Dag dames, We gaan zondagavond kaasfonduen! Leuk maar wat serveer je er bij naast brood? Iemand tips? En wellicht ook tips voor een lekkere kaasfondue? Ik las ergens dat je bij de Aldi kant en klare krijgt maar ik zou liever zelf maken !
Wij maken er altijd een feestje van, je kan er zoveel bij serveren! Dit gebruiken wij meestal: - gekruide ciabatta in stukjes - gebakken krieltjes of aardappelpartjes - gezouten soepstengels - cherrytomaatjes - komkommer - rauwe ham - rauwe bloemkool - witlofblaadjes - paprika - bleekselderij En wij gebruiken dan meestal zo'n kant en klaarpakket, kan je oa. bij de jumbo halen, dan zitten er verschillende losse kaassoorten in een fonduepakket, goed mengen / verwarmen en aanvallen...
Wij halen het bij de kaasboer. Gruyère en emmentaler. Laats ook een blauwschimmelkaasje erdoor, wat verbazingwekkend lekker was. Daar eten we dan stokbrood bij met kort gekookte broccoli en bloemkool. Cherry tomaatjes die je er een tijdje in moet laten, sesamzaad, komijnzaad om brood in te dippen en dat was het. Vind zelf met stokbrood het allerbekendste, dus de rest hoeft van mij niet zo, maar vriend en ouders denken er anders over.
bij de zwitserse vind ik champinons (rauw), brocoli (even blancheren) en stokbrood het lekkerst. de mexicaanse van de ah is ook heerlijk een heel makkelijk, de dingen die daarbij staan doen wij er allemaal in..
Ik haal de kaasfondue altijd bij de sligro, heet chalet fondue ofzo en vind die echt het allerlekkerst. Om erin te dippen: - wit stokbrood - donkerbruin stokbrood (erg lekker!) - brocolli, bloemkool en worteltjes (diepvries lidl die zijn previev goed gaar maar lekkerstevig) - minimaiskolfjes uit blik En ik vind dat er bij kaasfondue eigenlijk geen vlees hoort, wel geprobeerd maar het stokbrood is toch het lekkerst.
Blokjes salami. Super lekker! De kant en klare van de Albert Heijn is trouwens erg lekker hoor. Wij doen er dan zelf alleen nog gorgonzola doorheen.