Hallo allemaal, Ik ben nu bijna 29 weken zwanger. Sinds week 24 is er bij mij zwangerschapsdiabetes ontdekt. Inmiddels zit ik op een streng dieet en gebruik in langzaamwerkende insuline. De gynaecoloog had al aangegeven dat de kans zeer zeer Groot is dat ik wordt ingeleid met 38 weken. Dit gebeurd vrijwel altijd bij vrouwen die insuline gebruiken. En het ligt er niet aan of het kindje te groot is. Ook al is het kindje normaal zeggen ze nog steeds het is genoeg voor moeder en kind en word je ingeleid. Maar nu vraag ik me af hoe vaak dat echt gebeurd. En ook als je de waardes onder controle hebt gekregen met insuline of je dan nog wordt ingeleid. Het duurt nog 3 weken voordat ik die vraag lan stellen. Dus mensen reageer haha ben zo nieuwsgierig 😛☺️
Vorige keer ingeleid met 38 door zwangerschapsdiabetes. Spoot ook insuline. Idd op de dag af ingeleid. Nu weer zwanger. Ze zeiden dat ze wel iets soepeler waren geworden maar tot 40 weken sowieso niet. Wat vind je er zo vervelend aan om met 38 weken ingeleid te worden
Ik heb bij de jongste zwangerschapsdiabetes gehad, maar ik kon het gelukkig in de hand houden met een streng dieet. Dus geen insuline nodig gehad. Aangezien ik in Duitsland woon en ook daar mijn controles liep, ben ik wel kort na de 40 weken ingeleid. Officieel wilden ze me op "40 rond" inleiden, maar dat was de 60e verjaardag van mn vader Dus hebben eerst echo gehad en inwendig gekeken... nog hoegenaamd geen ontsluiting en een baby die nog zo ongeveer in mijn keel lag... dus mocht kiezen of op vrijdag 40+1 inleiden of over het weekend heen tillen, met tussendoor CTG-controle en dan op maandag beginnen op 40+4. Uiteindelijk gekozen voor 40+4 en ben bevallen op de vroege dinsdagochtend met 40+5
Ik had bij de eerste zwangerschap suiker en Had het prima onder controle met een dieet. Werd met 39 weken en 3 dagen ingeleid omdat de gyn bang was dat het kindje anders te groot was. Viel best mee hij was 8 pond.
Bij mijn vorigr zwangerschap heb ik ook suiker gehad, hoefde gelukkig geen insuline te spuiten. Had zo'n apparaat om mijn waardes te meten en een dieet. Ze hebben mij gewoon laten lopen en met precies 40 weken ingeleid, een dag later ben ik bevallen.
Bij mijn tweede zwangerschapsdiabetes, maar geen insuline hoeven spuiten (alleen dieet). Ook ik zou met 38 weken precies ingeleid worden, ware het niet dat zoonlief zichf in week 37 al aandiende
bij mijn 1e ingeleid met exact 40 weken. ik kon het af met een dieet maar toen was het protocol nog standaard inleiden met 40 weken. Met 40.3 is ie geboren en had een keurig kindje van 49 cm en 3300 gram.
Hier ga ik sowieso ingeleid worden met 38 weken omdat ik nu 4X per dag insuline spuit. Is ook protocol hier bij gebruik van insuline.
Jeetje meiden wat een reacties! Thanx allemaal! Ja je ziet dus eigenlijk toch wel verschil tussen wel of geen insuline. Hier vandaag te horen gekregen om de insuline weer te verhogen. Verder kom ik niet echt aan, dus feitelijk val ik af. Komen jullie door het dieet ook niet aan?
Ik viel in de eerste weken van het dieet zelfs beetje af tov eerdere wegingen. Ik ben vanaf 28 weken begonnen met dieet en ben uiteindelijk totaal maar 10 kilo aangekomen en kreeg een dochter van 4120 gram
Hier kom ik heel langzaam aan, ik heb dan ook geen standaard dieet omdat ik naast hypers ook veel hypos heb en ik dus niet koolhydraatarm kan eten.
Insuline kan de werking van de placenta negatief beinvloeden..vandaar het inleiden met de 38 weken. Ik ben zeld ingeleid met 38,4 w en onze kleine meid was 4300 gr. Ik was anders ook ingeleid ivm macrosomie