Meer pijn bij bevalling door aambei en candida?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Motherlove76, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Ik maak mij zorgen over de bevalling. Pijn doet het zeker, dat weet ik uit ervaring. Maar ik heb al langer last van aambeien. Ik eet vezelrijk en kan in het algemeen goed naar het toilet. Alleen als er een dagje bij zit, dat het niet zo makkelijk gaat, begint het te bloeden en blijft het daarna bijten. Daarnaast heb ik al een tijde vaginale candida. Hiervoor heb ik al een keertje gynodactarin gebruikt, 3 weken geleden. Nu is het weer terug gekomen. Ik heb al een herhaalrecept gekregen, welke ik a.s. maandag ga halen.

Ik ben nu zo bang, dat ik de 'probleempjes' niet meer onder controle krijg voor de bevalling en de bevalling daardoor extra pijnlijk wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Zal ik meer pijn ervaren of valt dit straks in het niets? De vk raadde mij een special zalf aan incl. tabletjes tegen aambeien, maar helaas ben ik allergisch tegen 2 bestanddelen van de zalf :-s.

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als eerste ga naar de kruidvat en koop miconazolcreme.
    voor de candida.
    rn waarom na het weekend pas naar de apotheek voor de gyno?

Voor de aambeien helpt gewone neusspray heel goed. Ik weet niet of je die met xylo nog wat moet hebben. Maar dat het helpt om te laten slinkem heb ik hier vaker gelezen.

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, bij mij was de schimmelinfectie net over voor de bevalling. Ik zou gewoon zsm aan de slag gaan met een kuurtje of zalfje voor de schimmel en zorgen dat je iets krijgt waar je wel tegen voor de aambeien. Het is wel het beste als de schimmelinfectie over is bij de geboorte anders kan je kindje spruw krijgen.
    Hopelijk heb je dus nog heel even! Als je echt bang bent voor meer pijn zou ik ook even overleggen of je niet eventueel een ruggenprik kan krijgen.
    Wat ik vooral bedoel is dat je gewoon moet doen wat jij nodig hebt om nu even rust aan je hoofd te hebben zodat je ongestrest de bevallling in kunt gaan. Stress en zorgen zijn nergens goed voor.

Succes!

4. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt alvast voor de tips!
    Gynodactarin bevat hetzelfde bestanddeel als die miconazolcreme. Maar misschien is het een beter idee om de creme te gebruiken als kuur ipv eenmalig een capsule.
    Ook ga ik eens kijken of neusspray helpt. Ik heb wel het idee dat het een getromboseerde aambei is, omdat ik er vaak steken bij voel en ze om de zoveel tijd gaat bloeden. Daarna heb ik meestal een tijdje geen pijn meer, maar wel nog jeuk en een branderig gevoel.

5. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hoei, klinkt alsof ik mezelf lees! Gelukkig heb ik nog even om de probleemphes op te lossen, en kan ik wel gewoon curanol zalf en tabletten gebruiken tegen de aambeien....

Veel succes en sterkte, het is al niet leuk en al helemaal niet als je zo dicht op je bevalling zit!!

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wat ook helpt tegen een schimmelinfectie is een aantal dagen geen geraffineerde suikers eten, dus koek, snoep, zoet beleg, zoet fruit etc laten staan.
    Milde vormen gaan zo vanzelf weg en zwaardere vormen worden zo ondersteund.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had ook (inwendige) aambeien en dan wel geen schimmelinfectie, maar spataderen op mijn schaamlip :eek:
    Ik heb er niks van gemerkt tijdens de bevalling :)
    Aambeien kunnen wel verergeren, maar dat is vooral daarna een probleem.

8. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik zou curanol gaan gebruiken als ik jou was (zalf icm pilletjes). Tijdens de bevalling kan het best zijn dat er nog een paar aambeien bij komen als je er zo 'gevoelig' voor bent.

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik neem aan dat de vk dat ook heeft gezegd en dat dat de zalf en tabletjes zijn waar ze allergisch voor is....

10. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Niet goed gelezen :)

11. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Met de candida heb ik gelukkig geen ervaring. Met aambeien helaas des te meer. Tijdens de eerste zwangerschap gehad en aan de bevalling ook flinke aambeien over gehouden. Ook tijdens de tweede zwangerschap behoorlijk last van aambeien gehad, erg pijnlijk ook. Heb hier een paar dagen zelfs lidocaine zalf voor gebruikt. Is verdovend, maar mag niet als ze bloeden/ orl bang voor de gevolgen tipen zijn. Verlichtte de pijn iets. Mede door deze ervaring was ik ook heel bang voor de "schade" na de tweede bevalling. Maar die was er niet, geen aambeien aan over gehouden! Scheelt natuurlijk ook dat ik tijdens de eerste bevalling bijna 1,5 uur en bij de 2e maar 8 minuten heb geperst.. Maar het kan dus gelukkig ook positief uitpakken wat betreft de aambeien is mijn ervaring! Succes iig, ik weet hoe vervelend en pijnlijk het kan zijn!

12. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Probiotica helpt tegen candida, en is heel goed om te slikken aan het einde van je zwangerschap voor je kleintje zijn of haar darmen. Bij de winkel hebben ze speciale voor als je zwanger bent. Succes!

13. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt voor de tips. Ik slik al bijna 2 weken speciale probiotica en eet dagelijks knoflook. Ook heb ik weer een gyno-dactarin-ei achter de rug. Deze keer had ik er heel veel last van diezelfde nacht. Het jeukte ontzettend en de kamer leek zich om mij heen te draaien (allergie?). Sinds 2 dagen gebruik ik Multi-Gyn Flora Plus. Dit helpt om de natuurlijke vaginale flora te herstellen en werkt ook tegen schimmels. Hopelijk helpt het. Het klinkt iig. veelbelovend. Tegen de aambeien gebruik ik Sperti. Dit middel werkt tot nu toe vrij goed. Het bloedt niet meer en de pijn is ook minder geworden.

Als ik het niet vergeet, zal ik na mijn bevalling berichten of ik er iets aan heb gehad of niet. Tot nu toe voelt het wel weer wat rustig aan daar beneden en van achteren :).

Deel Deze Pagina