Halloa llemaal, Ik begin vadaag voor het eerst met het spuiten van Fostimon omdat mijn eitje vrij langzaam groeit, mijn baarmoederslijmvlies niet dik genoeg word en ik al 1 week na de eisprong weer ongesteld word. Ik ben heel blij dat we na 8 maanden aanrommelen nu eindelijk (voor mijn gevoel) een echte kans krijgen deze maand. Maar nu ben ik toch wel een beetje bang dat het straks een tweeling zal worden. We hebben al een zoontje en een kindje erbij zou het helemaal compleet maken, maar mijn man en ik hebben het niet zo breed financieel gezien. Ik weet zeker dat we het ook wel gaan redden als het wel een tweeling zou worden maar spiekem hoop ik toch op maar 1 kindje. Weten jullie hoe groot het risico op een meerling is (procentueel gezien?) Even voor de goede orde: ik snap dat er mensen zijn die al heel lang bezig zijn en er alles voor over hebben als ze een tweeling zouden krijgen. Ik wil dus ook niet ondankbaar over komen hoor! 2 kindjes zijn net zo welkom als 1. Maar ik vroeg me gewoon af of iemand iets over de percentages kan zeggen.
hoi hoi ik heb toevallig ook Fostimon gehad, en bleek zwanger van een 2 ling, hier helaas 1 vruchtje afgekomen....2 waren welkom, maar we zijn idd erg blij met 1.... de kansen met Fostimon zijn er idd wel, maar heb zelf eerst 1,5 jaar Clomid gehad, en daar waren de eitjes veel onvoorspelbaarder, had eitjes varierend van 1 tot 4-5....en bij Fostimon kan de fert arts de dosis bijstellen als het er te weinig/te veel zijn... ik zie dat je ook in Limbo land woont, ik ook....en weet idd dat mijn fert arts ook de Fostimon de voorkeur geeft, ivm bijstellen van de cyclus....
Bedankt voor je antwoord! Wat jammer dat 1 vruchtje het niet heeft gered. Wel super dat je nu zwanger bent! Clomid werkt bij mij niet volgens de ferti arts. Vandaar dus direct starten met Fostimon. Heb zonet voor het eerst gespoten. Was toch wel spannend moet ik zeggen.... Gelukkig dat het met Fostimon allemaal goed te regelen is. Ik ben benieuwd wat het gaat doen. Moet maandeag voor de eertse FM. Waar woon je in Lumburg? Of zeg je dat liever niet?
ik heb fostimon gespoten en kijk naar mijn banner, 1 kindje! En dat terwijl ik zelf van een erfelijke tweeling ben. Met clomid heb je net zoveel kans op een tweeling, volgens mij maakt dat niets uit. Gewoon zo rustig mogelijk doseren, je kunt altijd omhoog met de dosering. Ik moest de eerste tien dagen minder spuiten en dan ineens twee dagen meer en dan werd het follikel ook meteen groot genoeg voor de eisprong. Met fostimon nooit twee eitjes gehad, met clomid wel 1 keer. Succes!
@ Luukske, ik woon in Roermond. Maar ik geloof dat ze wel een beetje hetzelfde beleid vormen. @ loe: gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoeveel rondes heb je moeten spuiten voor dit geweldige resultaat? Stiekem hoop ik natuurlijk dat het deze ronde raak zal zijn. Maar misschien ook maar niet te veel hoop houden. Dat het zo goed te regelen is is in iedergeval een hele geruststelling.
@mamavanjason, ik kom eigenlijk ook uit Roermond, maar mijn opleiding heb ik in Sittard gedaan, en daar heb ik ook mijn man leren kennen, en tja blijven plakken....ben bij de eerste trouwens ook onder behandeling geweest in Roermond.... toevallig zeg, wat een kleine wereld!
Bij mij zijn het vier rondes geweest, waarvan 2 zonder pregnyl. Zat bij het geertgen en de ene dokter wilde geen pregnyl geven, de andere wel. De tweede keer met pregnyl (ik heb gespoten zodra ik een positieve ovulatietest had!) was het raak. Ik heb oook oestrogenen gekregen voor verdikking van het slijmvlies want dat was veel te dun. Zes dagen na de pregnyl heb ik nog eens 5000 gespoten. Veel succes!
@mamavanjason, heel veel succes! @pregnyl, ik moest het er wel bij, heb namelijk zelf geen eisprong....