Waar kan ik de uitstroom van basisscholen zien.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yasmin30, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Beetje laat antwoord, maar ik heb uiteindelijk voor een reguliere, openbare basisschool gekozen. Wel eentje waar ze ook iets meer aan creatieve vakken doen, kunst en cultuur. En ze werken op drie niveaus met basisvakken zoals lezen, schrijven en rekenen. Zo kun je bijv. gemiddeld zijn met rekenen en weer extra goed in lezen (of juist niet), dan kan het dus zijn dat je per vak in een ander groepje zit. Dat doen ze 's ochtends. 's Middags krijgen ze gewoon klassikaal les en op 1 niveau, bijv. Engels en straks ook biologie, aardrijkskunde etc.
    De kleuterklassen zijn gecombineerd, maar daarna blijft de klas hetzelfde. We kregen een uitgebreide intake, de juffen houden de kinderen goed in de gaten. Je krijgt genoeg gesprekken over het jaar heen en ook tussendoor kun je altijd bij ze terecht.
    Dalton leek me ook wel wat, maar die school hier heeft zowat geen enkel blank kind, die verhouding vond ik wat krom. Daarnaast is de school niet groot (90 leerlingen) en groeit weinig, dus het zit er in dat hij gaat sluiten. Maar het principe sprak me wel aan.

2. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    1
    16
    Dank je wel voor je antwoord.
    Hoe gaat het nu op school?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Het gaat tot nu toe goed met ze. Mijn zoontje is na de zomervakantie ook gestart. Voor de vakantie heeft hij een paar wenochtenden gehad, maar toen was de klas nogal groot en dat was nogal druk voor hem, toen vond hij het niet zo leuk. Nu is de klas een stuk kleiner en rustiger en is het leeftijdsverschil niet zo groot, dat vindt hij een stuk fijner. Met mijn dochter gaat het ook goed, die zit in groep 3.
    De perfecte school gaan we nooit vinden, maar over het algemeen ben ik erg tevreden.

4. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    1
    16
    Oke hartstikke fijn dat het goed gaat! Ik hoop dat ze t heel erg goed gaan doen.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Zelf ben ik een montessorikind. Dus ik wilde mijn zoontje ook naar de montessori laten gaan. Vond het een fijne school, het was dichtbij en ik had hem al ingeschreven. Ik heb heel veel scholen bezocht. Regulier ook. Ik had nog een afspraak bij een reguliere protestants christelijke school (in naam). In mijn oude buurt. Een zeer goede degelijke school. Duidelijkheid, rust en regelmaat. Maar ik had vooraf veel vooroordelen ondanks de enorm positieve verhalen ik dacht dat de school elitair was...

Na het uitgebreide gesprek op de school met de directrice, hoorde ik dat mijn zoontje al op de lijst stond. Hij kon geplaatst worden. Dat is moeilijk op deze school...ik was erg enthousiast en helemaal 'om'. Bij de montessorischool zijn ze bezig met onderwijsvernieuwing en iPad onderwijs. Veel interne onrust en ouders die bezorgd zijn over het onderwijs op de school...ik zag de bui al hangen.

Mijn zoontje heeft veel veiligheid nodig en duidelijke omgeving. Ik heb dus uiteindelijk de inschrijving teruggetrokken en hem laten plaatsen op de protestants christelijke school. Is wel iets verder maar het is nog niet heel ver. Ik ben heel blij met deze beslissing!

Ga dus overal kijken en proef de sfeer. Ga niet altijd af op verhalen van anderen...

Overigens gaat onze gemeente over op een postcodebeleid...maar wij waren gelukkig nog net optijd!

6. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    1
    16
    Wat een geluk zeg dat je net op tijd was.
    Ik denk dat ik toch maar voor die school ga met daltononderwijs. Dat schijnt toch 1 van de betere scholen te zijn hier. Maar ik ga eerst nog meer informatie opdoen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dank je!

Ja, inderdaad, gewoon eens wat afspraken maken bij scholen die je aanspreken.
    In onze vorige woonplaats hadden we ook een postcodebeleid voor regulier onderwijs. Daar kon je dus alleen bij basisscholen in je wijk terecht, tenzij je voor Montessori of de Vrije school koos. En sommige scholen hebben wachtlijsten van 2 jaar ofzo, zou even informeren, dat je er op tijd bij bent voor de school van je voorkeur.

Deel Deze Pagina