Ben zwanger van mijn derde kindje. En alles is zo anders dan bij de ander twee x van mijn zwangerschappen. Vind koffie vies, misselijk al gelijk gestart, vieze smaak in mond. Alles is wat heftiger en meer en ben pas zes weekjes. Eind deze week eerste echo. Ben zo benieuwd. Normaliter startte bij mij de kwaaltjes met zes weken maar dit x niet. En laat ik maar niet beginnen over de vermoeidheid. Meer ervaringen dat derde zwangerschap anders is dan anders? Of zal het een ander geslacht zijn? Of een tweeling? Er spookt van alles in m'n hoofd haha
ik merk wel dat ik het zwaarder vind dan bij de andere 2. mijn kinderen zijn 7 en bijna 5 als de baby komt dus misschien dat dat ermee te maken heeft. ik heb deze zwangerschap eigenlijk maar een maand (bij elkaar opgeteld) energie gehad. mijn kwaaltjes had ik ook al heel vroeg. ik kan ook niet uitslapen op mn vrije dagen want de andere kids moeten gewoon naar school.
Hem dat belooft wat. Ik was al aan het aftellen tot aan twaalf weken. Hoop dat het alleen begin fase is. Ben benieuwd hoe het loopt.
Ik ben sinds een week extreem moe, dat had ik de vorige keer niet. Toen had ik veel meer last van etensluchten. Niet dat ik misselijk werd maar ik vond het zo vies ruiken dat ik al geen trek meer had. Nu heb ik daar geen last van. Ik vind het ook zo'n verschil. Best wel raar. Zou dit dan een meisje zijn of een tweeling inderdaad?
Ik Ben ook Zwanger van derde kindje. ik ervaar het ook zwaarder en de symptomen heviger dan bij de vorige 2. Op de echo was het geen tweeling �� en ik heb al een jongen en een meid dus ik denk ook niet dat de ergere kwaaltjes aan t geslacht te wijten zijn. �� ik ben nog steeds heel misselijk en een wisselende eetlust. Zo kan ik bijna watertandend aan mijn eten beginnen en na 1 hap lust ik het al niet meer... Vermoeidheid was even weg maar nu weer terug... Als de kids naar school zijn rust ik ook extra uit.
Heb wel eens ergens gelezen dat je lijf steeds wat heftiger reageert op de veranderende hormonen. Dus bij elke zwangerschap stukje heftiger. Vervelend hoor, want juist als je al een of meerdere kids hebt rondlopen is het al zwaar genoeg! Sterkte en gefeliciteerd!
geslacht en klachten zeggen niets deze zwangerschap is juist veel 'rustiger' alleen mijn buik zit nu echt vreselijk in de weg en ben het nu al flink beu... Ook al voel ik me verder wel aardig goed Vorige keer voelde ik me de eerste periode alleen maar ziek zwak en misselijk...
Bij mij waren de eerste 2 heel makkelijk.ten eerste ik had geen kinderen , bij de 2 want de eerste 8 kon alles zelf doen maaaar nu soo het is echt zwaar.in het begin de hele 3 mnd miselijk.veel rug pijn. Bekken problemen.met de tijd is het pijn in mn benen kan niet ver lopen . 25 k aangekomen pffff alles wat je kan bedenken .nog bijna 4 weken dan ben ik klaaaaaaaaaar met zwanger zijn, want deze is de laatste.
bij een eerste kan je gewoon je rust pakken wanneer je wilt etc elke zwangerschap is natuurlijk ook anders ik heb bij beide last van BI maar bij de 2e veel sneller ze vertelden ook dat als ik nog een keer zwanger word de kans erg groot is dat ik het nog eerder krijg.
Ik vond mn 3 de zwangerschap ook zwaarder, had ook veel meer kleine klachten, pijn aan bekken, bandenpijn, op het einde veel druk beneden, dat soort dingetjes. Volgens mijn gynaecoloog kwam dit allemaal puur doordat het een 3de was en je lichaam natuurlijk al wat verzwakt is door de vorige zwangerschappen,
Hier ervaar ik de 3e zwangerschap ook anders. Bij de eerste 2 was ik heel misselijk en dat waren meiden. Nu totaal niet misselijk en nu krijg ik een jongen. verder ervaar ik deze zwangerschap veel zwaarder. Heb steeds harde buiken en voorweeen. Dat had ik bij de eerste 2 niet. Ook al vanaf 12 weken bekkenpijn. Dus lopen wil niet zo ver meer.
Hier ook zwanger van een derde. Ik weet niet of ik het zwaarder vind. Merk wel dat ik nog sneller dik ben en eerder moe waardoor ik niet de gezelligste mama ben op dit moment. Ik hou niks binnen waardoor ik zo slap als een vaatdoek ben. Ik hoop dat dit gauw over is. Donderdag de eerste echo
Bij de eerste twee zwangerschappen fietste ik er zo doorheen de eerste weken. Op wat vermoeidheid na; niks aan de hand. Heerlijk. Maar nu? Blegh. Wat een drama. Hele dagen misselijk, opgeblazen gevoel, kribbig, ontzettend moe etc. Ben nu 10 weken, maar het word helaas nog niet minder. Sinds vandaag pijnlijke borsten, het lijkt wel of ze op knappen staan, zo gespannen As donderdag een tweede echo. Hier geen tweeling dus daar kan het niet door komen. We hebben een zoon en een dochter dus door het geslacht kan het dus ook niet komen 😁
Ben totaal 4 keer zwanger geweest en 4 x was het anders qua kwaaltjes... Zowel in het begin, als op het einde. Ik vond mijn 1e zwangerschap zwaar, maar terugkijkend zou ik die zwangerschap het liefst hebben overgedaan, want het werd daarna alleen maar zwaarder... Het heftiger reageren op hormonen is iets dat ik echt herken (ook niet-zwanger! Heb nu flinke premenstruele klachten sinds mijn 2e bevalling), bovendien heb je veel minder rust met de andere kids die rondlopen en van alles moeten. (zwanger en ik, geen goede combi. Heb echt afgezien)
ik heb 2 jongens en daarbij was ik heel erg ziek tot aan 20 weken en nu niet 1 moment gehad dat ik misselijk was! ook trek in ander eten.. eerst zout en deze zwangerschap alles zoet. voel me compleet anders maar toch echt met 13 weken een klein jongetje gezien! was wel mn voorgevoel ook! (al had ik t bij de andere 2 fout haha)
Ik merk ook dat deze zwangerschap van onze derde pittiger is dan de eerste 2. Wij hebben 2 meiden en krijgen nu een jongetje. Ik ben sneller en vaker moe zelfs nu nog. Heb weinig energie. Zit nog steeds te wachten tot dat weer terug komt zoals bij eerdere zwangerschappen wel het geval was. Maar denk eerlijk gezegd dat dit zo blijft. Ook heb ik nu een enorme spatader over mijn rechter been, van enkel tot lies. Echt eentje die goed opvalt omdat ie uitpuilt zeg maar. T is net of is alles bij deze derde wat zwaarder.
Derde zwangerschap waren de verschijnselen bij mij ook heftiger. Werd een miskraam waarvan ze even dachten aan mola. Nu, vierde zwangerschap, weer minder last.