Mee op de fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Hoi,

Ik weet dat er meerdere topics over zijn en ondanks dat het mijn 3e kindje ben ik toch wat onzeker.

J. is volgende week 9 maanden. Zijn broer en zus nam ik met een maand of 10-11 mee op de fiets omdat ze toen konden blijven zitten.

J. kan nu zelf gaan zitten en blijven zitten. Hij is een stuk sneller dan de andere twee. Staat al in de box etc en kruipt heerlijk de kamer door. Zou ik hem nu al mee kunnen nemen op de fiets (5 minuten)?

Het zou een heleboel schelen, maar natuurlijk niet als het ten koste gaat van zijn gezondheid.
    Aan de ene kant denk ik, ik wacht nog wel even voor de zekerheid. Aan de andere kant, hij kan zelfstandig gaan zitten vanuit lig en het is maar een klein stukje.

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Gewoon proberen, denk dat het wel goed gaat. Ik zou even kijken hoe hij in het stoeltje zit en desnoods even een blokje om het huis lopen om te kijken hoe hij het vindt. En uiteraard maar kleine stukjes fietsen, maar da gaf je zelf al aan. ;) S6!

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb laatst bij het CB gevraagd wanneer we konden gaan fietsen met de kleine man. Zij vertelde dat als hij zelf kan gaan zitten en zichzelf corrigeerd, ze klaar zijn voor een kort ritje op de fiets. En dan niet te hard over de hobbels enzo gaan.

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Vorige week zijn wij ook al wezen fietsen met ons mannetje terwijl hij ook nog geen 9 maand is. Maar hij kan uit zichzelf zitten dus we hebben het er gewoon op gewaagd (was toen de laatste dag met mooi weer...) Was maar een heel kort ritje, van max een halve kilometer maar ging om het idee ;)

5. 2jees

2jees Niet meer actief

ik vind 9 maanden wel minimaal en dan heel even. maar gezien de kou zou ik wachten ;) Hier 11 maand geloof ik.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter ging met 6 maanden van lig naar zit en van zit naar lig. Met 8 maanden zijn we gaan fietsen. Prachtig vind ze het. Ik zou dus gewoon gaan probereb, al vind ik het nu ook wel echt heel koud.

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    tja ,..als je kindje qua ontwikkeling hard gaat, kun je niet ehct naar leeftijd kijken...ik zu het gewoon doen, rustig zachtjes rijden, moet kunnen hoor...
    als hij echt uitzichzelf kan gaan zitten is het toch goed...hij moet zichzelf wel kunnen tegenhouden of in balans kunnen houden...zorg dat ie lekker stevig in het stoeltje zit! veel plezier!

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ja hoor, is geen probleem!
    alleen vind ik het nu ook veel te koud :)

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    haha windscherm en een skippakje moet wel te doen zijn toch, tis maar een ritje van 5 min ofzo...

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb hem vorige week voor het eerst op de fiets meegenomen. Hij had al best eerder gekund (ging zelf zitten met 8 maanden) maar vond het zelf prettiger om nog even te wachten. Komt toch best veel op zo'n nekje.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Als hij uit zichzelf gaat zitten en even kan blijven zitten, zie ik geen enkel bezwaar om hem een kort stukje mee te nemen op de fiets. ik zou het doen. Niet gelijk een half uur, maar die 5 min die je noemt, dat moet kunnen.

12. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

9 maanden is toch ook gewoon een richtlijn? Er zijn kinderen die zich sneller ontwikkelen en dus ook wat eerder op de fiets kunnen en kinderen die wat langzamer zijn en misschien pas met een maand of 10/ 11 goed op de fiets kunnen. Dat zei het CB tenminste, want volgens hun kon mijn zoontje het al prima aan. (Geen kilometerslange fietstochten natuurlijk ;))

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter heeft het niet koud hoor. Skipak, lekkere muts, ze komt er zwetend uit. Je gaat inderdaad geen uren fietsen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ok, bedankt voor jullie reacties! we gaan het binnenkort gewoon even proberen. Voor de kou ben ik niet zo bang, lekker warm inpakken en dan komt dat wel goed en volgend mij wordt het volgende week alweer iets warmer.

Ja, hij komt helemaal zelf van liggen naar zitten en blijft dan ook rustig een tijdje zitten.

15. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je hem niet in een ergonomische drager doen? Zo fietste ik met mijn zoon vanaf 8 maanden. Op de rug.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Nee, dat vind ik geen fijn idee, dan gebruik ik liever een fietsstoeltje. bovendien heb ik nog een kindje achterop en dat wordt dan wel heel krap.

Deel Deze Pagina