Afkicken van cola light

Discussion in 'De lounge' started by yaro, Mar 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Het staat al heel lang op de planning, maar steeds stelde ik het uit. Ik heb vaker geprobeerd te minderen of alleen in het weekend maar dat hield ik dus niet vol. Ik drink ongeveer 6 blikjes cola light per dag. Enkele keer minder, enkele keer zelfs meer.

Gisteren had ik nog 4 blikjes, dus maar 2 genomen en voor vandaag staan er dus ook 2 op de planning. Daarna is het op.

De vorige keren met minderen kreeg ik knallende hoofdpijn.
    En jawel, gisteravond 18.00 uur mijn 2e blikje op en vandaag 13.15 was het zover.. hoofdpijn. Toen mijn eerste blikje voor vandaag gedronken en de hoofdpijn is weer bijna weg. Nog 1 blikje over.

Ik zie zoooo op tegen het afkicken. Maar ik ben zeker gemotiveerd. Ook met eten willen we meer puur en onbewerkt gaan eten en daarnaast cola drinken (en dan ook nog uit blik) is natuurlijk heel vreemd.

Wie heeft er ook eens afgekickt van cola light? Welke verschijnselen had je? Of ben ik de enige die zo enorm veel cola light drinkt..?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik ben een paar maanden terug in zijn geheel gestopt met alle frisdrank en sapjes enzo, maar ik dronk niet zo veel als jij :) dus heb er geen last van gehad! Goed van je!

yaro likes this.
  3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Ik had dat laatst met koffie. Ik drink maar 1 kopje per dag maar wilde ervan af omdat ik snel moe werd na de koffie. Ik heb iets meer dan een week koppijn gehad dat was niet grappig. Maar het is gewoon uitzitten en ik nam wel paracetamol. Nu voel ik me weer top! Ik zou echt doorzetten als ik jou was.
    Verder drink ik alleen water en groene thee soms. Nauwelijks frisdrank of sapjes.

yaro likes this.
  4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik ben een half jaar geleden met koffie gestopt (dronk veel te veel) en dat was twee weken best zwaar. Heb veel hoofdpijn gehad en de eerste dagen voelde ik me een compleet spook. In de eerste twee maanden daarna heb ik letterlijk 0 gr caffeine gedronken. Ik dronk alleen decaf en cola zonder caffeine. Daarna ben ik heel mondjesmaat af en toe weer wat gaan drinken voor de lekker, maar nooit meer dan 2 koppen per dag en ook niet elke dag. Nu gaat het helemaal goed.

Mijn tip voor jou: probeer de cola eens te vervangen met die decaf cola light (met goud op de fles). Hij smaakt parktisch hetzelfde en zo kun je je lijf misschien een beetje voor de gek houden en kun je nog gewoon lekker cola drinken. Sinds ik die cola heb ontdekt, drink ik vrijwel nooit meer de gewone light.

yaro likes this.
  5. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik ben verslaafd aan CocaCola Zero, was eerst normale cola. Ik probeer al maanden te stoppen. Neem mezelf voor om maar 1 blikje per dag te drinken, maar omdat de blikjes dan in huis zijn, gaan er op een dag toch meer op dan de bedoeling is. Het is zelfs zo erg dat ik cola ga "scoren" in de supermarkt als ik naar mijn mening een zware dag heb en vind dat ik het nodig heb.

Dus hier helaas nog geen succes :oops:

Bij mij komt na een paar dagen geen cola ook de hoofdpijn. De hoofdpijn duurt dan meestal 2 of 3 dagen. Overigens hou ik de dagen zonder cola beter vol als ik af en toe een cappuccino drink (lust geen gewone koffie). Scheelt ook hoofdpijn! Uit ervaring weet ik wel dat als je het voor elkaar krijgt 2 weken achter elkaar te stoppen, je jezelf meteen beter voelt en energieker.

Heel veel succes! Ik hoop dat jij straks wel succesvol gestopt bent, het blijft toch echt rotzooi...

yaro likes this.
  6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,031
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, hier ook. Ik dronk gerust de 2 liter zero variant per dag. Ik heb een paar dagen hoofdpijn gehad idd en helaas blijft de "zin" naar cola aanwezig. Maar ik zorg dat ik het niet meer in huis heb. Ik drink verder geen koffie. Een enkele keer pak ik eens sinas, maar meestal thee. Voor de zomer moet ik nog wel een alternatief bedenken, want dan hoef ik echt geen thee.

