Hoi meiden! Vroeg me af hoelang jullie tweede ( eerste ) bevalling duurde nadat de eerste een keizersnede was... weet dat tweede bevallingen vaak sneller gaan/ korter duren maar geld dat ook als je overtijd liep met de eerste en uiteindelijk ingeleid en spoedkeizersnede hebt gekregen..? Of geld dit dan zeg maar als eerste ( normale / vaginale ) bevalling? Ben erg benieuwd.. ga nu naar 30 weken en denk er steeds meer over na.........
Elke bevalling is anders, dus ja het kan. Daar hoef je geen ks voor te hebben gehad of overtijd hebben gelopen.
Bij de eerste met een spoedkeizersnede bevallen, na 14 uur weeen, vacuuum enz... Tweede bevalling was 'normaal'. snachts slijmprop verloren en na een half uur begonnen de weeen gelijk heftig. Vijf uurtjes later wat ze er! Wel met een tangverlossing helaas. Hele andere bevalling dus.
Dit geld als een eerste bevalling. Mijn bevalling duurde in totaal 14 uren, was erg netjes. Ik was trouwens al 9 dagen overtijd.
geldt idd als een eerste bevalling, al heb je wat ´voordeel´ als je wel weeen hebt gehad de eerste keer, dan is je bm al wat geoefend zei de gyn me. hier een eerste met spoedks na 19uur weeen (wel zelf begonnen, maar ontluiting vorderde niet.) 12 dagen terug de 2e in 8uurtjes, kwam om in te laten leiden, maar had zelf al 3uurtjes lichte weeen. iedere bevalling is idd anders, bij mn 2e had t sneller gekunt, maar door erg groot kindje (4440gr en 57cm) 2uur geperst.
hier ook eerste een spoedks wegens niet vorderende ontsluiting na inleiding. de tweede kwam spontaan met 39,3 weken en was er in 4,5 uur ontsluitingsweeën en 6 minuten persen. Had nooit verwacht dat het zo snel kon gaan na die eerste ervaring. Zelfs de vk van het zkh was verbaasd dat het zo rap ging.
Fijn jullie ervaringen.. Ik had indd een spedkeizersnede na inleiding en 17 uur weeen.. dus weeen ken ik wel.. maar weet nu dus dat hetvgewoon als eerste beval ling geld zeg maar.. En tuurlijknis elke bevalling anders.. maar was wel benieuwd naar jullie ervaringen na een speodkz. Ben benieuwd hoe t zal gaan.. isbhet ook vaak zo als je bij de eerste ruim ober tijd gaat.. dat bij de tweede ook vaak zo is..? Of zegt dat weer niks..?
@ loesje.. hoe is het jou gegaan verder persen enz. na kz... vond je het eng? Was het pijnlijk? En.... k had al wel her en der gehoord dat ze niet graag inleiden na een eerdere kz... maar bij jou was dat dus geen probleem?
Ik sluit mij aan bij deze vragen. De eerste is geboren via spoedKS na inleiden en mislukte vacuum. Bij mij kwam de bevalling ook alles behalve spontaan op gang na 42 weken +1. ik begin nu dus ook wel een beetje de kriebels te krijgen voor de komende bevalling.
ik woon in dld, en werd ingeleid met een milde gel, dus niet meteen een heftige dosis. ze letten erg goed op dat ze geen weeenstorm uitlokken zoals je in NL toch wel vaak leest na een inleiding. ik vond t in t begin eng vanwege t litteken, maar ben erg gerustgestelt door de hoofdarts en de vroedvrouwen. om 8u kreeg ik gel en ik zou om 14u weer krijgen, mocht het niet genoeg doen. maar toen had ik al goede weeen en hebben ze mn lichaam t verder laten doen. tijdens de bevalling absoluut geen angst gehad voor mn litteken, en tijdens t persen helemaal niet, eerder de ´normale´ angst dat alles uitscheurt haha! wel waren deze weeen anders dan bij mn eerste bevalling, voor mn gevoel voelde ik ze heel heftig onder in mn buik bij mn litteken. iets wat een ´collega-zwangere' die ook werd ingeleid na ks ook ervaarde.
waauw Ylona25... wat goed te lezen! Daar haal ik hoop uit.. dat het dus zo ook kan... wat hoop ik dat mijn bevalilng op die van jou gaat lijken!!!! @ loesje.. oke dat verklaart het ..je woont in dld.. nou mochten zse bij mij iets wilen doen.. zeg ik dus proberen met gel... thx voor je verhaal delen..!!! en je ervaring met pijn enz... lucht ernorm op!
ik weet alleen niet of de gel die in NL gebruikt wordt, hetzelfde is als die ze in DLD gebruiken. kan zijn dat de nederlandse heftiger is, ze weten over t algemeen wel wat ze doen in het ziekenhuis, dus gewoon goed laten informeren, en vooral op je af laten komen, hoe ontspannender je bent, hoe beter!
Ik had trouwens bij de eerste een geplande KS gehad vanwege stuitligging, zij is gehaald bij 38.2 weken. Ik had niet het gevoel dat de weeen heftig waren rondom het litteken, ook geen angst gehad tijdens het persen, daar heb je gewoon geen tijd voor, je concentreert je alleen op het persen. Ik heb een drukmeter ingehad en ze hadden alvast een infuus geprikt mocht het fout gaan, maar gelukkig ging alles goed. In de zwangerschap heb ik mij wel druk gemaakt over het scheuren van het litteken en dat ook kenbaar gemaakt maar de vk had het nog niet meegemaakt en dat de kans klein was.
Hier de 1e ook een ks, tot 9cm ontsluiting gekomen. Gister zei de gyn dat dat wel scheelt. En hij zei dat ik nu een gewone bevalling zal kunnen hebben. Ben zo benieuwd....maar begin nu ook zo zenuwachtig te worden Vind dat ook een eng idee dat litteken, maar fijn te lezen dat dat goed in de gaten wordt gehouden. Wat wel fijn is dat ze me niet meer zo lang zullen laten tobben (40+ uur)
Bij mijn eerste een geplande ks gehad ivm stuit. Wilde graag zelf proberen, maar met 41 weken geen ontsluiting en op advies van gyn toch voor de ks gekozen. Nu wil ik het graag zelf proberen en al aan gyn gevraagd hoe een inleiding zal gaan. Er is mij verteld dat er een ballon wordt ingebracht die dan een beetje wordt opgeblazen en ontsluiting creeert. Bij 3 cm valt de ballon er vanzelf uit en kunnen ze vliezen gebroken worden en d.m.v. een infuus worden de weeen gestimuleerd. Er wordt geen gel gebruikt, omdat ze hier niet genoeg controle over hebben.
Bij mij hetzelfde verhaal ook ks na inleiding. Weten jullie wanneer je je in het ziekenhuis moet melden als je weeen krijgt en je hebt een ks gehad?
@ elba: Mij is verteld dat je naar het ziekenhuis moet als je een uur lang weeen om de 5 minuten hebt.
Ik heb zkh gebeld bij weeën om de 5 minuten. Afspraak was bellen bij een uur lang weeën om de 5-7 minuten.