Hier wordt alleen nog gerold en nog altijd nie tgetijgerd of gekropen, hoewel ze wél helemaal rond kan draaien op d'r buikje. En pas sinds dit weekend is er een randje tand te zien. Zitten gaat ook nog maar heel even en ze onderneemt al helemaal nog geen pogingen om zelf te gaan zitten, evenals zich optrekken, wat ook nog steeds niet gebeurt. Maar ze kon al wel heel vroeg van buik nara rug rollen en al na de geboorte het hoofdje goed overiend houden. Toen zeiden ze me oop het CB nog dat ze zo uitzonderlijk sterkt was. Zo zie je maar: dat zegt dus allemaal niets!
Rollen (ouder dan 6 maand geloof ik) Staan (11 maand) Kruipen (1 jaar, tijgerde vanaf 10 maand) Lopen (15 maand) Grove motoriek zeg maar.. en voor de fijne heeft hij geen geduld. lol Maar is verstandelijk, of hoe zeg je het, dan wel weer snel... (praten, begrijpen, ...)
kleine man rolt hier niet, jah wel van buik naar rug maar rug naar buik doet ie echt niet ach komt vanzelf, ik was zelf ook 7 maand toen ik dat deed dus zal nog wel fe duren
euhm... ze is nu 11 maand en zit net zelfstandig... kruipen wil ook nog niet lukken... madam heeft er gewoon geen zin in.... papa en mama zeggen dan weer wel... hihi.. lekker laten gaan het komt wanneer ze eraan toe zijn!
Beetje relaxen allemaal hoor, ik voel me meteen een "walgelijke mama". Ik voel me nu meteen schuldig omdat ik wel eens een topic heb geopend over mijn snelle uk Dat doe ik heus niet om andere mama's zich onzeker te laten voelen ofzo!! Sjee...
Ach ja weet je wat het is, je hoort het gewoon altijd als kindjes 'vroeg' zijn en nooit als ze iets nog niet kunnen... Ik vind dit topic wel leuk, want veel juni kindjes kunnen al lopen of iig (los) staan en Jason doet dat allemaal nog niet...
Mijn zoontje rolde pas om met 6 maanden. En hij loopt ook pas sinds 2 weken (dus met 17 maanden). Dat waren de 2 latertjes
hi hi als ik dit allemaal lees dan is mijn zoontje echt laat met alles! Met 9 maanden ging hij pas rollen met 13 maanden kruipen en hij loopt nog steeds niet los...nu 17 maanden. Hij heeft welgeteld 4 tandjes en er komen 2 tandjes door joeppie!!! Hij zegt gelukkig wel wat woordjes en wijst naar de koelkast als hij zijn toetje wil (iets wat hij zelf heel belangrijk vind) daar in tegen maakt mijn dochtertje van 3 maanden nu al heel veel geluidjes en rolt al bijna om....dus waarschijnlijk zijn ze straks op hetzelfde moment aan het lopen.....
L. is laat met praten! 'Hoe kan dat toch' vragen mensen zich af, met zo'n moeder Ze is nu 15 mnd en zegt nog niets, behalve continu gebrabbel. Het kan komen door haar schisis, of doordat ze prematuur was. Ik hou het erop dat ze nu eerst even met haar motoriek bezig is, ze rent en klimt en doet de hele dag door, die heeft nog geen tijd om te gaan praten. Ze begint wel zo langzamerhand wat interesse in boekjes te krijgen, dat wel.
Hahaha, hier net zo'n dametje! Hoe vaak ik het ook herhaal, ze blijft stug volhouden. Inmiddels zegt ze wel iets anders dan 'papa' tegen mij, lijkt een beetje op 'pama', of 'mapa'....
Goh ik maakte me al zorgen. Ik lees soms verhalen dat baby's met 3 maanden al omrollen. Omdat ons zoontje een hartafwijking had bij de geboorte (vernauwde aorta) en met 14 dagen is geopereerd, ben ik best bang dat hij toch iets heeft opgelopen. Maakte me daarom al zorgen dat hij nog niet kon rollen. Maar nu ik weet dat ze dit pas tussen de 4 en de 8 maanden gaan doen. Overigens gaat het nu super met hem hoor.
Noor kruipt nog niet, maar dmv tijgeren komt ze toch een aardig eindje. Ze trekt zich nog niet op. Nou, ik zie het allemaal wel. Ze ontwikkeld zich verder prima en ik wacht het rustig af. Ze is wel heel sterk en vooral in deze tijd tussen 8 en 10 maanden kon ik echt goed zien dat ze heel erg veranderd is. Ze begrijpt meer, kletst meer/anders en ik begrijp van haar meer (ook fijn )
Lopen! 19,5 maand en ze loopt nog steeds niet. Ja heel af en toe. Ze kan het heel goed maar vertikt het gewoon.
praten! grove motoriek is ze nu heel sterk in (na even een moeilijke start) maar ze praat niet veel. (nja, ze praat veel, maar in dr eigen taal.. als ik hoor hoeveel sommige andere kids van haar leeftijd zeggen, of dat ze over 2 maanden zinnetjes moet maken, ik zie het niet gebeuren hoor..