7. yaro

yaro Niet meer actief

Ik wil niet alleen voor de caffeine van de cola af. Maar alle toevoegingen die gewoon zo onnodig zijn wil ik vanaf.

8. yaro

yaro Niet meer actief

Wat jammer dat het jou ook nog niet gelukt is. Ik hoop echt dat het mij gaat lukken. Ben zo zat van mijn hele eet- en drinkpatroon terwijl ik weet dat het allemaal onzin en slecht is. Wil dus echt door gaan zetten nu.

9. yaro

yaro Niet meer actief

Wat goed!

Ik zie mijzelf ook niet altijd alleen maar water en thee drinken. Dat is het enige waar ik tegenop zie. Sappen vind ik niet lekker. Verse vruchtensappen kan ik niet tegen ivm fructose. Koffie drink ik niet. Sinas, cassis ed vind ik ook echt niet lekker. Heel af en toe een ijskoude sprite lust ik wel. Dus dat is wel een optie voor heel af en toe in de zomer. Verder denk ik dat ik maar zelf ijsthee ga leren maken.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    De gewone coca cola gaan drinken , veel lekkerder Haha.

Nee zonder geouwehoer, je kan idd rekenen op afkickvrrscheinselen. Gewoon door heen gaan hoe moeilijk ook.

yaro likes this.
  11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik ben 2 jr geleden van suiker afgekickt en ook verschrikkelijke hoofdpijn!! Wel 3 dgn
    Wat helpt is water drinken en voetenbadjes van iets van zout erin, gelukkig gaat het wel over...

yaro likes this.
  12. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Misschien is Rivella wat voor je? Ik ben namelijk ook een Cola mens (af en toe hoor, niet dagelijks), Sinas etc vind ik niet lekker. En Sprite idd heel af en toe wel. Maar Rivella vind ik wel lekker.

Ik drink trouwens soms ook gewoon aanmaaklimonade. Daar zijn tegenwoordig lekker smaakjes van. En als je wat minder limo doet is het niet zo zoet. Zit ook geen prik in, dus beter voor je tanden. Toch wat meer smaak als alleen maar water.

yaro likes this.
  13. yaro

yaro Niet meer actief

Ik vind gewone cola sowieso al vies haha

14. yaro

yaro Niet meer actief

Ik wissel het water nu af met zeer dun aangelengd limonade. Geeft net even een ander gevoel in de mond dan alleen maar water. Rivella is jaren geleden dat ik dat gehad heb, maar dat vond ik toen heel vies. Voorlopig wil ik toch vooral water en diverse thee.

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik had het met koffie, ik ging van gewone naar decafe omdat ik hartkloppingen kreeg van de cafeïne . Inderdaad knallende koppijn, maar ik nam dan één kop gewone koffie en de rest decafe. Hoofdpijn meteen weg.
    Het hoeft niet in één keer, iets langzamer kan ook.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Geen ervaring, maar denk dat je beter kunt afbouwen ipv meteen stoppen. Dat je dan minder hoofdpijn hebt.

Ik zit mij gewoon te verbazen hoe je zoveel blikjes op een dag wegkrijgt, ik zou het volgens mij gigantisch aan mn maag krijgen;)

17. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik heb het vaak geprobeerd maar elke keer zwicht ik weer.
    Wat mij wel opvalt is dat ik van de gewone cola geen hoofdpijn krijg bij het afkicken.

Ik ben nu geminderd naar twee blikjes trouwens, of 1 klein flesje.

18. yaro

yaro Niet meer actief

Dat bouwt zich langzaam op natuurlijk, ik ben niet spontaan begonnen met 6 blikjes per dag.

Dit weekend had ik bewust al 4 blikjes per dag gedronken. Gisteren 2 en toch behoorlijk hoofdpijn nu. Nog langzamer afbouwen wil ik niet. Dus nu maar stoppen na vandaag. Hoofdpijn is vollop aanwezig dus nu er doorheen.

19. yaro

yaro Niet meer actief

Hoofdpijn kan komen door afkicken van caffeine, suiker maar ook aspartaam. Blijkbaar heb jij meer hoofdpijn bij stoppen met aspartaam dan de andere 2.

Lukt het nu wel om bij 2 blikjes te blijven?

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik dronk een fles per dag. In 1x mee gestopt. 2 weken hoofdpijn gehad. Nu drink ik nog wel eens een glaasje maar dat is minder dan 1 per week en nooit thuis

Share This Page