is :)

Aaron was wat later met omrollen (6 maanden) en deed het toen misschien 1x per dag. Nog niet eens. Hij vond er geen klap aan. Tandjes ook later dan gemiddeld (met 9 maanden 2 en nu nog steeds 2 ;)).
    De laatste maand heeft hij een enorme inhaalslag gemaakt wat betreft motoriek dus hij is netjes volgens het gemiddelde :D

19. Maia

Maia Niet meer actief

nou mijn meisje is gewoon nergens snel in. Maar ook nergens laat mee (tot nu toe). Ik kan precies in het ontwikkelingsboekje kijken. Ze volgt die lijn prima ;)

ieder kindje ontwikkelt zich op zijn of haar eigen tempo.

20. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Voor wie het leuk vindt: hier http://www.ontwikkelingsonderzoek.nl/EC%20Wiechenonderzoek.pdf kun je het ontwikkelingsschema zien dat ze bij consultatiebureaus gebruiken. Als een hokje wit is zou je kindje dat normaal gesproken moeten kunnen op die leeftijd. Dan zie je ook dat kindjes bv pas met 12 maanden stabiel los hoeven te kunnen zitten. Fijn om even te bekijken als je omgeving weer eens vraagt 'moet hij/zij onderhand niet kunnen ...'. ;)

Deel Deze Pagina