Ik vroeg me af of nog meer mensen daar last van hebben? Niet alleen delen facebookvrienden zulke plaatjes, ook als ik bijv even reacties bij het nieuws lees dan komen er plotseling foto's voorbij. Ik word er echt naar van. Zo zag ik gisteren strijders met een afgesneden hoofd en een foto van de lichamen in Bataclan en vandaag meerdere foto's van vermoordde kinderen in Syrie en een dode hond met al zijn ingewanden ernaast.. mijn vriend kreeg een filmpje te zien waarin iemand volledig platgereden werd door een tank.. Ik krijg het nauwelijks uit mijn hoofd. Ze komen onverwachts pats boem in beeld.. Ik heb al wat mensen verwijderd en ik rapporteer de foto's steeds maar Facebook lijkt er niks mee te doen :x
Ik vind het ook vreselijk! En wil ookal die beelden niet zien. Ik begrijp ook niet waarom mensen dit soort dingen op fb zetten en delen. Het is ook vreselijk, maar wat schieten we ermee op om kinderen met half afgeschoten hoofden te verspreiden.
Gelukkig heb ik dat niet in mijn vriendenkring. Maar als iemand er wel zoiets op zet, dan zet ik deze persoon op Niet volgen. Dan komt het niet meer voorbij in je nieuwsoverzicht.
Ik heb gelukkig niet van mijn facebookvrienden die heftige beelden voorbij zien komen. Wel las ik op vkmag de reacties onder een bepaald bericht, en toen zag ik tot mijn grote schrik ineens de foto van een onthoofd lichaam voorbij komen. Ik krijg dat beeld ook niet uit mijn hoofd. Wat is het nut om zoiets te plaatsen? Verschrikkelijk....
Hier inderdaad. Zo heb ik al ingesteld staan dat ik berichten van bepaalde site's niet wil zien. Ook heb ik al mensen verwijderd omdat die vrij structureel op dit soort berichten reageren. Het er inderdaad ook geen behoefte aan.
@ Dochters: die zag ik inderdaad ook! Man man man..waarom zou je zoiets delen.. Zelf verwijder ik mensen die zulke plaatjes en filmpjes delen. Als het mij te gek word, ga ik van fb af.
Misschien niet gelijk de tip tegen alle narigheid. Maar waar ik niet goed van werd is dat alle filmpjes ook gelijk werden afgespeeld als ik voorbij scrolde. Je kan dit uitzetten, het automatisch afspelen van filmpjes.
Klopt op FB wordt er maar raak gedeeld, dieren mishandeling moord etc, de filmpjes beginnen ook meteen met spelen als je die optie niet uitzet, als er zoiets voorbij komt dan scroll ik gauw verder en als er iemand in mijn vriendelijst het deelt of ergens op heeft gereageerd, dan zet ik de foto of film op verbergen dan zie je het niet meer. Ik begrijp ook niet waarom iemand dat wilt delen, het erover horen of lezen is al erg genoeg, het is denk ik morbide nieuwsgierigheid, ik deel zoiets ook nooit en reageer er ook niet op omdat mijn vrienden het dan zien dat wil ik niet, mijn vrienden houden ook niet van dat soort dingen.
Ik wil dat ook allemaal niet, onverwacht, zien.. Mijn eerste reactie is dat ik er heel snel voorbij scroll, om dan vervolgens terug te scrollen en de foto/het filmpje toch even heel aandachtig te gaan bekijken.. Niet omdat ik erop kick ofzo, maar gewoon om met eigen ogen te zien dat er mensen op deze wereld leven die echt door en door verrot zijn..
Reden dat ik geen Facebook meer heb . Werd er zo naar van ,en van de reacties erbij... Nee ik hou 't op Instagram veel leuker en meer privé (vind ik he)
Ik krijg gelukkig nooit dit soort ellende op mijn Fb. Nu ben ik ook niet met alleman bevriend op Fb dus misschien dat het scheelt.
Yep! Had ik ook last van! Vreselijk al die ellende en dan inderdaad de ene reactie nog dommer dan de andere! Een dood aangespoelde peuter was voor mij de druppel. Ik wil niet meedoen aan die media kermis. Ik heb mijn Facebook account nu gedeactiveerd, ik facebookte sowieso niet vaak maar nu gewoon lekker helemaal niet meer. Heb het geen moment gemist nog.
Bestaat er geen leeftijdsfilter of met beperkte inhoud zoals bij youtube? (ik heb geen verstand van facebook)
Dit!! Ik had ook 1 persoon die steeds nare plaatjes van mishandelde dieren deelde. Ik heb haar op "niet volgen" gezet en heb er geen last meer van.
Gelukkig geen last van vrienden die dat doen, maar wel via anderen pagina's tussen de reacties door. Net ook eentje van een vrouw die onthoofd was, verschrikkelijk. Dat hoef ik dus echt niet te zien.
Ik ga dan altijd naar het pijltje naast het bericht en geef dan aan dat ik niets meer van de pagina (waar het bericht origineel vandaan komt) wil zien. Moet zeggen dat ik , tot nu toe, geen enkele nare foto, bericht etc ben tegen gekomen.
Ik heb het ook voorbij zien komen het betreffende stuk waar het over ging En dan idd met z'n nare foto! Snap niet zo goed waarom?