Pff... sinds een paar weken zo'n last van m'n tepels. Het brandt als er iets langs schuurt, zijn rood, ze plakken aan m'n bh vast en ze zijn vochtig. Vooral 's nachts als ik geen bh draag lekken ze als n gek (tepelhoven). Sinds vanmorgen komt er wit/gelig vocht uit de linkertepel zelf. Heb voor vanmiddag maar n afspraak gemaakt bij de huisarts. Iemand anders hier ook last van? Moet over 9 weken bevallen en wil graag bv geven dus ben best ongerust...
Dat heb ik ook gehad. Hou ze goed vet met kokosvet/olie en laat ze veel luchten. Misschien kun je alvast bvpads in je bv doen tegen het lekken? En niet bang zijn dat het straks pijn gaat doen bij de bv. Als je kindje goed aanhapt (grote hap, tepel helemaal achter in zijn mondje en de lippen omgekruld) dan is het juist een opluchting. Pijn betekent dat hij niet goed aangelegd is (tenzij je al kloven hebt van eerder verkeerd aanleggen, dus dat moet je zien te voorkomen). Dat wit/gelige vocht is colostrum, je lijf maakt zich klaar voor het voeden van je baby. Niet alle vrouwen hebben dat, maar beide is prima en je kan beide bv geven. Maar wie weet heeft de ha nog nuttige aanvullingen, al weet ik helaas uit eigen ervaring dat huisartsen weinig kennis hebben van bv. Misschien kun je het ook even aan de lk van hier vragen?
hier ook pijnlijke tepels, al heel wat weken... bv heb ik bij mijn dochter als heel erg pijnlijk ervaren, geen idee wat ik ertegen moest doen... was blij toen ze over ging op de fles na 7 maanden (had ook niet genoeg voedingsstoffen dus moest wel). toen is het pas weer 'normaal' geworden...
Ja dat had ik ook. Je zou iets van purelan zalf kunnen halen. Dat is heel zuiver en speciaal voor zere tepels. Wees voorzichtig met borstcompressen ivm borstontsteking. Ik heb nu zelf wasbare compressen van little lamb aangeschaft en deze plakken niet aan mijn tepels en voelen ook helemaal niet klef aan in tegenstelling tot de wegwerpcompressen. Ik kreeg twee dagen voor de bevalling van mijn oudste borstontsteking. Als je dan nog geen kindje hebt die de boel leegdrinkt is dat echt heel pijnlijk.
Net bij de HA geweest, jeuk en roodheid kwam door nattigheid, t gaat 'zweten'. Moet zoogcompressen gebruiken, smeren met bepanthen of zinkzalf zodat het n beetje opdroogt en zorgen dat t 's nachts niet kan schuren. Die purelan zalf klinkt ook wel goed, zal morgen kijken of ik t hier in de buurt kan krijgen.
Ik had bij de oudste vanaf 20 weken al lekkende borsten. Ik gebruikte zoogcompressem van de Etos en wisselde af met Lilypadz. Na de bevalling, smeerde ik na elke voeding Bepanthen op m'n tepels. Echt superspul! Hopelijk kom je zo van de pijn af.